štvrtok, 30. júla 2015

Past (Záhrada nesmrteľnosti #1) Lauren DeStefano - Recenzia

zdroj
Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře. Tento osud čeká i šestnáctiletou Rhine Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rhine je útěk – chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rhine se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty…









Obálka knihy sa mi páčila, ale nejako na mňa neurobila dojem. Vôbec nesúvisí s dejom knihy. Celkovo nemám rada ak sa na obálkach kníh vyskytujú nejaké postavy. Ten vtáčik v klietke tam podľa mňa nemá čo robiť.

Hodnotenie obálky:

3,5/5

zdroj
Rein žije vo svete, kde sa dievčatá dožívajú dvadsať rokov a chlapci dvadsaťpäť. Jedného dňa ju niekto unesie a ona sa nedobrovoľne stane jednou z troch manželiek pána Lindena. Bude sa snažiť získať si jeho dôveru aby mohla ujsť.
Podarí sa Rein ujsť?  A ak áno, čo na ňu za múrmi jej väzenia čaká?

Túto knihu som zahliadla v kníhkupectve. Nevedela som,  či si ju mám kúpiť, no teraz to neľutujem. Nahliadla som do sveta, ktorí autorka vytvorila iba pomocou svojej fantázie. Kniha má nejaké svoje nedostatky, ale nemôžem povedať, že sa mi nepáčila.
zdroj
Nemala som však možnosť poznať aj vedľajšie postavy, pretože dej sa väčšinou zameriaval len na Rein. Dokázala som si ich však obľúbiť. Jenna - tichá, milá spolumanželka, ktorá dokáže súcitiť s tými, ktorých má rada a nenávidieť tých, ktorý ublížilí jej blízkym. Cecily - hlučná, nedočkavá, panovačná a neviem čo ešte a pritom má iba 13/14 rokov. Gabriela som si obľúbila ale mrzí má, že som ho nemohla bližšie spoznať. Čo sa týka ostatných postáv, až tak ma nemrzelo, že som ich veľmi nespoznala.

Koniec zbehol hrozne rýchlo a prekvapuje ma ako ľahko sa Rein vymotala zo svojich problémov.

Odporučila by som ju všetkým milovníkom YA a dystopii,  ale určite si v nej nájdu niečo pre seba aj čitatelia iných žánrov.
zdroj
Celkové hodnotenie: 

4,5/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára