utorok 29. decembra 2015

Pád - Lauren Kateová


Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe. Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku.


Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné – a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život.

Túto knihu som mala už dlhšiu dobu vo svojom wishliste. Keď som sa k nej konečne dostala, nestačila som sa diviť. Dej príbehu sa začína v škole alebo skôr v polepšovni Meč & Kríž, kde počas celej knihy aj zostáva. Príbeh je napísaný v 3. osobe jednotného čísla, takže som sa s hlavnou postavou Luce veľmi nestotožnila. Keby ten príbeh rozprávala ona, určite by som mala väčší prehľad o tom, čo sa jej deje v hlave. Čo sa týka hlavnej hrdinky Luce, bola fajn. Mala som ju rada (to mám asi rada všetkých YA hrdinov :D). V skoro každej knihe je aj nejaký záporák a ja som si zo začiatku myslela, že ním je Daniel. Ani vám nemusím hovoriť, že som sa mýlila. Ďalej tu bol pekný, sladký, obľúbený a prehnane milý Cam, ktorý mal aký-taký záujem o Luce. No tá ma oči iba pre Daniela. Takže a je to tu. Ďalšia kniha s milostným trojuholníkom. Vedľajšie postavy som si dosť obľúbila a mrzí ma, že v knihe nemali viac priestoru. Autorkin štýl písania príbehu bol napínavý, aj keď tam nič napínavé nebolo. Skoro celú knihu sa poriadne nič nedialo (aj keď mi to nevadilo), no koniec nemal chyby. Bol plný akcie, veľkého zvratu a konečne som sa dozvedela prečo sa táto séria volá Andělé (aspoň myslím, že sa tak volá).
Vy, ktorí nemáte radi ľúbostné trojuholníky, tak vás táto kniha môže odradiť. Ak sa však cez to nejako prenesiete a nebudete si všímať ten do oči bijúci trojuholník alebo to, že sa cez celú knihu poriadne nič nedeje, tak by sa vám mohla nakoniec páčiť. To čakanie kedy príde koniec stojí za to a radím vám aby ste sa nevzdávali hneď po prvých stránkach, lebo si potom necháte újsť jeden úžasný príbeh o páde anjelov.
A ak si hovoríte, prečo som dala tejto knihe 5 hviezdičiek, ani sama neviem. Ale nie, viem. A keď si ju prečítate, tak sa to dozviete možno aj vy.

Celkové hodnotenie:

5 komentárov:

  1. Ja som túto knihu čítala ešte dosť dávno, ale spomínam si, že som si ju kupovala hlavne kvôli obálky (predsa len, tá je super). Prvý diel sa mi pozdával, aj keď už tam som mala občas problémy s charaktermi postáv, ale totálne to u mňa pokazila až dvojka, ktorú ani neviem, ako som ju dočítala. Na film som zvedavá, ale na tretiu časť knihy ani trochu.
    Takisto to u mňa dopadlo so Slzou. tá bola celkom zaujímavá, ale prečítala som si dvojku a to bola úplná katastrofa.
    Ešte k tomu milostnému trojuholníku - ten mi tam až tak nevadil, ale našlo sa veľa iných vecí. A zase nie všetky trojuholníky sú napísané zle. Nájde sa zopár výnimiek, ale je ich veľmi málo :D

    http://lyn-von-nightlight.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ju tiež kupovala hlavne kvôli obálke. :D Dvojku som ešte nečítala, ale mám v pláne si ju čoskoro kúpiť. Tak uvidím ako sa bude páčiť mne. Aj na knihu Pád spravia film? Dneska si nositeľom dobrých správ, Majka. :)
      Slzu zatiaľ neplánujem čítať, ale keď sa ti ta dvojka nepáčila tak to sa do toho asi púšťať nebudem.
      Ani mne ľúbostný trojuholník veľmi nevadil (mne navadia ľubostné trojuholníky skoro vo všetkých knihách).

      Odstrániť
    2. Spravia? Jasné, už mal byť dávno hotový, neviem, čo im tak trvá. Stále neoznámili premiéru a hádam už dva a pol roka to natáčajú. Len je vonku veľmi málo info. :)

      Odstrániť
    3. Keď to tak dlho natáčajú, tak sa možno aj vzdali. Možno nakoniec film ani nebude.

      Odstrániť
    4. Ale bude, však mne sa zdá, že to už aj majú natočené, len sú sebeckí a nechcú pustiť na net žiadne bližšie informácie :D

      Odstrániť