pondelok 24. augusta 2015

Dech (Dech #1) Sarah Crossan - Recenzia



V knihe dech môžeme nahľadnúť do hláv trom hlavným hrdinom. Aline, Bee a Quinnovi. Žijú vo svete kde vymizli skoro všetky stromy. Percento kyslíka v atmosfére kleslo na 6%. Obyvatelia tohto sveta boli preto nútení vytvoriť kapsule. Za kyslík sa veľa platí a preto to tí, čo nemajú veľa peňazí, majú ťažké. K takýmto ľuďom patrí aj Bea. Má však najlepšieho kamaráta, ktorí jej občas pomôže. Quinn však nie je len Beinim najlepším kamarátom. Patrí aj do bohatej vrstvy obyvateľstva v kapsule - je prémius. V kapsuli, ale aj mimo nej však žijú ľudia, ktorí chcú aby na planéte zase začali rásť stromy a rastliny. Hovoria si odboj. K ním patrí aj Alina. Všetci traja sa spolu vyberú z kapsule do divočiny a v dýchacích prístrojoch majú kyslík na dva dni. Čo sa však stane v tretí deň?


Obálka knihy je pekná. Rovnaká je aj v originály. Celkom dobre opisuje vtedajšiu dobu. Pustá zem bez rastlín a kapsula.

"Co to je bejt svobodná? Jo, dýchat se dalo dobře, ale opravdu svobodní jsme nebyli nikdy. Svoboda je jen slovo." 
- Maude (str. 143)
Môj názor:
Autorkine opisy boli výstižné a ja som si podľa nich spravila vlastný obraz "budúceho" sveta. Vďaka tomu som sa do knihy vedela dobre vcítiť. Zo začiatku bol aj v knihe náš starý dobrý kamarát ľúbostný trojuholník. Do polovice knihy však zase úplne zmizol, a ani potom ste ho už nenašli. Alina, Quinn a Bea boli fajn. Ich príbehy boli zaujímavé.
Kniha ma donútila premýšľať nad tým aký by bol svet bez kyslíka a stromov. A určite by donútila nad tým premýšľať každého. 
Na knihe sa mi nepáčilo, že kapitoly boli krátke (niekedy), a preto som bola trochu zmätená keď išiel príbeh od Aliny zrazu k Bee a potom zase ku Quinnovi. Trvalo mi trochu dlhšie kým som sa zorientovala.
Koniec knihy nebol vôbec taký aký by mal byť. Autorka mohla z dvojdielnej série pokojne spraviť iba jednu knihu. Ale ona sa namiesto toho rozhodla, že celý príbeh presekne na polovicu a prvá polovica sa bude volať dech a druhá vzdor.

Odporučila by som knihu čitateľom dystopií, ktorí hľadajú knihu z trochou romantiky a strednou dávkou akcie.

Celkové hodnotenie: 

♥♥♥♥

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára