sobota 12. decembra 2015

Panika - Lauren Oliverová

Panika začala v Carpe, nudnom zapadákove uprostred ničoho. Pravidlá sú celkom jednoduché – hlavne nemať strach. Heather by nikdy predtým nenapadlo, že by sa do Paniky púšťala. Pretože sa nikdy nepovažovala za nebojácnu a ani nebola ten typ dievčaťa, ktoré by na seba pútalo pozornosť. Dodge sa Paniky nikdy nebál. Vpred ho poháňa tajomstvo, vďaka ktorému prechádza každým ďalším kolom s pocitom sebaistoty a je presvedčený, že vyhrá. Heather a Dodgeovi prinesie hra prekvapivé odhalenia...

Tak, po dlhšej dobe som sa konečne rozhodla, že napíšem recenziu na Paniku. Keď som knihu čítala, bola som na vážkach. Niekedy sa mi páčila, a potom sa zrazu stalo niečo, čo zmenilo môj názor. Takže celkovo som z tejto knihy trochu domotaná. Na konci som dospela k názoru, že sa mi kniha páčila. No keď sa teraz na ňu s odstupom času pozerám, už si tým nie som až taká istá. Autorkin štýl bol pútavý. Vedela obyčajné veci vykresliť napínavo, čo pridávalo knihe na akčnosti aj keď jej v knihe nebola zase až tak veľa. Kniha je napísaná z pohľadu dvoch osôb: Heather a Dodgea. Anotácia bola tajomná a ja som si myslela, že dvaja hlavní hrdinovia budú nakoniec spolu, ale som rada, že sa to nestalo. Heather bola fajn. Starostlivá, celkom milá, niekedy drzá a dobrá kamarátka. Dodge bol tajomný, tajnostkár a mal rád tajomstvá. Mala som ich obidvoch rovnako rada. Bolo to taký typický teenegerský hlavný hrdinovia YA. Kniha bola originálna, nikdy som sa ešte nestretla v nejakej knihe s podobnou "súťažou" ako bola panika. To sa mi na knihe páčilo a autorka má preto za mňa veľké plus. Na začiatku knihy som mala pocit, že nič nechápem, no postupne sa to zmenilo a už som sa v tom prílive informácií necítila taká stratená. Začiatok a koniec sá spolu nedá porovnať. Zatiaľ, čo bola začiatok taký voľnejší pomaly sa tam nič nedialo, tak koniec zbehol ako lusknutím prsta. Bol úžasný, akčný a napínavý.
Knihu by som odporučila veľkým fanúšikom Lauren Oliverovej. Tí, čo čítali jej knižnú sériu Delírium-Pandemónium-Rekviem by mali určite siahnuť aj po tejto jej knihe. Nehovorím, že sa vám bude páčiť, každý máme iné názory, ale skúsiť by ste to mohli. Tí z vás, ktorí s touto autorkou ešte skúsenosti nemajú tak sa o jej talente môžete presvedčiť v tejto knihe.

Celkové hodnotenie:
 Názov: Panika | Originálny názov: Panic | Autor: Lauren Oliverová
Počet strán: 304 | Vydavateľstvo: CooBoo