nedeľa 17. júla 2016

Aký je život v sekte? / Záhrada spiacich - Lisa Heathfieldová

zdroj
Obsah
Seed ťa miluje. Seed ti nikdy nedovolí odísť. 

Pätnásťročná Pearl žije od narodenia v malej uzavretej komunite nazývanej Seed - Jadierko, kde všetci uctievajú prírodu a bezhranične milujú dokonalého vodcu Papu S. Keď sa do komunity nasťahuje rodina z vonkajšieho sveta, všetko sa zmení. Pearl premknú pocity, ktoré dovtedy nepoznala a začne si uvedomovať, že sa v samotnom srdci Seed ukrýva temnota. Temnota, pred ktorou musí uniknúť, skôr ako bude príliš neskoro.


Záhrada spiacich je príbehom dospievania v sekte, ktorý prevedie čitateľa cestou sebapoznania, z ktorého mu budú naskakovať zimomriavky. 








Už dlho som si od fragmentu nepýtala žiadnu knihu. So sestrou sme navštívili stránku vydavateľstva fragment a ona mi poradila, aby som si prečítala a opýtala knihu Záhrada spiacich. Prečítala som si anotáciu, ktorá znela veľmi tajuplne. Knihy s podobnou tématikou, akú ma táto som ešte nečítala, a preto ma veľmi zaujala. Tak som napísala pani z fragmentu a o dva týždne som mala knihu doma. Prečítala som si ju a konečne som si o nej spravila vlastný obraz.
Môj názor
Keď som knihu otvorila, nevedela som, čo mám čakať. Ako som už spomínala, nič s podobnou témou som ešte nečítala. Obávala som sa, že by sa mi kniha nemohla páčiť. Záhrada spiacich je novinka, takže som si na ňu nemohla prečítať žiadne recenzie, ktoré by mi dali trochu nazrieť do sveta v knihe. Dej knihy sa odohráva na vidieku. Nevedela som však, v akom roku alebo storočí, a preto som si nevedela vybaviť žiadnu dobu ani svet vnútri knihy. Neboli tam žiadne staré stroje, ale neboli tam ani novodobé vynálezy, akým je napríklad mobil alebo auto. Neskôr (asi v tretine knihy) prišli na vidiek do sekty Seed noví členovia. A spolu s nimi prišlo aj auto a mobily. A tak som zistila, že dej sa odohráva v našom svete v súčasnosti. Myslela som si, že to bude stredovek.... nevadí. 
Kapitoly sú krátke, čo robí knihu pútavou. Začiatok knihy mi prišiel trochu mätúci. V novom svete som sa rozhliadla celkom rýchlo, no aj tak tam pár vecí nesedelo. Som však rada, že sa niektoré neskôr vyjasnili. Postavy mali trošku iné myslenie, ako je to naša, pretože žili oddelene od obyčajných ľudí. Tvrdili veci, ktoré boli veľmi nepravdepodobné a bizarné (napríklad si mysleli, že v mede sú včelie vajíčka, a ak med zjete tak sa vám v žalúdku z vajíčok vyliahnu včely a budú žiť vo vašom žalúdku.... no coment). Odpovede na niektoré otázky som poznala skôr, ako na to prišli hlavné postavy. Autorka sa nezamerala na tú citovú stránku hlavnej hrdinky - Pearl. Mala plné ruky práce so zauzľovaním deja a s tvorením záhad. Na city hlavnej hrdinky sa teda nedostalo. Občas niečo naznačila, ale to bolo všetko. Akcie tiež nebolo neviem koľko veľa, ale predsa je to oddychovka a nie dobrodružný román. Sladké reči asi nie sú autorkinou silnou stránkou. Koniec knihy mi vôbec nesadol. Buď ho mala autorka zle premyslená, nevedela ako ma knihu zakončiť alebo chcela knihu čo najskôr ukončiť, a tak nebrala ohľad na svojich čitateľov. Nebála sa spraviť veľké rozhodnutia, ktoré nás na 100% ovplyvnia. Takže koniec bol pre mňa trošku zdrvujúci a nečakaný. Zomlel sa veľmi rýchlo. 

Z knihy som si zobrala aj jedno veľké ponaučenie. Dosť sa v nej spomína Matka Príroda a to ma prinútilo zamyslieť sa, ako vyzerá dnešný svet. Odpad vyhadzujeme kade-tade, zapaľujeme suchú trávu, znečisťujeme životné prostredie a robíme ešte kopu horších vecí. Vážme si preto všetky dary, čo nám ponúka Matka Príroda, pretože nikdy nevieme, kedy o ne prídeme
Hodnotenie

/5

69%

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu fragment.

2 komentáre:

  1. Fú, tak táto téma mi naháňa zimomriavky. Len teraz prednedávnom som videla film Kolónia, ktorá sa týkala práve sekty. A ten film bol skvelý a herecké výkony na jedničku, no toľko stresu som pri filme už dlho nezažila a bála sa ako to skončí, keďže to bolo natočené podľa skutočnosti. Takže nič pre slabšie povahy ako som ja :D A táto kniha mi tiež naháňa strach, no po tvojej recenzii už ani nie. Ktovie, či by sa mi páčila, ale asi, keby som ju videla v kníhkupectve, tak po nej nesiahnem. No recenzia sa ti podarila, palec hore ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prečítala som si obsah Kolónie a asi to nebude nič pre mňa. Ale hrá tam Ema Watson ♥. Som rada, že som si Záhradu spiacich prečítala, ale súhlasím s tebou, ani ja by som po nej v kníhkupectve nesiahla. Ďakujem krásne ♥. :)

      Odstrániť