streda, 6. apríla 2016

Měsíčni kroniky - Marissa Meyerová

Cinder

zdroj
Cinder je najznámejšia mechanička v Novom Pekingu. Žije tam so svojou opatrovníčkou Linh Adri a nevlastnými sestrami Perlou a Pivoňkou. Adri a Perla ňou opovrhujú, a nie je pre nich ničím iným ako slúžkou. Pretože je kyborg. Jedine Pivoňka a android Iko ju majú rady. Po celej zemi je rozšírená choroba letumóza. Nikto nevie ako sa prenáša a hlavne nikto nevie, ako sa choroby zbaviť. Liek na túto chorobu, akoby neexistoval a doktori sú preto zúfalí. Jedného dňa sa však Pivoňka nakazí letumózou. Adri ponúkne Cinder ako pokusného králika pre pokusy vedcov. Počas rôznych pokusoch, ktorú na nej doktori robili, Cinder o sebe objavila veľa vecí, ktoré doteraz netušila. Zachová si Cinder chladnú hlavu, aby vyriešila problémy, ktoré sa tak rýchlo hromadia alebo sa jednoducho vzdá?

Môj názor:
zdroj
Jemine, ja som z tých kníh taká nadšená, že ani poriadne neviem, čo mám písať. Autorka má skvelý štýl písania. Úplnými maličkosťami vie čitateľa upútať. Ja som sa od tejto série nemohla vôbec odtrhnúť. Dobre, že som to začala čítať počas Veľkonočných prázdnin, pretože by som sa asi inak vykašľala na školu a čítala by som iba knihu. Z rozprávky Popoluška si kniha zobrala len veľmi málo. Ale niektoré veci boli aj tak predvídateľné. Tušila som ich ešte skôr než na ne prišli postavy v knihe. Hlavnou postavou je Cinder... kyborg. Cinder nepatrí medzi hrdinky, ktorým by ste najradšej dali kutáčom po hlave. Myslí za seba a nenechá sa ovplyvňovať ostatnými. Princ Kai nie je ako všetci ostatní princovia. Arogantný, sarkastický... nič z toho naňho nesedí. Je milý, láskavý... je proste stelesnením všetkých kladných vlastnosti. Marissa vytvorila postavy, ktoré si nejde nezamilovať. Nepatrím však k tým, ktorí majú radi Levanu. Ja ju nemám rada. Nemám celkovo rada krutých ľudí a ona k nim určite patrí. Ale čo b to bolo za rozprávku bez záporákov? 
Dej zo začiatku vidíme iba z Cinderinej hlavy. Niektoré kapitoly však potom "rozprával" aj Kai. Jeho kapitoly sa mi veľmi páčili. Nebolo to vôbec mätúce, keďže jemu venovaných kapitol nie je veľa. Som rada, že autorka obohatila dej knihy aj o jeho myšlienkyHneď na začiatku, keď som sa do knihy začítala, som vedela, že tu bude celkom iné ako som si predstavovala. Čakala som presladený príbeh o Popolušku, o jej macoche a nevlastných sestrách, o princovi a plese. No dostala som niečo celkom iné. Svet a prostredie bolo také smutnejšie a z budúcnosti po štvrtej svetovej vojne a také prostredie by rozprávka mať nemala. Mne to nepríde ako reteling. Základy knihy určite stoja na Popoluške, no odlišuje sa od nej. Z knihou som veľmi spokojná. Moje očakávania nesplnila. No myslím to v dobrom. Čakala som niečo iné, ale dostala som toto. Nesťažujem sa, pretože Cinder bola úžasná a čítala sa sama.

Scarlet

zdroj
Keď bola Scarlet malá, opustila ju mama. Otec o ňu však tiež neprejavoval nejakú veľký záujem, a tak sa presťahovala k babičke. Teraz už má Scarlet osemnásť. Všetko, čo vie, ju naučila Babička. Na svojej malej farme si vystačia iba ony dve a nikoho viac nepotrebujú. Babička znenazdajky zmizne. Scarlet sa ju snaží nájsť. Po dvoch týždňoch hľadania však nijako nepokročila. Babička si totiž z ruky vyrezala –alebo to spravil jej únosca- identičip, a stratila sa nevedno kam. Alebo ju niekto uniesol? Scarlet je zúfala, a preto keď sa objaví záhadný Vlk príjme jeho pomoc. Vlk je však bývalý člen tajomného vlčieho gangu. A zdá sa, že práve tento gang Scarletinu babičku uniesol. Môže mu preto Scarlet veriť? Ako nakoniec skončí jej pátranie po stratenej babičke? 

Môj názor:
Po prečítaní tejto knihy Červenú čiapočku milujem! Dokonca som si pozrela aj horor. To bol asi prvý horor, čo som videla. A nebolo to vôbec strašidelné. No len večer, keď bola všade tma som sa trochu bála, že sa sestra premení na vlkolaka. Kniha Scarlet sa mi páčila viac ako Cinder. Neviem však určiť, čím to bude. V Scarlet bolo tej akcie omnoho viacej ako v Cinder. Celý dej sa však netočí len okolo Scarlet a Vlka, ako sa snažia nájsť Babičku. Pribudla u okrem nich aj iná postava. Kapitán Craswell Thorne. Okúzľujúci kriminálnik, ktoré činy sú však šľachetné. Thorne bol vtipálek. 
zdroj
Vždy keď sa mu otvorila pusa, povedal niečo smiešne. Veľmi sa mi na ňom páčilo, že vedel vtipkovať a v dosť vážnych situáciach. Nezabudli ani na Cinder a Kaia. Stále máme možnosť pozorovať vývoj situácie okolo nich. Scarlet je ten tip dievčaťa, ktoré nikoho nepotrebuje a vystačí si samo. Za opaskom nosí zbraň, a bez nej nespraví ani krok. Veľmi som si Scarlet obľúbila. Myslím, že za to môžu trochu jej ryšavé vlasy. Záhadný Vlk je veľmi záhadný, čím si rýchlo získal moju pozornosť. 
Stále nechápem, ako dokáže Marissa premeniť rozprávky na niečo takéto. Ten jej talent je fakt obrovský. Všetko má autorka dobré premyslené, a nikdy nenechá našu myseľ prázdnu, pretože musíme nad všetkým rozmýšľať. Informácie, ktoré počas príbehu zistíme nás nezmätú, pretože sa na nás nezvalia ako prílivová vlna, ale zistíme ich pomaly postupne. Všetky kúsky skladačky do seba perfektne zapadajú.

Cress 

zdroj

Crescent prezývaná Cress je uväznená v umelom satelite na obežnej dráhe okolo Zeme. Pracuje ako hackerka pre kráľovnú Levanu. Dostane za úlohu nájsť Cinder a pohľadaného kapitána Thorna. Thorne je však jej platonická láska. Po troch hodinách a päťdesiatjeden minútach nájde loď Zvonečník, na ktorej sa Thorne, Cinder, Scarlet a Vlk skrývajú. No namiesto toho, aby ich nahlásila Levane, kontaktuje ich. A tak sa vyberú Cinder a Thorne zachrániť princeznú Rapunzel z jej veže. No ako dopadne táto záchranná akcia? Opustí Cress po siedmich rokoch svoje väzenie? 

Môj názor:
Spraviť z Rapunzel hackerku a z jej princa kriminálnika...hmm... Vážne nechápem, kde autorka na svoje nápady chodí, pretože sú úžasné. Cress bola skvelou postavou. Pripomínala mi Felicity zo seriálu Arrowa. Bola trochu poplašená, a na to, že okrem jedného človeka celých sedem rokov nevidela ľudskú bytosť, tak sa mi zdala celkom v pohode. Vedela zapadnúť. Thorne bol rovnako skvelý ako v dvojke, ale nechápem prečo sa ku Cress správal tak, ako sa správal. Po dočítaní Cress sa neviem rozhodnúť, či sa mi páčila viac ako Scarlet. Myslím, že asi rovnako. V tejto knihe bolo veľa hlavných postáv. Neviem prečo, ale nevadilo mi, že sa striedali kapitoly s rôznymi rozprávačmi, tak ako v Talone. Už hneď v prvých kapitolách sa toho veľa deje, takže kniha naberá rýchlo spád. V Cress sa objavila aj veľmi pekná uspávanka, ktorú si ani doteraz nemôžem prestať spievať. Aj keď si myslíte, že viete, čo od týchto kníh máte čakať, tak sa mýlite.
zdroj
V knihách celej série na vás čaká veľa prekvapení a záhad, ktoré treba objaviť. Postavy Scarlet a Kaia mám najradšej. Kai dostal priestoru celkom veľa, takže som spokojná, no Scarlet rozprávala možno len tri kapitoly. Autorka jej mohla venovať viac priestoru. Ale konečne som "videla" mesiac, takže som to Marisse odpustila. Objavila sa nová postava: Jacin. Pripomína mi Jacea z Mesta kostí a majú dokonca aj podobné meno. Princezná Winter sa mi na tú chvíľu, čo sa tam objavila zdala veľmi... divná. Som zvedavá, z čím novým príde autorka v záverečnom diely tejto série.. WINTER, ktorá ak sa nemýlim by mala vyjsť v máji. :)

4 komentáre:

  1. Júj, ale to znie ako dobre ^.^ Milujem rozprávky, čo asi aj vieš, a tieto knihy ma lákajú už od začiatku, no nechápem, prečo sa ku mne nedostali a načo som myslela, keď som si ich nekúpila, keď bol ešte čas -_- Teraz ma mrzí, že Cinder sa už nedá zohnať :´( Takže to istí už jedine ulož.to ;) :D Inak si to pekne zhrnula ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Minule som niekde videla, že bola Cinder na sklade, a hneď na druhý deň už nie. Myslím, že to bolo na megaknihy, ale nie som si istá. Možno niekedy v budúcnosti spravia dotlač. Budem dúfať.
      Ďakujem. :)

      Odstrániť
  2. Cinder bola v niektorých smeroch trochu predvídateľná, za čo som strhla hviezdičku, ale inak to bolo fajn čítanie. A Levanu veľmi nemusím ani ja, takže ťa chápem. Teraz veľmi letí tá novelka o nej, ale mňa to nejako neláka.
    Ak ide o dvojku, spočiatku som bola skeptická, ako to autorke vyjde s tým, že sa zameria zase na iný pár... pretože ja som bola v prvom rade zvedavá na Cinder a Kya, ale musím povedať, že to dosť dobre zvládla, ale aj tak by som asi brala viac Cinder.
    K trojke som sa ešte zatiaľ nedostala, ale plánujem. :D
    Super zhrnutie! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne nevadilo, že bola Cinder predvídateľná. Bola to skvelá kniha a menej ako päť hviezdičiek by som jej nemohla dať. Tú novelu o nej by som si chcela prečítať. Možno na ňu zmením názor, keď budem vedieť, čo sa jej odohráva v hlave. Autorke nestačí jeden pár. :D Ale mne to nevadilo, pretože zápletky mám rada.
      Ďakujem. :)

      Odstrániť