pondelok 17. augusta 2015

Selekce (Selekce #1) Kiera Cassová - Recenzia

Hlavnou postavou je sympatická America Singerová. Žije v štáte Illeá, ktorý sa rozprestiera na mieste dnešného U.S.A. Obyvatelia sa delia na kasty. Začína sa Prvými – najbohatšími a končí Ôsmymi – najchudobnejšími. America patrí do piatej kasty. Nie je ani bohaté ani chudobná. Má rada hudbu, hrá na rôznych hudobných nástrojoch a pekne spieva.  Má okolo seba veľa ľudí, ktorých miluje. A k nim patrí jej tajná láska Aspen. Ale prečo tajná? Keďže Aspen patrí do šiestej kasty, nemôže byť s Americou. A tým, že sa spolu stretávajú  porušujú zákony. Kvôli Aspenovi sa America prihlási do selekcie. Selekcia je súťaž, do ktorej sa môžu zapojiť dievčatá z celej Illeí vo veku šesťnásť až osemnásť rokov. Nakoniec Ameriku vyberú do selekcie a ona sa stane jednou z 35 dievčať, ktoré sa snažia získať si srdce princa Maxona. America však po takomto osude vôbec netúži. Chce sa venovať hudbe, žiť so svojou milujúcou rodinou a neskôr si vziať Aspena. Keď však príde do paláca, bude pochybovať či jej doterajšie úvahy boli správne. Aký život by ju čakal, keby si ju Maxon vybral? A chcela by takýto život vôbec žiť?  


35 dievčat. 1 princ. Životná šanca.


Keď som túto knihu po prvýkrát videla, pomyslela som si: „Túto knihu musím mať.“ A o pár mesiacov sa aj moje želanie uskutočnilo. Za to vďačím internetovému kníhkupectvu megaknihy.  Bez nich by som selekciu teraz v rukách nedržala. 
Obálka knihy je hrozne pekná. Mám rada ryšavé vlasy. A tiež modrú farbu. Takže podľa mňa je ta obálke úplné ÚŽASNÁ! COO BOO si na obálke dalo veľmi záležať. Netušila som však, že má kniha prebal. To bolo pre mňa obrovským prekvapením. Pod prebalom je kniha tiež pekná. Biela a modrá. 
Dej knihy sa niesol niekedy vo veselom duchu niekedy v smutnejšom, ale ani preto vás kniha nepustila zo svojich pazúrov. Rýchlo sa čítala, dej plynul rýchlo a vy ste vždy chceli vedieť čo sa stane ďalej. A to vám nedá a musíte strany otáčať za stranami, až kým nie ste úplne na konci.
Autorkin štýl ma úplne vtiahol do deja. Kniha sa ľahko čítala a bola jednoducho napísaná. Bolo tam primerané množstvo dialógov a opisov, aj keď ma trošku mrzelo, že som sa nedozvedela viac o krajine, v ktorej sa dej odohrával. Dejiny Illeí boli spomenuté iba v jednej kapitole. Nemala som preto veľa času, aby sa mi tie informácie uležali v hlave a teraz si z toho už ani veľmi nepamätám. 
Vzťah, ktorý spolu America a Maxon mali sa mi zdal trochu čudný. Čudný, ale milý. Na jednej strane boli dobrí kamaráti a na druhej strane zase len kamaráti neboli. Zo začiatku knihy som si myslela: „Veď ona musí byť s Aspenom.“ Ako však kniha plynula ďalej začala som o svojom rozhodnutí viac uvažovať a nebola som si ním ani už úplne istá. Čím viac som Maxona spoznávala, tým viac sa mi páčil. Na konci knihy som Maxonovi držala palce oboma svojimi rukami. 
Nápad to bol podľa mňa dobrý, no niekedy sa to podobalo aj na iné knihy. Nejako mi to však nevadilo. Kniha sa podobala aj na disneyovské rozprávky, v ktorých vystupujú princovia a princezny. To sa mi na knihe veľmi páčilo. Bola to taká oddychovka v tomto horúcom počasí.

Za knihu veľmi pekne ďakujem kníhkupectvu megaknihy.sk  
Vy si knihu môžete kupiť tu.  

Celkové hodnotenie: 

*****

"Teď...tu prostě jsem. A rozhodně nebojuju. Ja  mám v plánu jen dobře se najíst, než mě vykopnete."  

- America (str.107)

9 komentárov:

  1. Veľmi pekná recenzia so super fotkami. :) Možno si raz túto sériu prečítam. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie možno. Ty si ju MUSIŠ prečítať. Bolo to dobré. :* Ďakujem za korunku. :D

      Odstrániť
  2. Pekná recenzia. Sériu som ešte nečítala, odrádza ma tá... sláva, chápeš čo myslím. Neviem či som duševne narušená alebo čo, ale každý dobre predávaný ospevovaný bestseller sa mi sprotiví a nemám najmenšiu chuť ho čítať. :D I keď, (hoci neochotne) musím uznať, že Selekcia ma tak trochu láka. Uvidím, možno sa rozhodnem ju prečítať, ak to stojí za to :D
    Super recenzia ^^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Selekciu by si si mala prečítať. Určite za to stojí. Ak hľadáš nejakú oddychovku s málom akcie, ktorá sa rýchlo číta, potom ju môžem len doporučovať.
      A ďakujem. :)

      Odstrániť
  3. Pekná recenzia :) No táto knižka ma neláka, ten námet už vôbec nie, ale som rada, že sa ti tak páčila. Teraz máš krásnu knihu v knižnici, ktorá sa tam musí teda vynímať :D Má skutočne krásnu obálku, to musím uznať ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) A keby si zmenila názor a chcela si ju prečítať, tak ti ju kľudne požičiam (skôr pošlem). :)

      Odstrániť
    2. Tak to je od teba veľmi milé, ešte porozmýšľam :D

      Odstrániť