utorok, 5. apríla 2016

Desať knižných dní #1: Desať skvelých kníh

Tento projekt som našla na blogu Lili. Prišiel mi veľmi zaujímavý, a preto som si povedala, že nič nestratím tým, že sa zapojím. Možno len trochu času. :D Je toľko veľa kníh, ktoré sa zaraďujú medzi moje obľúbené, že vybrať iba desať bolo veľmi ťažké. Nakoniec sa mi to však podarilo. Ak ste niektorú z týchto kníh nečítali, tak to musíte rýchlo napraviť. 

Túto knihu som vyhrala v súťaži. Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad patrí medzi oddychové a romantické knihy. No mne sa napriek tomu, že je jednoduchá a tenučká veľmi páčila. Jej čítanie mi netrvalo dlho, a bola to nádherná kniha. Moju rovnako jednoduchú recenziu ako bola aj kniha si môžete prečítať TU.
Pod hladinou bola úžasná kniha. Aj ostatné autorkine knihy sú si celkom podobné, no mne to nevadí, pretože ich čítanie stojí za to. Riešia sa v nich nejaké zločiny a vraždy, postavy sa snažia uveriť v Boha a navzájom si odpustiť. Pre kresťanskú dušu to pravé. :) 
Najít Sky je veľmi zaujímavá kniha. Autorke sa v hlave zrodil veľmi originálny nápad, z ktorého vznikla táto skvelá kniha. Nie je to len obyčajný príbeh o hľadaní spriaznenej duše. Začítajte sa a zistíte sami. 
Ak si myslíte, že Škola dobra a zla je len ďalšou knihou, okolo ktorej ani nestojí v knižnice prejsť, tak sa mýlite. Soman Chainani so svojím veľkým talentom stvoril ďalšou krásnu rozprávku, ktorú by ste si hneď mali všetci prečítať. Nie len tí malí, ale aj veľkým by sa táto kniha mohla páčiť. Má veľmi krásnu rozprávkovú obálku, ktorá vás hneď upúta. 
Šepotání bolo bláznivé, a preto sa hneď zaradilo medzi moje obľúbené knihy. Ja som totiž tiež šialená. :D Moju recenziu vám neodporúčam čítať, pretože je veľmi krátka a vôbec s ňou nie som spokojná. Šepotání je reteling na rozprávku Alica v krajine zázrakov. Autorke sa kniha veľmi podarila. A písmenká v nej sú všetky zelené. Odporúčam všetkými piatimi. 
Stále ospevovaná kniha Selekcia zlákala po nejakom čase aj mňa. Niekto to raz dokonca nazval sladšie Hunger games, a ja musím len súhlasiť. Aj keď to je od Hunger games odlišné, niektoré veci majú obe knihy predsa len spoločne. Milostný trojuholník, svet po vojne, územie rozdelené na celky, súťaž, v ktorej môže vyhrať len jeden,... Autorka sa nechala inšpirovať Hunger games, no vložila tam aj veľký kus seba. Je to skvelá oddychovka, keď máte chuť na jednoduché čítanie. Moja recenzia TU.
Po filme Labyrint som bola veľmi zvedavá na knihu. Dostala som sa k nej asi rok a pol od pozretia filmu, a to tak, že som ju v lete našla v kníhkupectve. Podobné ako film, ale predsa len lepšie. To mi pripomína, že ešte stále som nečítala ďalšie časti. Miestami strašidelné a napínavé, ale veľmi dobré.
Kniha Pád je vám všetkým určite dobre známa, pretože to je už nejaký ten čas, čo je na svete. Kniha mala nejaké svoje muchy, ale aj tak som jej dala päť hviezdičiek. Menej by si totiž podľa mňa nezaslúžila. 
Mesto kostí je mojou srdcovkou. Po filme som musela vedieť, ako sa to všetko skončí. A tak mám na poličke prvé tri časti tejto úžasnej série Nástroje smrteľníkov/smrti. Táto časť je však moja obľúbená, pretože to je začiatok všetkého. Mesto kostí som čítala už trikrát, a keby mi niekto teraz povedal, že si ju mám znova prečítať, bez váhania by som to spravila. Cassandra je totiž úžasná autorka s obrovskou predstavivosťou. 
A nakoniec tu mám poslednú knihu...Dedičku. Dedičku si kúpila sestra kvôli krásnej obálke. Ako inak... :D Pod krásnou obálkou je však veľmi pekný príbeh. Svet Tryllov, Finn, Loki, princezna,.. veľmi zaujímavý svet, ktorí sa mi veľmi páčil. A mohol by sa aj vám.

Všetky moje skvelé knihy spolu:

Ostatné dni:

6 komentárov:

  1. Vybrala si si skutočne zaujímavé knihy, niektoré som čítala a musím súhlasiť, že boli skvelé. O niektorých som dokonca ani nikdy nepočula, ale aspoň mám námet na ďalšie čítanie. :)
    Za to ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš začo. :) A o ktorých knihách si ešte nepočula?

      Odstrániť
    2. Napríklad Najís Sky alebo Pod hladinou

      Odstrániť
  2. Tak z týchto tvojich vybraných kníh som nečítala žiadnu, no čo-to som už o nich počula. Napríklad Pod hladinou, tú knihu si určite zaobstarám, pretože toľko chvál som na ňu čítala a tieto príbehy s kresťanským nádychom milujem, takže i preto by som si ju rada prečítala :)) Ďalej je to Škola dobra a zla, na tú si ma navnadila už dávno a Najít Sky som raz chcela kúpiť do súťaže, takže dobre vedieť, že stojí za to :) A Labyrint ma ešte čaká :D Inak tento projekt som poctivo sledovala u Vlasty (http://vysvobozena.blogspot.sk/), ktorá má už všetky dni za sebou a mala som tiež v pláne sa zúčastniť, ale asi to nechám až na budúci rok, ak tu ešte teda budem :D Teším sa na tvoje ďalšie dni a typy ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mala by si to napraviť a aspoň niektoré z nich si prečítať. Verím, že sa ti Pod hladinou páčiť bude, pretože to je úžasná kniha a pre teba tá pravá. Najít Sky je neobyčajný príbeh, ktorý sa však nemusí páčiť všetkým. A keďže teba YA knihy už veľmi nebavia, tak neviem, či by sa ti páčila. Ale skúsiť to môžeš. :) Ty si sa chcela zúčastniť? Sem s tým! Chcem si prečítať o tvojich skvelých knihách. :) Určite tu o rok ešte budeš, pretože ak nie, tak budeš mať email zaplnený veľa emailami. :D
      Ďakujem. :)

      Odstrániť
    2. Určite napravím, už si na niektoré robím poriadny zálusk :D A máš pravdu, ja a YA už nie sme taký priatelia ako zvyčajne, no teraz som jednu knihu z tohto žánru prečítala a milo ma prekvapila :)) Už mám na ňu aj recenziu, trošku v inej forme, kde tak trochu aj vysvetľujem, prečo už YA knihy až tak nečítam...no nezabudla som na ne úplne :) A ty si taká milá...tak teraz už viem, aký článok budem tvoriť o rok :D

      Odstrániť