piatok 24. júna 2016

Keď kresby vyzerajú ako fotky / Stmívání - Grafický román - Stephenie Meyerová - Kresby Young Kim

Obsah
Isabella Swanová žije so svojou mamou. Jej matka sa však znovu vydá, a tak sa rozhodne, že nejaký čas bude bývať u Charlieho (otca) v upršanom meste Forks. V škole si nájde pár kamarátov. Je tu však jeden tajomný chlapec. Edward Cullen. Bella nevie, čo skrýva, ale rozhodne sa to zistiť. Odhalenie Edwardovho tajomstva jej však obráti celý svet naruby. 

zdroj
Stephenie Meyerová

Narodila sa v Hartforde, v štáte Connecticut. Vyrástla vo Phoenixe s piatimi súrodencami: Sethom, Emily, Jacobom, Paulom a Heidi. Vyštudovala strednú školu Chaparral High School v Scottsdale a vysokú školu Brigham Young University v Provo, Utah, kde získala bakalára slobodných umení v angličtine v roku 1995. Meyerová stretla svojho manžela Christiana, prezývaného „Pancho“, keď vyrastala v Arizone a vydala sa zaňho v roku 1994. Majú spolu troch synov: Gabea, Setha a Eliho.
Obálka
je úžasná. Je na nej nakreslená Bella ležiaca na tráve. Kniha má pokračovanie, na ktorom je nakreslený Edward. Keď obe knihy položíme vedľa seba, tak Bella a Edward ležia pri sebe na zelenej lúke a držia sa za ruky. Je to čarovné.
Ja viem Mafinka, že si ju chceš tiež prečítať. Možno ti niekedy požičiam.
Klady
Bez Stephenie Meyerovej by tento grafický román nevznikol a Young Kim by nikdy nenakreslila Edwarda a Bellu. Veľmi pekne ti teda ďakujem Stephenie za úžasnú „rozprávku“ o upíroch. Young Kim má obrovský talent, ktorý dokázala. Kresby sú veľmi podarené a niektoré vyzerajú dokonca ako fotky. Dala si na tom fakt záležať. Ilustrácie sú prevažne čierno-biele. Neviem prečo, ale myslela som si, že budú farebné. Našlo sa však aj pár farebných, ktoré svojou krásnou priam vyrážali dych.

Stmívání je jednoducho napísané, vôbec pri knihe netreba rozmýšľať. Hlavu som si namáhala len vtedy, keď som rozmýšľala, ako za sebou bublinky s textom nasledujú.

O necelé dve hodiny po začatí čítania som už otáčala poslednú stránku. Teda sa rýchlo číta.

Keď som si privoňala ku knihe, tak som cítila vôňu. Inú než typickú knižnú vôňu. Najprv som ju nevedela identifikovať. Potom som na to prišla. Kniha vonia rovnako, ako keď z pastelkou niečo nakreslíte.
Zápory
Dávnejšie som čítala všetky štyri knihy po česky. Veľmi sa mi páčili. Filmy boli tiež super. Knihám sa však nevyrovnajú. Keby som si však knihy neprečítala alebo by som nevidela filmy, v grafickom románe by som asi nepochopila pár vecí. Nevedela som vyjsť z toho, ako po sebe idú bublinky s textom. Bola som z nich zmätená. Preto som si román musela prečítať ešte druhýkrát. Potom som už všetko pochopila.
Zhrnutie
Grafický román Stmívání by som neodporučila tým, ktorí nečítali knihu. Ak si však chcete grafický román prečítať a knihu ste nečítali, pozrite si aspoň film, aby ste potom pri čítaní neboli stratení. Kniha má podľa mňa viac pozitív ako negatív. Young Kim má talent. Som zvedavá, s čím novým príde nabudúce a ako bude svoj talent ďalej rozvíjať. Grafický román Stmívání určite odporúčam všetkým fanúšikom Twilightu.

Názory iných blogerov:
"Pokiaľ si chcete tento Súmrak kúpiť vo verzií grafického románu,tak to určite doporučujem." - Adrián z Universe of wonderful books

"Stmívání už všichni četli... Já ne. A protože jsem se nechtěla prokousávat tou dlouhou bichlí, když jsem si ani nebyla jistá, jestli se mi bude líbit, vrhla jsem se na grafický román. A můžu potvrdit, že z grafické stránky je to nádhera - pastva pro oči! U prvního dílu mi příběh nevadil, ale ani mě neokouzlil. U druhého jsem došla k názoru, že to možná není nijak skvělé, ale protože jsem četla komiks, nijak mi to nevadilo. Zkrátka četlo se mi to dobře..."Marky

"Jestli máte rádi Stmívání, rozhodně to nevynechejte. A pokud jste jako já a už to tolik nežerete, ale ani vám to nevadí, klidně po komiksu sáhněte taky. Vážně to všechny ty malůvky vystihují a zvlášť ty scény, kdy jsou určité části vybarvené, to tomu dodá pořádné grády :)"Adelle

Hodnotenie

/5

78% 

2 komentáre:

  1. Krásna recenzia ^.^ Páči sa mi tento nový štýl a úplne skvelý nápad je dávať názory iných blogerov na knihu...to by ma ani za svet nenapadlo :D A musím pochváliť fotky (s Mafinkou sú také čarovné♥). Inak Twilight som čítala tak dávno, ale bola to fajn kniha a film sa podľa mňa až tak nepodaril, no toto grafické vydanie ma neťahá. Nie som fanúšik tejto série, ale musím uznať, že tento grafický román vyzerá krásne a v spojení s druhou knihou ešte krajšie, skvelý nápad :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. ^.^ :) Slovart v niektorých svojich knihách píše aj názory iných blogerov na danú knižku, a preto som si povedala, že to skúsim aj ja. Jéj ďakujem. Aj keď fotka, na ktorej je Mafinka je rozmazaná. Nepočúvala ma Mafinka. :D Mňa by nikdy nenapadlo spraviť obálky kníh tak, že keď ich položíš vedľa seba, tak tá prvá pokračuje do druhej. :)

      Odstrániť