piatok 19. februára 2016

Filmový tip #1 / Nezlomný

Jako malý kluk byl Louis pěkný sígr, jeho výhodou bylo, že před následky svých činů dokázal skoro vždycky utéct. Toho si všiml jeho starší bratr Pete, kterého napadlo, že by běžecký talent mohl využít na závodní dráze. Dotáhl to až do amerického olympijského týmu na hry v Berlíně v roce 1936, kde mimo jiných ohromil i Hitlera. O pár let později ohromoval jeho spojence jako člen posádky amerického bombardéru operujícího v jižním Pacifiku. Když během jedné záchranné operace jeho stroj spadl do oceánu, byl Louis jedním ze tří členů posádky, kteří havárii přežili. Víc než měsíc strávil v záchranném člunu, než ho zachránila kolem plující loď. Bohužel, ta loď byla japonská. Zamperini se ocitl v zajateckém táboře, který připomínal peklo na zemi. Už tak těžké podmínky k životu se Louisovi ještě zhoršily, když se jeho věznitelé dozvěděli, že je to slavný sportovec. Chtěli ho zničit, chtěli ho zlomit. Jenže on byl prostě nezlomný. Zdroj


Bol to krásny, ale smutný film o odpustení nájdení Boha a nádeji. Veľakrát som pri filme musela zatvoriť oči, pretože to, čo sa tam dialo bolo pre mňa niekedy veľmi násilné. Je to príbeh podľa skutočnej udalosti, a zarazilo ma, čo si tam všetci museli vytrpieť. Keď si pomyslím, že človek, ktorý toto všetko zažil, tu ešte pred dvoma rokmi bol, som smutná. Teraz ma Louie večný pokoj niekde tam hore v nebi. Počas celého filmu som vôbec neplakala, ale na konci to na mňa všetko doľahlo a ja som sa rozplakala. Od smútku, ale aj od šťastia. Myslí, že na tento film niekdy nezabudnem. Zobrala som si z neho veľa ponaučení. Zamyslela som sa nad tým, čo sa tam deje a došlo mi, že takéto veci sa stávajú v našom svete denne. My s tím nemôžeme nič spraviť, no môžeme aspoň prispieť do šťastia na tomto svete tým, že budeme robiť dobré skutky. Šťastia na tomto svete je totiž veľmi málo.
Angelina Jolie a Louis Zamperini. Jolie režirovala film nezlomný - film o Zamperiniho živote. 
Kamarát Louia. Môžete ho poznať aj ako Jamesa Hooka z filmu  Pan (2015).
Louis na olympiáde, ktorú aj vyhral.
Skutočný Louis Zamperini na olympiáde v roku 1936 v Berlíne.
Zamperini zomrel v roku 2014 ako 97-ročný.


V 80 rokoch 20. storočia si Louis spnil svoj sen znova behať na olympiáde.

7 komentárov:

  1. Krásne si to napísala :)) Súhlasím, aj v tomto storočí sa dejú možno ešte väčšie zverstvá a niektorí si to ani neuvedomujú a milujú knihy plné násilia presne ako aj filmy. O tom som raz písala na blogu, no nie každý to asi pochopil, čo som tým vlastne sledovala...Film som videla i ja a aj na mňa bol miestami až príliš násilný, a o to horšie, že sa to skutočne všetko to stalo...bol to silný a veľmi smutný príbeh, no chýbalo mi v ňom niečo. Ako som čítala v jednom komentári, odpustenie tam veľmi nebolo ukázané a ani viera v Boha...až úplne na záver. Vraj vo filme Koleje osudu je to lepšie zachytené a tiež je to film s podobnou tématikou, takže si ho mám v pláne pozrieť.
    Inak smutným filmom sa snažím vyhýbať, som strašná citlivka...radšej také, kde sa človek zasmeje a zabudne na starosti. Tak napríklad minule som videla film Strážcovia Galaxie (teraz úplne odbočujem)...to bolo úplne super! :D Nasmiala som sa ako už dlho nie a aj keď veľmi nemusím filmy s touto témou, tento sa zaradil medzi moje obľúbené. Je fakt úžasný a ak si nevidela, určite odporúčam...a ak si ho pozrieš spomeň si na mňa, keď tam bude Grúd...toho mám najradšej :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som do tohto filmu išla úplne naslepo. Videla som iba trailer a ten sa mi páčil a tak som si povedala prečo nie? Veď nič nestratím tím, že si film pozriem. A po jeho pozretí mám pocit, že mi toho dal až príliš veľa. Teraz je moja hlava zaplnená samými filozofickými otázkami (aj keď myslím, že nejaké tam boli aj predtým). Mne v príbehu nič nechýbalo. Páči sa mi taký, aký je. Myslím, že svoje poslanie splnil veľmi dobre. No, a násilia tam bola fakt veľa. Trochu nechápem ako som sa na to dve hodiny dokázala pozerať... Áno, viera v Boha a odpustenie boli až celkom na konci, ale boli tam. O filme Koleje osudu som ešte nepočula. Ale keď sa ti bude chcieť a budeš mať čas, tak mi prosím napíš aký bol (aby som vedela, že či si ho mám pozrieť tiež). Ja som tiež strašná citlivka. Na konci filmu som sa rozplakala, a sestra, ktorá so mnou film pozerala sa na mňa pozerala, že čo mi je (asi si myslela, že mi preskočilo). Katka videla film Strážcovia Galaxie, ale len prvú hodinu, pretože sa jej to veľmi nepáčilo, takže ma film neláka. Ale keďže tebe sa páčil, tak si ho pozriem. Spomeniem, spomeniem. :) Ďakujem za pekný komentár. ♥

      Odstrániť
    2. Ja tiež často pozerám filmy na slepo, presne ako aj Strážcov Galaxie (škoda, že sa nepáčil sestre, ale tak chápem, každému sa páči niečo iné :)) A mne sa veru páčil aj mojej sestre, obidve teraz fičíme na hláškach, ktorých tam bola habadej :D)...a najradšej mám, keď sa z nich stanú moje srdcovky...nič som od nich nečakala a dostalo sa mi tak veľa (ako napríklad aj pri filme Koralina, Zámok v oblakoch či Cesta do fantázie...aj na tých so sestrou fičíme :D) A určite dám vedieť, čo sa týka Kolejí osudu...mám v pláne si ho pozrieť tento týždeň, možno už dnes...myslím, že ma ten film opäť emocionálne vyšťaví...inak ja plačem skoro stále pri takýchto filmoch, u nás si na to už doma zvykli :D

      Odstrániť
    3. Začala som pozerať Strážcov galaxie, ale po osemnástich minútach som to vypla, pretože ma bolela hlava. Zdá sa mi to zatiaľ dobré, aj keď to ešte neviem posúdiť, keďže som videla zatiaľ len začiatok.
      Ja pozerám filmy väčšinou sama v izbe za počítačov, takže mňa nikto plakať nevidí. Ale je všeobecné známe, že sa rozplačem aj pre maličkosť. Treba si na film Kolejí osudu pripraviť hromadu vreckoviek. :) Včera som pozerala peknú rozprávku (Anastázie - z roku 1997) a rozplakala som sa. Nebolo tam nič smutné ani šťastné (možno trochu) a ja som sa aj tak rozplakala. Neviem, čo to so mnou je. Ale je to pekná rozprávka. Mohla by sa ti páčiť.

      Odstrániť
    4. Júj, Anastázia ^.^ Tú som mala veľmi rada...a hlavne tú pesničku, uspávanku, tá je krásna :D U nás pozeráme filmy všetci cez PC, no dá sa nám to dať do televízie (to bráško nakúpil akési káble a olala...máme to ako film v telke :D) a tak máme také večerné kino. Inak už som mala pripravený film Koleje osudu, že si ho pozriem, no dali sme prednosť inému...takže inokedy, ale tie vreckovky budem určite potrebovať :)) Tak som zvedavá, čo na Strážcov povieš ;))

      Odstrániť
    5. Áno, ta uspávanka je krásna. Šikovný brat. :) Ešte stále som Strážcov galaxie nedopozerala. Začala som pozerať Marťana s českým dabingom. Zatiaľ som pozrela len hodinu, páči sa mi. Už si ho videla?

      Odstrániť
    6. Marťan je úplne úžasný ♥^.^♥ Trošku som bola zo začiatku zmätená, no po čase ma to chytilo a už len dúfam, že sa ku mne kniha dostane čím skôr :D

      Odstrániť