pondelok 25. apríla 2016

Minirecenzia: Malý biely koník - Elizabeth Goudgeová

Obsah
Do Mesačnej doliny prichádza z Londýna pôvabné dievčatko Maruška Merryweatherová, aby sa stala novou paňou na Mesačnom zámku. Čoskoro zistí, že nie je zďaleka prvou mesačnou princeznou svojho panstva a začína pátrať po tom, čo sa pred mnohými rokmi prihodilo s jej predchodkyňou. Pri svojom napínavom hľadaní nielen odhalí tajuplný príbeh svojho rodu, spozná veľa verných priateľov, zažije množstvo dobrodružstiev a zbadá záhadného bieleho koníčka, ale tiež príde na to, že len ona sama môže navrátiť pokoj a šťastie celej Mesačnej doline a jej obyvateľom. A pretože Maruška rozhodne nepatrí medzi dievčatá, ktorým chýba odvaha a duchaprítomnosť, rozhodne sa svoju úlohu splniť a celý príbeh tak doviesť do šťastného konca.


Kniha malý biely koník je preplnená umeleckými opismi, ktoré sa mi veľmi páčili. Mala som chuť vziať do ruky fotoaparát, vstúpiť do knihy a všetku tú nádheru okolo vyfotiť. Aj keď ich tam bolo veľa, nenudili ma ale práve naopak. Rada som ich čítala. Autorka má aj veľmi pestrú slovnú zásobu. Kniha je určená pre tých menších, no mne vôbec neprekážalo, že čítam knihu pre deti. Bolo v nej totiž veľa ponaučení, ktoré by malé deti nepochopili. Príbehy a rozprávky vyrozprávané a spomenuté v knihe sa mi páčili, pretože skvelo pasovali k deju a dotvárali ho. Postavy, miesta, mestá, dediny alebo budovy v knihe mali trochu smiešne, ale pekné pomenovania, ktoré keď vyslovíte, tak znejú čarovne. Marmaduk Šarlátik, Láskavka Minette, Strieborná Rosa, Mesačný zámok alebo Rajský vrch. Pri knihe som sa aj celkom nasmiala, pretože v nej bolo veľa trápnych a humorných situácií. Kniha mala však pár tlačových chýb, ktoré mi vadili. Keď sa pozriete na obálku knihy, môžete nájsť dve chyby hneď pri sebe Kľatba Mesiačneho údolia. Aj vnútri má kniha jednu chybu. Jedna kapitola tam je dvakrát, no na iných miestach. Najprv som si to nevšimla a bola som z knihy zmätená, pretože nejaké veci nedávali zmysel. Keď som však ďalej čítala, prišla som na to, v čom je chyba.  

Celkové hodnotenie:
/5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára