sobota, 26. decembra 2015

Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad - Jennifer E. Smithová


Hadley má sedemnásť rokov. Chýbali jej len štyri minúty, aby stihla lietadlo do Londýna. Mala ísť na sobáš svojho otca so ženou, ktorú ešte nespoznala, no už ju nenávidí. Keď na letisku v New Yorku čaká na najbližšie lietadlo, stretne Oliviera, ktorý študuje v Spojených štátoch. Zapáči sa jej, až veľmi, no keď prídu v Londýne na colnicu, každý sa poberie svojou cestou. Cesty osudu sú však nevyspytateľné. Román Jennifer E. Smithovej zachytáva iba dvadsaťštyrihodinový úsek zo života tínedžerky Hadley, na konci ktorého sa znovu potvrdí stará dobrá pravda, že láska býva často hneď za rohom a prichádza vo chvíli, keď ju človek najmenej očakáva. Autorka však nepodáva banálny príbeh o dievčati zmietanom pochybnosťami o sebe samej a o svojom vzťahu k nečakane rozpadnutému manželstvu rodičov, naopak, je to príbeh o magickej sile osudu a schopnosti človeka prijať nepredvídateľný chod vecí tohto sveta, či už ide o dramatickú stratu ilúzii, alebo o nečakané citové prebudenie. Autorka prejavuje hlboké pochopenie pre citový zmätok dospievajúceho dievčaťa, ktoré napokon dokáže otvoriť srdce nielen svojej prvej veľkej láske, ale prijať doň znovu aj zavrhnutého otca.


Fúú, tá kniha ale má dlhý názov... Čo však znamená? To vám neprezradím, ak to chcete  vedieť tak si knihu kúpte. :P Ja som sa do tejto knihy zamilovala na prvý pohľad. Obálka je pekná, milá a taká zamilovaná.
Dej knihy sa odohráva v priebehu 24 hodín, no môžeme nahliadnúť aj do minulosti Hadley. Kniha je tenučká, príjemná a super oddychovka. Má 207 strán, čiže sa rýchlo číta. Autorka ma talent, keďže v celej knihe (aj keď je celkom tenučká) toho dokázala čitateľovi toľko povedať. Každá kapitola hlboko v sebe skrývala nejaké myšlienku alebo ponaučenie.

 "Napokon, je iné behať, keď ťa naháňajú. A je celkom iné bežať celkom osamote." - str.118

Hadley je milé dievča, ktoré ma rado svoju rodinu. Až pokiaľ sa jedného dňa jej rodina nerozpadne a spolu s tým aj jej srdce. Jej zlomené srdce však príde zaceliť rytier v žiarivej zbroji menom Oliver, ktorému sa to nakoniec aj podarí. A ako to na konci rozprávok vždy býva: Žili spolu šťastne až kým nepomreli.

Romantiky bolo v knihe pomerne dosť a ja také väčšinou nečítam. Prekvapilo ma to však a som za túto knihu veľmi vďačná Andy, u ktorej som túto kniho vyhrala.

"Ak niekoho miluješ, daruj mu voľnosť." - str.111

Autorkin štýl bol prekvapivo jednoduchý. Nazamotávala zbytočne dej a aj keď bolo niečo napísané nezrotumiteľne, nakoniec sa všetko vyjasnilo. Koniec bol skvelý, trochu dojemný, napínavý ale aj trochu presladený.

"Láska je najzváštnejšia, nejnelogickejšia vec na svete." - str.146

Môže sa vám zdať, že moja recenzia je napísaná bez ladu a skladu (čo je asi aj pravda), ale to všetko sú moje pocity z knihy. Autorka toto isté spravila s mojím vnútrom. Poprehadzovala všetky city v mojom srdci až tak, že som sa do tejto knihy zamilovala.





Celkové hodnotenie:

6 komentárov:

  1. Zbožňujem túto knihu :D Je to nielen že jednohubka, ale aj je to roztomilý príbeh :) Síce mi hl. hrdinka niekedy liezla na nervy, ale s Oliverom tvorili taký zlatý pár :3 Som roda, že sa ti kniha páčila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už ju zbožňujuem aj ja. :) Nezaložíme si klub šťatistická pravdepodobnosť zamilovať sa do knihy ... na prvý pohľad? :D Súhlasim, je to roztomilý príbeh. ♥ Mne praveže Hadley na nervy neliezla, a máš pravdu, tvorili spolu dobrý pár. A ďakujem za milý komentár. :)

      Odstrániť
  2. Knižka bola fajn, čítala sa rýchlo aj mne. Dej bol fakt jednoduchý a štýl tiež dobrý. Ja som to hodnotila ako taký priemer - predsa len som už čítala aj lepšie veci. Ale som fakt zvedavá na film.

    http://lyn-von-nightlight.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť