utorok 6. októbra 2015

Arkádia - Precitnutie - Kai Meyer

Mafia? Alebo v tom bude niečo viac?
Rosa Alcantarová prilieta z New Yorku na Sicíliu k svojej talianskej rodine, aby tam začala nový život. V lietadle sa zoznamuje s Alessandrom Carnevarem, ktorý má podobný osud. Jeho chladný pôvab a živočíšnosť Rosu fascinujú a zároveň znepokojujú. Rosa sa učí akceptovať nové pravidlá hry, nemilosrdné zákony sicílskej mafie, ku ktorej jej rodina patrí. Dozvedá sa šokujúcu pravdu nielen o Alessandrovi, ale aj o sebe samej a o ďalších sicílskych klanoch. Neuveriteľné informácie o arkádskych dynastiách, ktoré majú svoj počiatok v starých antických bájach. Prekoná zakázaná láska storočia trvajúcu nenávisť?

Žeby to nakoniec bolo dobré?
Túto knihu som vôbec neplánovala čítať alebo kúpiť, ale nakoniec som sa do nej pustila. Celý príbeh je napísaný ako on-rozprávanie, ale dej sa točí vždy len okolo Rosy a toho, čo sa deje v jej hlave. Kniha sa nezačne tak, že rýchlo "skočíme" do sveta, v ktorom sa nevieme zorientovať. Informácie v knihe sa postupne odhaľujú, všetko sa dá ľahko pochopiť a netreba si pritom ani veľmi namáhať mozog. Zo začiatku mi kniha veľmi nesadla. Vôbec som si nemyslela, že bude dobrá a nemala som na ňu príliš veľké očakávania. Opak bol však pravda. Príbeh bol pútavo napísaný, postavy boli sympatické a ja som konečne potrebovala prečítať niečo, pri čom sa nebudem nudiť. Akcie je v knihe pomerne dosť. Autor sa skvelo pohral s mafiánskou tematikou a skvelo ju vykreslil.
Rosa už vo svojom živote zažila toho veľa, a preto je na všetko pripravená. Za každým rohom ulice hľadá nebezpečenstvo a len tak pre nudu kradne. Bola však milá, ale niekedy až drzá a od sveta nečakal nič.
Naopak Alessandro má tie vlastnosti, ktoré ona nemá. A však aj v tejto knihe musí láska prekonať veľa prekážok, ktoré im osud postavil do cesty.
Tento svet zažil už veľa dobrých knížok, ktoré neboli originálne. Táto kniha je veľmi originálna a pre viacerých (nie len pre mňa) určite dobrá. Nestretla som sa zatiaľ s tým, že niekto dal tejto knihe menej ako tri hviezdičky a dúfam, že ani nestretnem. Preto dávam tejto knihe s čistým svedomím toľko hviezdičiek koľko jej dávam.

Celkové hodnotenie:
Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu fragment.
Vy si knihu môžete kúpiť tu.