sobota, 26. marca 2016

Talon: Spoločenstvo drakov - Julie Kagawa

Obsah

Pred dávnymi vekmi boli draci na pokraji vyhynutia. Legendárni drakobijci z Rádu sv. Juraja ich takmer vyhubili. Tí, ktorí prežili, sa ukrývali v ľudskej podobe. Ich počet pomaly rástol a moc silnela.

Ubehli stáročia a draci sa pripravujú na okamih, keď ľuďom ukážu, kto je skutočným pánom sveta... Sledovať, začleniť sa, splynúť. Presne to má za úlohu dračie dievča Ember. Má za sebou základný výcvik a dokáže na seba vziať ľudskú podobu. Jeho budúcnosť je vopred naplánovaná: má poslúchať, nevyčnievať z radu a slepo plniť rozkazy. To všetko na rozkaz tajnej a nekompromisnej dračej organizácie s názvom Talon. Ember sa však s tým vôbec nestotožňuje. Zisťuje, že svet nie je len čiernobiely. Spoznáva utečenca, ktorý sa proti demagógii Talonu vzbúril, a tiež človeka, ktorý zasiahne jej srdce. Je pravda to, čo jej celý život vštepovali do hlavy? Je Talon stelesnením dobra, kým ľudia sú zlí? Ember zisťuje, že dosiaľ vštepovaná "pravda" má veľké trhliny. Ako sa rozhodne? Vernosť Talonu či iný, nepoznaný osud?


Fantasy milujem. A drakov ešte viac. Preto som si chcela Talon prečítať hneď, ako som vedela o jeho existencii. Na knihu som si prečítala veľa kladných názorov, takže som na ňu bola veľmi zvedavá. Tešila som sa ako malé bábätko, keď mi kniha prišla. Čo na ňu však hovorím? Splnila kniha moje očakávania?

"More je fascinujúca vec. Vždy ma ohromovalo, aké je pokojné a mierumilovné v jednej chvíli a hneď potom udrie silou a zúrivosťou hurikánu." - str.193

 Obálka knihy je pekná, ako aj väčšina kníh, ktoré fragment vydal. Pozadie spravené s Emberiných šupín je krásne a červené. Červená je dosť podobná oranžovej, takže obálka má za mňa palec hore.
Kniha je rozdelené na dve časti. Prvá časť sa volá Sledovať. Prispôsobiť sa. Splynúť. a druhá sa volá Nie sú takí, ako si myslíš. V prvej časti sú hlavnými rozprávačmi príbehu Ember a Garret. Ember je taká klasická YA hrdinka. Je však trochu zvláštna, pretože je drak. Drak, ktorý sa dokáže premeniť na človeka. No neznie vám to zaujímavo? Mne teda áno. Potom tu je Garret. Človek. Patrí k Rádu sv. Juraja – k nepriateľom drakov. A tak sa nám naskytne príbeh z hláv úhlavných nepriateľov. To mi robilo problém vcítiť sa do príbehu. Kapitoly sú krátke, a preto sa nám striedajú pohľady na situáciu. Bola som z toho zmätená. Uberalo to na mojom zážitku z knihy. Neskôr som si na to už celkom zvykla, no v druhej časti pribudne tretí rozprávač... Riley. A tak sa môj zmätok vrátil. Neužívala som si kvôli nemu knihu tak, akoby som chcela. Riley je drak utečenec. Opustil Talon, pretože nesúhlasil s tým, čo robia. Najprv mi prišiel Riley vnútený do príbehu. Nepáčil sa mi. Nakoniec som sa s tým zmierila, a potom mi prišiel ako fajn postava. Emberinho brata Danteho so mala celkom rada. Neskôr so však mala chuť, dať mu pár faciek. Čo si to len myslí?!

"No, aby som parafrázoval jedného oslíka, draci sú ako cibule - máme vrstvy." - str.279

Začiatok knihy bol trochu pomalší. Chápem, že sa musíme zorientovať v novom prostredí, no keď sa približne takých sto strán nič nedeje, mám chuť knihu odložiť. Neskôr sa to však zlepšilo. Koniec bol skvelým vyvrcholením celej knihy. Bol plný akcie a zvratov. Pri čítaní som sa častokrát strácala v deji. Preto som si viac vecí musela prečítať niekoľkokrát, kým začali dávať zmysel.
Aj kvôli nejakým jej nedostatkom knihu hodnotím veľmi pozitívne. Predsa len tie klady prevažujú nad zápormi.
Ak milujete drakov a fantasy rovnako ako aj ja, určite po tejto knihe siahnite. Možno vás odradí pomalší rozbeh knihy. Talon však ani potom neodložte. Pretože to, čo sa bude diať ďalej vám určite začiatok vynahradí. 

Celkové hodnotenie: 

/5
Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu fragment.
Knihu si so zľavou môžete kúpiť TU.

3 komentáre:

  1. Fantasy milujem a drakov ešte väčšmi ^.^ Preto som si už dávnejšie aj kúpila sériu Draki, ktorá je naozaj pekná a oddychová YA séria. A potom aj Serafínu, ktorá bola naopak vážne hrozná -_- (teda aspoň pre mňa). A v obidvoch prípadoch sa draci menia na ľudí, čo je vážne úžasné a tieto námety ma vždy zaujmú. Preto ma zaujala aj táto kniha a vyzerá vážne skvelo...píšem si ju na zoznam a budem len dúfať, aby ma nesklamala :D Inak si to veľmi pekne napísala a musím povedať, že celý tento článok je krásny, úžasný po estetickej stránke, úplne sa hodí k vzhľadu blogu, a fotky sa mi tiež veeeľmi páčia ♥^.^♥ Klobúk dole, si šikulka ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Draki by som si už niekedy konečne chcela prečítať. Strašne ma láka. Mne sa Serafína páčila, aj keď začiatok bol trochu divný a nudný. Som rada, že ťa zaujala. Budem dúfať spolu s tebou, aby ťa nesklamala. Ďakujem. :) ♥ Mne táto recenzia pripadá taká akurát. Mám aj lepšie, ale aj horšie. Tie fotky boli len tak na rýchlo sfotené. Ďakujem. :D Aj ty si šikulka. Ešte stále sa rozplývam nad tvojimi peknými fotkami.

      Odstrániť
  2. Ja som túto knihu čítala a musím uznať, že sa mi neskutočne páčila. Ja len dúfam, že bude aj dáke pokračovanie bolo to dosť napínavé a práve v tom najlepšom to skončilo. Aj draki bolo super, no o Serafíne sa to potvrdiť nedalo, to ma prestalo baviť už po 50 stranách. Veľmi nudná kniha. Talon odporúčam prečítať ;)

    OdpovedaťOdstrániť