streda, 6. januára 2016

Škola dobra a zla: Život bez princov - Soman Chainani

Sophie a Agátha sa vrátili späť do Gavaldonu. Ich návrat však nebol až taký rozprávkovo úžasný. Záhadný nepriatelia napadli Gavaldon po tom, čo im dedinčania nechceli vydať Sophie. Sophie a Agátka sa náhodou dostanú späť do školy dobra a zla. Celý rozprávkový svet je však prevrátený naruby kvôli Agáthinmu prianiu iného šťastného konca, v ktorom by zostala spolu s Tedrosom.
Obálka knihy je pekná aj keď 1.diel má krajšiu obálku. Táto má trochu zmien. Obidve obálky však vedia na prvý pohľad upútať pozornosť, pretože sú nezvyčajne krásne. A nie len obálka, ale aj ilustrácie vo vnútri sú úžasné.
Po prečítaní jednotky bolo pre mňa samozrejmosťou prečítať si aj 2.diel, keďže sa mi prvý páčil. Väčšine sa viac páčil 2.diel, ale ja nie som väčšina. Túto knihu som si kúpila v slovenčine aj keď 1.diel mám v češtine.  Bola to chyba, pretože preklad je celkom odlišný a mne to vadilo. Trvalo mi trochu dlhšie kým som si zvykla na nové mená a pomenovania.

Autorov štýl bol rovnaký ako aj v 1.diely. Bola som rada, že sa nič nezmenilo až na tie rozdielne preklady. Postavy z pera Somana Chainaniho boli nepredvídateľné. Autor spojil všetky príbehy, ktoré poznáme a vytvoril z nich krásnu rozprávku.  Medzi typické veci v jeho knihách patrí ľúbostný trojuholník, ktorý je tak skvelo napísaný, že si ho skoro ani nevšimnete. V obidvoch knihách som mala pocit, že sa autor zameriava viac na Sophie ako na Agáthu, pretože jej dával viac priestoru. Aj keď mám Agáthu radšej, nevadilo mi to, pretože so Sophie sa čitateľ knihy nikdy nemôže nudiť.
Zvraty, napínavosť a mále dávky humoru – tak tých sa v knihe vyskytovalo neúrekom. Autor ma prekvapoval čím ďalej tým viac. Začiatok knihy bol trochu slabší, no postupne sa to zlepšovalo. Návrat Sophie a Agáthy domov som si predstavovala totiž trochu inak.
Akcii je v knihe pomerne dosť a prvé oni prinášajú veľké zvraty a odhalenia.
Kvalita väčšiny kníh, ktoré majú pokračovanie s každým dielom slabne. Tento pocit som však pri tejto knihe nemala. Kniha je o trošku slabšia ako 1.diel, ale aj tak sa mi veľmi páčila a dobre som si pri nej oddýchla.
Knihu by som odporučila všetkým. Malým aj veľkým, pretože tieto úžasné knihy by nemali uniknúť nikomu. Aj keď máte pochybnosti zbavte sa ich. Veď rozprávok predsa nikdy nie je dosť.

4 komentáre:

  1. Mňa zaujal prvý diel knihy, ale neviem, či sa k nemu niekedy dostanem, ale knižnica to istí. Viem, že ju majú, no stále je nedostupná :/ Rozprávky mám rada a táto séria vyzerá zaujímavo :)) Inak je vážne lepšie si kupovať sériu v jednom jazyku...chcela som kúpiť poslednú časť zo série Pod vražednou oblohou v češtine, keďže slováci posledný diel nevydajú, ale z tých ich mien by som mala poriadny chaos...fúú..neviem, ako ďalej. No uvidím...inak pekná recenzia ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neboj, určite sa k nej dostaneš. A niekedy bude dostupná, len treba mať trpezlivosť (tá pravá to hovorí, ja mám asi toľko trpezlivosť, koľko je... a teraz som sa zesakla, pretože neviem vymyslieť dosť dobré prirovnanie. Ale napadlo ma: koľko je v ryži červíkov :D). No, táto séria aj zaujímavá je. Možno sa nakoniec preberú a preložia aj poslednú časť série Pod vražednou oblohou do slovenčiny. Ďakujem. :)

      Odstrániť
  2. Aj mne sa páčil viac prvý diel. Ale aj dvojka bola dobrá. Autor má obrovskú fantáziu a talent na písanie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím s tebou. Svoj talent by mohol aj viac rozvíjať. Dúfam, že od neho vyjde viac kníh. Už sa teším aj na trojku.

      Odstrániť