piatok, 15. januára 2016

Ochrankyňa - Nata Sabová

Kto som? Som niekto, kto nad vami bdie, kto vás chráni, som váš anjel strážny. Keby nebolo takých, ako som ja, nebolo by mladým ženám pomoci. Ale nebojte sa, som tu a zostanem pri vás dovtedy, kým sa tí, ktorí vám ubližujú, budú pohybovať medzi vami. 

Len pred krátkym časom ju v Amerike poznali pod falošným menom Kate. Teraz prichádza na Slovensko s novou identitou študentky gymnázia Kristíny. Čo ju sem priviedlo? Jedna z mnohých vízií, ktorými sa celý život riadi. Ide vždy tam, kam ju nasmerujú, hoci i na druhý koniec sveta. Prečo? Aby splnila poslanie, ktoré už po tisíce rokov plnia členky jej rasy. Pretože ona je Praes, Ochrankyňa, a jej úlohou je chrániť ľudí pred Hauriami. Ibaže Kity netuší, že spnenie ďalšieho poslania nie je to jediné, čo ju na Slovensku čaká. Jej srdce sa bude musieť podrobiť neľahkej skúške, keď sa zamiluje do Patrika, príťažlivého študenta psychológie, ktorý prišiel nevedno odkiaľ. Situáciu komplikujú aj ďalší muži, ktorých minulosť je takisto nejasná. Jeden z nich je práve ten, ktorého hľadá, aby ho zastavila skôr, kým niekoho pripraví o život. Ale ktorý?
Hlavnou postavou v knihe Ochrankyňa bola Kity, ktorá mala však aj veľa iných mien a veľké tajomstvá, ktoré musela pred ostatnými skrývať. Kity bola super. Ku všetkému mala komentár, veľa životných skúsenosti, dostala aj veľa zázračných darov do vienka a hlavne bola veľká tajnostkárka. Bola sebestačná a nikoho nepotrebovala. V knihe bolo aj veľa vedľajších postáv, ktoré som mala rada, ale boli tam aj také, ktoré som z duše nenávidela. Začiatok knihe nevyzeral veľmi sľubne aj keď bol podaný veľmi zaujímavo. No postupne sa to začalo nejako zamotávať a kniha začala byť oveľa lepšia. Kniha je napísaná formou denníka, do ktorého si Kity zapisovala svoje myšlienky a veci, ktoré sa jej stali počas daného dňa. Bolo to veľmi zaujímavé čítanie. (Už mám aj svoj obľúbený deň v knihe: 16. apríl 2007 :D, keď si knihu náhodou prečítate, pochopíte.) Koniec bol skvelým vyvrcholením. Stalo sa veľa vecí, ktoré som nečakala. No, taký pocit som mala počas celej knihy. Autorka ma vždy niečím prekvapila. Autorkin štýl bol veľmi zaujímavý, rovnako ako samotná kniha. Vedela veci podať veľmi pútavo a skvelo všetko opísala. Celkom ma zaujala aj autorkina ďalšia kniha Zuzanina skrytá tvár. Možno si ju niekedy v budúcnosti prečítam. Dej nebol o nič ochudobnený. V knihe nechýbalo veľa akcie, neúrekom zaujímavosti, pekných myšlienok a výstižných opisov. Obálku som však veľmi nepochopila. Nijako nesúvisí s dejom a to mi preto trochu vadilo. Nehovorím, že je škaredá, je pekná, no nemá nijaký hlbší význam. Myslím si, že je na nej vyobrazená Kity, aj keď ja som si ju predstavovala trošku inak. 
Aj keď som od knihy toho veľa neočakávala, veľmi ma prekvapila. Vôbec mi kniha nepripadala, že je od slovenskej autorky. Vy, ktorý ste zatiaľ slovenské knihy ešte nečítali a chceli by ste začať, tak táto kniha je pre vás skvelou na začiatok. Určite vás nesklame a nebojte sa do nej investovať svoje peniaze. Aj keď vás začiatok veľmi nepresvedčí, tak to nevzdávajte a vydržte až do konca. Pretože sa vám bude na sto percent páčiť a neoľutujete, že ste si ju prečítali.  
Túto knihu som vyhrala na blogu Mony. Veľmi sa mi páčila a ja ti za ňu veľmi pekne ďakujem. :) ♥ 
"Strach o milovanú bytosť je súčasťou lásky. Patrí k nej." - str. 191

Celkové hodnotenie:

3 komentáre:

  1. Ten začiatok, som to asi aj kvôli tomu vzdala pretože ma ani štýl písania nezaujal a myslím, že ma YA prestáva baviť :/ Síce si rada občas prečítam nejakú knihu z tohto žánru, ale zväčša ma nenadchnú. Možno by som jej mohla dať ešte šancu, ale na to by som musela mať náladu presne ako aj pri knihe Adonis v tričku od Kutišovej :D Ale som veľmi rada, že sa ti knižka páčila...a nemáš vôbec zač...zaslúžila si si ju ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa YA zatiaľ baviť neprestáva. Uvidíme, čo poviem o rok. :D Je to asi môj najčítanejší (to znie asi trochu divne)žáner. Aj keď mojim obľúbeným je fantasy. No, tak keď budeš mať na ňu náladu, tak jej šancu určite daj.
      Veľmi sa mi páčila. Si strašne zlatá. Ešte raz ďakujem. :)

      Odstrániť
    2. Mňa YA tiež veľmi bavilo (...ako napríklad séria Draki alebo Potomkovia, Darcovia či iné...), ale po maturite som začala čítať viac kresťanské romány, ktoré milujem, a potom aj fantasy, či príbehy zo života...ale nejakou dobrou YA nepohrdnem, dám jej šancu, pretože aj tento žáner má čo ponúknuť :))

      Odstrániť