streda 3. februára 2016

Minirecenzia: Nocte - Courtney Coleová


Jmenuju se Calla Priceová. Je mi osmnáct a je mě jen půl. Moje druhá polovina – moje dvojče, můj bratr Finn – je blázen. Miluju ho. Víc než život, víc než cokoli. A i když se děsím toho, že mě stáhne s sebou dolů, jsem jediná, kdo ho může zachránit. Dělám, co můžu, abych si udržela zdravý rozum, ale topím se v tom čím dál víc. Takže se chytám každého stébla. Dare DuBray. Je můj zachránce a můj antikrist. V jeho náruči se cítím v bezpečí. Ale taky se v ní bojím, že nevím, kam patřím. Bojím se, že jsem ztracená. Uzdraví mě, zlomí mě, bude mě milovat i nenávidět. Má moc mě zničit. Možná je to v pořádku. Protože to vypadá, že Finna zachránit nedokážu, a nemůžu milovat Darea, aniž bych všem ublížila. Proč? Kvůli tomu tajemství. Tajemství, které se tak moc snažím rozlousknout, že jsem vůbec nečekala, že to přijde. Taky vás to překvapí.

Nocte ma veľmi sklamalo. Kvôli dobrým ohlasom a kladným recenziám som si myslela, že to bude niečo WAU. Aj keď som knihu prečítala za tri dni, chcela som sa jej čo najrýchlejšie zbaviť. Obálka knihy je veľmi pekná, ale nepáči sa mi, že si sú všetky obálky v sérií podobné. Celý dej knihy sa nesie v takom pochmúrnom duchu a aj mám radšej knihy, ktoré sú príjemné a šťastné. Do čítania knihy som sa musela nútiť, aby som ju čím skôr mala za sebou. Vo väčšine recenzií na túto knihu som čítala, že koniec je úplne nepredvídateľný. S tým musím súhlasiť, pretože ma dostal. Vôbec, ale vôbec som to nečakala. Začiatok bol skôr taký... nijaký. Prológ sa mi veľmi páčil, ale ten zvyšok... no dvoma slovami nič moc. Väčšina knihy boli iba Calla a Dare, Dare a Calla. Ja som chcela viac Finna. Chcela som o ňom vedieť viac. Iba niektoré kapitoly v knihe boli napísané z jeho pohľadu a boli aj krátke. Celý dej knihy bol inak dosť šialenýpsycho, ale už iba kvôli tomu koncu, by som si chcela prečítať pokračovanie. Kupovať si pokračovanie nebudem. Možno si Verum, keď bude preložené od niekoho požičiam. Dúfala som, že bude v Nocte toho psycho málo, ale bez toho by kniha nemala tu správnu atmosféru. Autorkin štýl bol taký deprimujúci, napätý, ale aj jednoduchý. Poňala celý dej knihy takým temným spôsobom, že iba okamžiky medzi Callou a Dareom knihu trochu presvetlili. Fakt som od tekto knihy čakala veľa, ale bohužiaľ moje očakávania nesplnila

Celkové hodnotenie: 
★★☆

„Jediná věc, která je horší než utopit se ve smutku, je sdílet záchranný člun s dalšími topícimi se lidmi.“ – str. 25
„Ale jenom to, že něco nevidíme, ještě neznamená, že to neexistuje.“ – str.115
„Svoboda je iluze.“ – str.117
„Ale někdy, když to nejmíň čekáš, ti někdo hodí záchranné lano.“ – str.140
A někdy musíme dělat věci, na které nejsme hrdí, abychom ochránili někoho, koho milujeme.“ – str.170
„Slova můžou lidem ubližovat úplně stejně jako zbraně.“ – str.217

6 komentárov:

  1. Pekná recenzia. :) Kebyže som vedela, že sa ti kniha nebude páčiť, tak ti radšej dovolím kúpiť Amy & Roger na ceste. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) To nevadí. To ja som chcela radšej túto knihu. Nie je to tvoja chyba. ♥

      Odstrániť
  2. Tak ja som bola hneď po dočítaní v tom, že buď bude čitateľ knihu milovať, alebo neznášať. Je to proste ten druh knihy ako Klamári. Tá zase brutálne nesadla mne a toto sa mi naopak páčilo. Tento príbeh je preto taký zaujímavý, lebo sa vôbec nedá odhadnúť, ako naň čitateľ zareaguje, a to sa mi páči :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Knihu Klamári som nečítala, ale vyzerá celkom zaujímavo, aj keď ju čítať neplánujem. Tak ja Nocte ani neznášam ani nemilujem. Ja som asi niekde v strede. S posledným súhlasím,ale aj aj ostatné knihy sa všetkým nepáčia rovnako a nikdy nevieme ako sa bude páčiť niekomu inému. My môžeme knihu milovať, ale ostatní z nej môžu byť sklamaní. Táto kniha mi preto príde ako všetky ostatné. Buď sa páči alebo nie.

      Odstrániť
  3. Ach, tie obálky :D Táto sa veľmi páči i mne, a dokonca som aj po knihe pokukovala, no teraz neviem...asi by ma veľmi nezaujala, ťažko povedať. Aj o knihe Knižnica na kolesách som si myslela, že sa mi bude páčiť a tá obálka mi počarovala, no príbehovo...sklamanie na plnej čiare -_- Niekedy nemám dobrý odhad a možno, že by ma kniha nakoniec zaujala...no i tak, akosi v mojich očiach predsa len klesla...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jedným z dôvodov prečo som si knihu kúpila je obálka, ďalším je anotácia. Ani ja neviem, či by sa ti kniha páčila,ale len kvôli mne nezavrhni možnosť prečítať si ju. Kto vie, možno sa ti nakoniec bude páčiť. Ale môj šálok kávy to teda nebol. A teraz si potešila ty mňa. Ďakujem za komentár. Písala som ti, že písanie recenzií na knihy, ktoré sa mi nepáčili by mi nešlo, a ono mi to asi fakt nejde. :D

      Odstrániť