sobota, 28. novembra 2015

Pod nekonečnou oblohou - Veronica Rossi

Mesto, v ktorom žije sedemnásťročná Aria, sa volá Blaženosť. Azda preto, lebo jeho obyvatelia sú v ňom chránení pred nebezpečenstvom striehnucim mimo jeho dômyselného obranného systému. Svet sa totiž od základu zmenil: z oblohy z času na čas šľahajú ohnivé elektrické prúdy a spália všetko, čoho sa dotknú, hrozia aj epidémie smrteľných chorôb.. Napriek tomu aj tam existuje život – v podobe „divochov“ či iných záhadných tvorov. Mešťania a tí „zvonku“ sa odjakživa nenávidia...
Osudy dvoch mladých ľudí z rozdielnych svetov Arie a Sokola sa nečakane spojili, keď dievča nespravodlivo vyhostili z mesta, aby nemohlo svedčiť proti privilegovanému konzulovmu synovi. Prežila práve vďaka Sokolovi a „menejcenným“ bytostiam z voľnej prírody. Spoločne sa vydali hľadať Ariinu nezvestnú matku. Aria postupne poznáva výnimočné schopnosti svojich spoločníkov – jeden má dokonalý sluch, iný čuch, ďalší zrak – a uvedomuje si aj vlastné dovtedy neodhalené zručnosti. Naučí sa prežiť v divočine, loviť, variť, hľadať pitnú vodu, unikať pred vlkmi a odhadovať, kedy na zem opäť udrie vražedný éter z oblohy. Láska k Sokolovi ju však postaví pred ťažké rozhodnutie – má sa pridať k divochom, alebo radšej k svojej rodine a spoločne napraviť krivdu?

"Lidé jsou nejkrutější k těm, které milují."
Knihu som čítala v češtine. Myslím, že som spravila dobre, keďže ostatné diely sú preložené iba do češtiny. Aspoň myslím. O existencii tejto knihy som vôbec nevedela. Len vďaka svojej sestre od ktorej som ju dostala som si ju mohla prečítať. Keby som ju však nedostala asi by som ju vôbec nečítala.
Mená v knihe znejú rovnako ako v originály: Roar, Perry, Bear. Prekladateľka do slovenčiny sa však rozhodla, že sa s prekladom trochu pohrá a preložila mená do slovenčiny: Rev, Sokol, Medveď. Aj preto som rada, že som ju čítala radšej v českom jazyku.
Obálka je pekná  a trbliece sa farbami dúhy. Ak  čítate moje recenzie dlhšie, nemám rada, ak sú na obálkach vycapený ľudia. Tu mi to nevadilo, pretože ten lesk je úžasný.
Dej príbehu mi trochu pripomínal knihu Dech, a preto som so zatajeným dychom čakala, kedy hlavní hrdinovia prestanú dýchať. To sa však nestalo a som preto rada. Aj keď neviem, čo sa stane v nasledujúcich častiach. Možno nakoniec dodýchajú. Dej sa zo začiatku veľmi vliekol. Hneď som skočila do sveta, o ktorom som nič nevedela, a preto sa mi čítalo o dosť ťažšie. Keď som si však spravila vlastnú predstavu o tom ako to tam asi vyzerá, kniha ma úplne pohltila. Je tenká. Má iba 328 strán, ale mne aj tých 328 strán dalo zabrať. Čítala som ju niekoľko dní. Zatiaľ, čo ten začiatok bol nudný koniec bol antonymom slova nudný (písali sme v škole písomku na príd. mená takže vás nimi teraz budem zahlcovať :D).
Kniha sa delí na kapitoly, ktoré sú raz z pohľadu Árie a potom z pohľadu Peregrína Perryho. Árie sa mi zo začiatku veľmi nepáčila, pretože hneď odsúdila Perryho. Zatiaľ, čo on mal pre to ako sa choval dobré dôvody. Aj keď nemôžem povedať, že by on k nej bol ktovieako milý. Zdalo sa mi zábavné sledovať, ako sa ich vzťah vyvíja. Od strachu, neznášanlivosti a nenávisti až po niečo viac ako je priateľstvo. Myslím, že som mala na začiatku spomenúť, že táto recenzia obsahuje spoilery. Nevadí. Kniha bola skvelá aj keď mala zopár múch. Nudných prvých cca 50 strán, no potom úžasné pokračovanie a nepredvídateľný koniec. Nie každému by táto kniha mohla sadnúť, ale určite by som vám ju odporučila.
A ak vás moja recenzia nepresvedčila, tak si pozrite aspoň trailer na knihu:
Celkové hodnotenie:
 Ak by ste mali záujem kúpiť si túto knihu. Celkom lacno si ju môžete kúpiť tu.