utorok, 15. septembra 2015

Škola dobra a zla - Soman Chainani

Agáta je milá no škaredá. Sofie je zlomiselná no pekná. Obidve unesie záhadný Školník do Školy dobra a zla. Agátu umiestni do školy dobra a Sofiu do školy zla. Sofie sa snaží zubami-nechtami dostať do školy dobra. Každý jej pokus je však neúspešný. Jedinou jej nádejou je princ Tedros - syn slávneho kráľa Artuša. Agátha chce však jediné - dostať sa zo školy dobra naspäť domov do Gavoldonu. Podarí sa každej splniť svoj sen? Zachráni Sofie zo školy zla jej vysnívaný princ a umiestni ju do školy dobra? Podarí sa Agáte dostať domov do Gavaldonu?

Čo sa stane ak sa rozprávky stanú skutočnosťou?
Stojí si dvě věže kdesi
tam, kde nejhlubší sou lesy.
Jedna slouží temné síle,
druhá duší ušlechtilé.
Jednou tam a nikdy ven,
pohádka je tvým osudem.

Obálka je krásne spravená a je celá rozprávková. (Milujem rozprávky!) Dva hrady jeden dobrý druhý zlý, dúha nad tým dobrým a búrka nad zlým a medzi tým dve dievčatá, ktoré sú každé iné a dve labute. Bielu pre školu dobra a čiernu pre školu zla. Proste úžasná a k tomu aj originálná.
A nakoniec niečo z mojej hlavy...

Veľa pozitívnych recenzií, ktoré som si prečítala ma nalákali na túto knihu. Popravde som sa bála a myslela som si, že to bude skôr rozprávka pre mladšie deti. Moje obavy sa však rozplynuli, keď som sa do knihy začítala. Agátu som si hneď zamilovala zatiaľ, čo pred Sofiou som sa mala radšej na pozore (aj keď neskôr som nevedela, ktorú mám radšej). Zatiaľ čo v škole dobra sa dievčatá učili rozprávať so zvieratami, ako sa ukloniť a tak ďalej v škole zla sa učili ako vyhrať nad dobrom. Najradšej som mala asi žiakov zo školy zla, pretože boli vtipný a niekedy ukázali aj svoje svetlé stránky, zatiaľ čo dievčatá v škole dobra boli arogantné a namyslené. V knihe boli spomenuté aj nejaké rozprávkové bytosti akou je napríklad Popoluška, Snehulienka a Kráska.
Na začiatku každej kapitoly boli aj krásne obrázky, na ktoré som sa nemohla vynadívať.
Príbeh je jednoducho napísaný (aj keď to tam bolo niekedy riadne zamotané) takže sa rýchlo číta a netrvá dlho a máte ho uložený v hlave (ale iba v tom prípade, že nezhltnete knihu priveľmi rýchlo).
Všetko v knihe bolo dobre premyslené a malo miesto v celom príbehu.