štvrtok, 2. júna 2016

Zhrnutie apríla a mája

Prečítané knihy 

Apríl
V apríli som prečítala 3,5 kníh (pol preto, že som jednu knihu nedočítala). Prvou knihou, ktorú som apríli prečítala bola kniha Malý biely koník, ktorú mi kamarátka požičala z knižnice - minirecenzia na knihu TU. V jednej súťaži som vyhrala Pána prsteňov 1, a preto som sa rozhodla, že si prečítam aj Hobita. Požičala som si ho od brata, ktorý má Hobita aj celú sériu Pána prsteňov doma. Myslela som si, že sa mi bude Hobit viac páčiť, ako sa mi páčil. Veď predsa Tolkien a fantasy, ale kniha ma sklamala. Keď som dočítala Hobita, pustila som sa do Pána prsteňov. Ten sa mi však páčil ešte menej ako Hobit, knihu som ani nedočítala a skončila som na strane 138. Čítanie týchto kníh mi trvalo veľmi dlho (dokopy skoro celý mesiac), a tak som si povedala, že potrebujem nejakú oddychovku. Pustila som sa do knihy Rudá jako rubín. Myslela som si, že sa kniha bude podobať na film, no kniha mala s filmom len veľmi málo spoločného. Milo ma však prekvapila.
Máj
V máji som prečítala viac kníh ako v apríli. Bolo ich sedem. Dočítala som sériu drahomy, prečítala som si Modrá jako safír a Zelená jako smaragd. Obe knihy sa mi veľmi páčili, no záver série som veľmi nepochopila. Už dlhšiu dobu som si chcela prečítať nejakú knihu od Rainbow Rowellovej, a tak som sa začítala do knihy Eleanor a Park. Tak to bol zlý výber. Kniha mala svoje klady a zápory, ale myslím, že zápory prevažovali. Škoda. Strašne som sa na ňu tešila. Sestra sa s so spolužiačkami zložila na knihu pre kamarátku. A tou knihou bola kniha Medzi odtieňmi sivej. Dala ju potom prečítať aj nám. Bola to moja prvá kniha s témou vojny. Lenka mi potom požičala knihu Piata vlna. Začiatok bol taký... nijaký. Potom to však bolo lepšie, V máji som si kúpila pokračovanie knihy Pád - Muka. Potrebovala som však najprv osviežiť pamäť, a tak som si prečítala najprv Pád a až potom Muka. Myslím, že Muka bola trošku slabšia ako Pád, no stále dobrá.

Vyhrané a kúpené knihy 

V apríli sa mi podarilo vyhrať jednu knihu - Pán prsteňov na blogu dvoch Book loverov Natalie a Milda. S kamarátkou som bola v meste na pizzu, pretože som 22. mája mala meniny. Navrhla som, aby sme išli aj do kníhkupectva a ona s radosťou súhlasila, pretože má knihy rovnako rada ako aj ja. Mala som v pláne kúpiť si knihu Muka a podarilo sa. Veď za 5,99 by ste túto super knihu s krásnou obálkou nenechali stáť len tak na poličke.


Koľko kníh a aké knihy ste prečítali vy za apríl alebo máj?
Pribudli vám nejaké nové knihy do knihovníčky?

P.S. Tie tulipány nie sú živé, ale umelé.

2 komentáre:

  1. Hobita ani Pána prsteňov som ešte nečítala, no viem, že je to ťažšie čítanie s mnoha opismi. Dokonca aj moja sestra, ktorá fantasy miluje, povedala, že ju Hobit nudil a ledva ho dočítala. Ono je to predsa len stará kniha a štýl, ktorý už asi ani nie je v "móde" :D
    Rudá jako rubín je skvelá kniha a jedna moja z najobľúbenejších YA. Doma mám všetky časti, no stále mám prečítanú len jednotku. Inak som tiež chcela kuknúť film, no stačil mi trailer a vedela som, že to bude úplne niečo iné, ale aspoň si pri tom oddýchnem ;))
    Ja som ešte stále nezačala čítať Medzi odtieňmi sivej, a to som sa na ňu tak tešila. No teraz momentálne dávam prednosť iným knihám a začítala som sa do Šťastnej sedmičky, ktorá je zatiaľ vážne dobrá, tak uvidím, čo ma ešte čaká :)
    Piata vlna ma akosi osobne neláka, dokonca ani film. Má strašne nízke hodnotenie, ale viem, že kniha je opäť úplne iná a celkom si ju chvália...
    Tieto knihy Pád a Muka vôbec nepoznám, takže k nim ani nemám čo povedať, no obálka je vážne krásna ^.^
    Gratulujem k výhre a ešte raz všetko najlepšie k meninám ;)) A som nesmierne rada, že si späť...už sa neviem dočkať nových článkov :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som skôr na knihy, pri ktorých sa nemusím rozmýšľať. A Pán prsteňov do tejto skupiny nepatrí, takže to je tiež dôvodom, prečo som knihu nedočítala. Ale ak tebe nevadí ponamáhať si mozog a máš rada fantasy, tak si ju ak chceš prečítať. :) Autorov štýl bol celkom dobrý. Opisy mi nevadili, skôr mi vadilo to, že sa dej vliekol.
      Choď to napraviť, vezmi si z poličky Modrú jako safír a čítaj. :)
      Medzi odtieňmi sivej bola dobrá kniha, aj keď veľmi nesplnila moja očakávania. Myslela som si, že vyfúkam pri nej niekoľko balíkov servítok, ale mne z oka nespadla ani jedna slza. A koniec je skôr taký koniec/nekoniec. Ale epilóg pár veci vysvetlí, takže koniec zase až taký otvorený nie je. :) Dúfam, že bude recenzia na Šťastnú sedmičku. :D
      Keď nechceš čítať knihu Piatu vlnu, tak si pozri aspoň film. Ak sa ti nebude páčiť, nič tým nestratíš. Maximálne dve hodiny času.
      Ďakujem. Pár článkov už pripravujem, ale som strašné lenivá, takže si myslím, že sa ich tak skoro nedočkáš. :)

      Odstrániť