štvrtok, 6. augusta 2015

Horečka (Záhrada nesmrteľnosti #2) Lauren DeStefano - Recenzia

zdroj
Rhine s Gabrielom síce utiekli zo sídla, ale zlo im stále dýcha na chrbát. 
Po úteku sa dostanú do ďalšej pasce – do zvráteného lunaparku, v ktorom stará kupliarka dozerá na svoje dievčatá. Rhine a Gabriel sú odhodlaní dostať sa na Manhattan – do bezpečia k Rhininmu dvojčaťu Rowanovi. Cesta tam je však dlhá a plná nástrah. Vo svete, kde sa mladé ženy dožívajú len dvadsať rokov a mladí muži umierajú ako dvadsaťpäťroční, je čas nesmierne cenný. Najhoršie však je, že sa im nepodarí uniknúť Rhininmu svokrovi Vaughnovi, ktorý si zaumienil za každú cenu priviesť Rhine naspäť do sídla.



Obálka knihy sa mi nepáčila ešte viac ako na jednotke. Behal mi z nej mráz po chrbte a je trochu strašidelná. Avšak obrázky na nej davajú viac zmysel ako na jednotke. Na obálke je zobrazené (asi) Rein a drží v ruke kartu. To preto, lebo jej jedna veštica vyveštila osud pomocou kariet.   

Hodnotenie obálky: 

3/5

zdroj

Rein ušla z väzenia a hneď skončila v ďalšom. Aj z toho sa jej však podarí újsť. Dostane sa aj s Gabrielom do sirotčinca, kde budú obidvaja pomáhať. Nájde aj svoj dom, kde žila so svojim dvojčaťom Rowanom, no jeho tam už nenájde. V sirotčinci ťažko ochorie. Vie kto to má na svedomí, ale nevie ako. Raz v noci si však po ňu príde, odvedie ju do jeho sídla a bude na nej robiť rôzne pokusy. Podarí sa Rein znovu vyslobodiť? A ak áno, prežije to? 


Bála som sa, či bude dvojka rovnako dobrá ako jednotka. Môj strach však bol neoprávnený. Dvojka predčila moje očakávania a povedala by som, že bola dokonca ešte lepšia ako past. Spoznala som viac aj Gabriela a v knihe sa dokonca vyskytli aj nové postavy, ktoré som si okamžite zamilovala. 

Kniha ma veľmi okúzlila. Spoznala som aj iné stránky Rein. Zistila som aká môže byť nahnevaná, milujúca, obetavá, ale aj sebecká. Pred tým než som zaspala, som na ňu musela myslieť. Predstavovala som si vlastné konce, no žiaden môj vymyslený sa nepodobal tomu v knihe.

Koniec sa mi zdal veľmi náhli. Zbehol rýchlo a nestihla som ani "mrknúť". Nesťažujem sa však, lebo koniec je taká čerešnička na torte. Skvelé zakončenie knihy, ale však z otvoreným koncom. 

Už teraz sa neviem dočkať, kedy bude preložená ďalšia časť, ktorá má v angličtine názov Sever.  

  Celkové hodnotenie:

***** 

"Každý by si měl narození pamatovat. Není spravedlivé, že si uvědomujeme jenom umíraní."

- Rein (str.265)

2 komentáre: