pondelok, 26. októbra 2015

Proroctvo - Rick Riordan


Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci…









Vitajte späť v Tábore polokrvných!
„Gaia?“ Leo pokrútil hlavou. „Nie je to tá Matka príroda? Tá s kvietkami vo vlasoch a s vtáčikmi okolo seba a jelenčekmi a králičkami, čo jej perú bielizeň?“
„Leo, to je Snehulienka,“ opravila ho Piper.

Trvalo mi celkom rok kým som sa dostala k tejto sérií. Pred rokom v auguste som čítala Percyho Jacksona a pred ním ešte Kroniky Cartera Kana. A nedávno vyšiel posledný diel zo série Bohovia Olympu.
Knihy Ricka Riordana mám rada, no niekedy vedia byť pekne zamotané. Teraz si už vôbec nepamätám, o čom bol Percy, ale videla som filmy, ktoré sú však od kníh veľmi odlišné.
Postavy 
Chýbal mi Percy, ale dostala som zaňho dostatočnú náhradu. Jason sa naňho dosť podobal a ja som mala preto pocit akoby tam bol Percy tiež. Bola tu aj moja druhá najobľúbenejšia postava s Percyho Jacksona a to je Anabeth. Nové hlavné postavy boli už spomínaný Jason, Leo a Piper. Postavy v kapitole, na ktorú bol rozprávač zameraný sa striedali. Niekedy sme mali možnosť vidieť svet očami Jasona, potom zrazu Piper a nakoniec aj Lea. Leo bol sarkastický a fajn a mne sa preto veľmi zapáčil. Piper bola múdra a pekná a nevzdávala sa v ťažkých situáciách. 

Celkové hodnotenie
Už v prvej kapitole vidno prvé náznaky akcie. Akcia však nemizne a zostáva s nami až po posledné stránky knihy. Akcie však bolo toľko, že som sa v nej strácala. Dej sa postupne stupňuje a ani napätie v knihe nechýba. Zvraty a nové informácie o svete polobohov, ktoré sa v knihe vyskytli do seba skvelo zapadali a nič v knihe nepôsobilo zbytočne. Po obsahovej stránke je kniha dobre premyslená. Zatiaľ, čo séria Percy Jackson bola zameraná skôr na Grécku mytológiu, v tejto knihe sa spomína aj Rímska mytológia. Bolo to preto skvelé osvieženie a ja vám túto knihu s radosťou odporúčam.

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu fragment.
Vy si knihu môžete kúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára