pondelok, 8. februára 2016

Elita - Kiera Cassová

Obsah
Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska? America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží...

Selekcia bola skvelá, a preto bolo pre mňa samozrejmosťou prečítať si aj druhý diel. Chcela som sa k Elite dostať čo najskôr, a skočila som hneď po prvej možnosti knihu mať. Veľmi som sa na Elitu tešila a dúfala som, že autorka vytvorila rovnako dobrý skvost akým bola Selekcia.

Obálka knihy je rovnako oslnivá ako obálka jednotky. Mojou obľúbenou farbou je oranžová (a modrá resp. tyrkysová) a červená má k nej veľmi blízko, takže sa mi páčila aj táto obálka, aj keď jednotka má o trochu krajšiu obálku.
Dej bol taký jednotvárny. Okrem útokov rebelov na palác sa kniha nemohla pochváliť ničím iným. Ale všetko je tak skvelo napísané, že som sa pri knihe nenudila. S radosťou som otáčala stránky za stránkami a nechávala som sa vtiahnuť do deja. V paláci zostalo už iba šesť dievčat, takže nevraživosť a intrigy medzi nimi stále a stále stúpali. Do vzťahu Maxona a Ameriky sa priplietlo iné dievča, čo ohrozuje Amerikyne  postavenie v súťaži. Lebo jediný dôvod prečo je stále v Selekcií je ten, že to chce Maxon. A čo by sa stalo keby sa Maxon zamiloval do niekoho iného ako do Ameriky? Tak to je už trochu dilema.
Nerozhodnosť Ameriky mi v Elite liezla oveľa viac na nervy ako v Selekcii. V jednú chvíľu je rozhodnutá, že chce byť s Maxonom, a potom si priskacká Aspen a ona chce byť už zrazu s ním. A to sa dialo počas celej knihy. Mala som chuť vytrhať si vlasy na hlave z tej jej nerozhodnosti.
Autorkin štýl je rovnaký ako aj v prvej časti. Čiže jednoduchý, zaujímavý a Kiera vie navodiť takú tu správnu atmosféru celého príbehu. Opisy sú výstižné a dialógy nenudia.
Akcie ako som už spomínala nie je veľa, pretože okrem útokov rebelov na palác a občasných Amerikiných hádok s rôznymi postavami sa tam toho veľa nedeje. Prichádzajú však veľké odhalenia a veci, ktoré neboli v jednotke jasné sa tu vyjasnia (aspoň čo sa táka Marlee). Pribudlo tu však aj veľa iných otázok, na ktoré sa dozviem odpoveď asi až v záverečnej časti série.
Postavy
Dobrá stará America je stále hlavným rozprávačom v tomto príbehu. Okrem svojej nerozhodnosti sa môže pochváliť veľkou tvrdohlavosťou a neuváženými rozhodnutiami, ktoré jej neraz zavaria veľký problém. Ach ďalej tu je môj zlatý a sladký korunný princ Maxon. Až v Elite vidno, že je aj on tvrdohlavý, keďže je rozhodnutý nechať Americu čoj čo stoj v Selekcií.  A ešte tu je tretí člen nášho milostného trojuholníka: Aspen. Nebojoval o Americu až tak ako som si myslela, že bude, aj keď je rozhodnutý, že si America musú vybrať práve neho, tak ma veľmi nepresvedčil, že by si mala America vybrať neho. Aj keď ho mám rada, chcem, aby America nakoniec skončila s Maxonom (aj keď všetci vieme, že to tak dopadne, veď len niekto nevšímavý si podľa názvov kníh neuvedomí ako sa to skončí).







Zhrnutie: 
Elita bola o trošku slabšia ako Selekcia, no aj tak sa mi veľmi páčila. V knihe hlavne liezla na nervy Amerikina nerozhodnosť, no aj tak to knihe neubúdalo na kvalite. Skvelo som si pri knihe oddýchla. Uvítala by som však viac informácií, čo sa týka rebelov, a chcela by som sa dozvedieť viac o dejinách Illeý. Boli im síce venované nejaké časti, no mne milovníčke dejepisu to nestačilo. Inak bola kniha skvelým rozptýlením, keď som mala zlé dni. Vykúzlila mi úsmev na tvári aj vtedy, keď som to nečakala. Ak máte teda pocit nanič, Elita vám istotne zlepší náladu (alebo aj Selekcia, ak ste ju ešte nečítali).

Celkové hodnotenie:
4,5/5

Za knihu veľmi pekne ďakujem kníhkupectvu megaknihy.sk  
Vy si knihu môžete kupiť tu.

"Selekce mi skutčně změnila život a ja jsem jí za to někdy zaponímala být vděčná." 
- str.65

2 komentáre:

  1. Zdravím!
    Na tuto sérii si brousím zoubky už hodně dlouho, ale pořád jsem se k ní nějak nedostala. Děkuji za tento článek, aspoň trochu vím s čím počítat a nalákal mne se už konečně rozhoupat a jít do toho. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj. :)
      Tak ak sa k nej v budúcnosti dostaneš, dúfam že sa ti bude páčiť a nesklame ťa. Ja tebe ďakujem za krásny komentár. Tak to som rada, že som ti pomohla s rozhodovaním. :)

      Odstrániť