utorok, 30. augusta 2016

Ako sa Maxon nakoniec rozhodne? / První - Kiera Cassová

Obsah
Selekcia sa blíži k záveru a v súťaži zostali len 4 dievčatá. America je pevne rozhodnutá získať Maxona pre seba, a hoci sa opätovne zblížili, Maxon stále netuší, kto je Aspen. Boje s rebelmi sa stupňujú, a keď vážne ohrozujú aj Americinu rodinu, rozhodne sa s nimi vyjednávať. Pri nebezpečnej misii ju postrelia do ramena a udalosti sa vymknú spod kontroly. Zúfalé boje prinesú rodinám nečakané odhalenia a zdrvujúce tragédie. Maxon napokon odhalí, kto bol Americinou tajnou láskou, a jej pozícia v selekcii je vážne ohrozená. Tým sa však prekvapenia nekončia...
zdroj
Kiera Cassová
Studovala Univerzitu v Jižní Karolíně a v Radfordu (historii). Nyní žije se svou rodinou v Blackburgu va Virginii. V roce 2009 vydala svou první knihu The Siren, která se nesetkala s úspěchem. O tři roky později vydala Selekci, která se stala velmi oblíbenou. V roce 2013 vydala pokračování - Elitu- a v roce 2014 třetí díl První. CW Television Network koupila práva na televizní vysílání a dva pilotní příběhy byly zfilmovány. Nikdy nebyla natočena celá série.V roce 2015 vydala další díl původní triologie - Dcera a o rok později další díl The Crown. V roce 2015 také vydala knihu povídek ze Selekce s názvem Happily Ever After ( Šťastně až na věky, český překlad vyjde 29. 8. 2016), která kromě čtyř povídek a stejného počtu bonusových scén obsahuje i bonusový epilog, Kde jsou teď?, mapu a různé ilustrace. U nás její knihy vydává nakladelství CooBoo. Jí velké množství nezdravých dortů.
Môj názor
Ách... nad obálkami tejto série sa asi nikdy neprestanem rozplývať. :D Obálka je práve to, čo má zaujať na prvý pohľad a musím povedať, že táto sa veľmi vydarila.

Vlastním predchádzajúce dva diely tejto série, a preto bolo pre mňa samozrejmosťou prečítať si aj tento. A úprimne? Sklamaná som teda nezostala. Musím povedať, že toto je zatiaľ najlepší diel celej série. Obávala som sa, že První bude najhorší. Som rada, že sa moje obavy nesplnili.

Už prvé strany ma dokázali vtiahnuť do  deja, pretože boli veľmi pútavo napísané. Aj keď sa na začiatku nič-moc nedialo, bavilo ma to čítať. Usmievala som sa ako mesiačik na hnoji a párkrát som sa dokonca aj zasmiala. Potom sa to neuveriteľne zlepšilo. Na scénu prišli aj rebelovia, ktorí si počas príbehu niesli nádych tajomná. V knihe sa dokonca objavovali oveľa častejšie ako tomu bolo v Selekcii a v Elite. Dokonca som mala možnosť nahliadnuť pod ich masku a lepšie ich spoznať. A čo si o nich myslím? Aj keď kasty a kráľovstvo dvakrát nepodporujú, Maxona majú radi a to bolo tiež jedným z dôvodov, prečo som si ich zamilovala. Teda iba tých zo severu. Južných rebelov však nenávidím. Toľko zbytočných úmrtí, ktoré spôsobili im nejde odpustiť.

V Prví som mala možnosť dozvedieť sa viac o histórií Illey. A keďže ja históriu milujem, uvítala som to a s radosťou som sa o fiktívnom svete, ktorý si autorka vymyslela, dozvedela viac. A to množstvo akcie, ktoré sa dialo... Bolo to napínavé a myslím, že raz som sa dokonca bála. A ja sa rada bojím.
Ách... ten koniec... Taký super záver série som ešte nečítala. Posledných 40 strán som preplakala. Aj keď bolo niečo smutné, aj keď bolo niečo šťastné, nedokázala som prúd sĺz zadržať. Mala som isté očakávania, čo sa konca týka. A koniec moje očakávania úplne predčil. Trochu som mala pocit, že sa všetko nevyriešilo. Predsa len by som chcela vedieť, čo sa stalo s rebelmi z juhu.

Amerika už nebola tým nerozhodným dievčaťom zo Selekcie. Jej správanie sa zmenilo. Trochu aj zmúdrela. Zbavila som sa pri nej pocitu, že si z hlavy musím vytrhať všetky vlasy. Nerozhodnosť úplne zahodila do koša a išla za tým, po čom jej srdce túžilo. Získala si tým všetky moje sympatie a ja som so zatajeným dychom čakala, kým sa jej to splní. Úprimne som jej to priala. Občas spravila pár chýb, ale aj ona je len človek. Maxona by som najradšej vytrhla zo stránok knihy a schovala pod posteľ. Ale čo by som povedala rodičom? :D Strašne zlatý je ♥. Inak ma na konci dosť naštval. Nechal sa ovládať hnevom a nechcel počuť žiadne vysvetlenie. Chcela som ho za to prefackovať. Ale inak bol po celý čas zlatíčko. Aspena som nemala tak rada ako pred tým. Aj keď on rovnako ako Amerika prišiel k rozumu. Bol to rytier v žiarivej zbroji, ktorý neváha zachrániť a pomôcť svojim najbližším. To som na ňom obdivovala.

Neohúrili vás prvé dva diely tejto série? Považovali ste za zbytočné prečítať si aj První? Dámy a páni, musím vás vyviesť z omylu. Po První by ste mali siahnuť, pretože obsahuje všetko to, čo chýbalo Selekcii a Elite. Snáď vaše očakávania úplne prekoná rovnako ako tie moje.  
Hodnotenie

/5

95%

Za knihu veľmi pekne ďakujem kníhkupectvu megaknihy.sk
Vy si knihu môžete kupiť tu.

2 komentáre:

  1. Naozaj ma veľmi teší, že si Ťa táto séria dokázala tak veľmi získať - no a najviac asi spomínaný Maxon.:D Každý má predsa svojho najmilšieho fiktívneho priateľa, ktorého by si najradšej schoval pod posteľ a muklovia sa s tým jednoducho musia zmieriť, či už sa im to páči, alebo nie...ehm,ehm Herondaelovci..:D Nuž, ale späť k podstate. Túto sériu som síce nečítala a priznávam, že ani nemám v pláne, no zakaždým ma k nej ťahá o trošičku viac, keď si vypočujem ďalší pozitívny názor. A tie obálky, to teda musím uznať, sú ozaj pekné.:) Neviem teda, či je na škodu, keď ostanú vždy iba v rebríčku To Read, keďže sa vždy nájde niečo, čo ich svojou aujímavosťou prevýši - ale to iba v mojom prípade. Preto ma teší, že si dokázali nájsť cestu k Tebe.;) Veľmi pekná recenzia.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že Maxon by si vedel získať úplne každého. :) Tak tvojimi fiktívnymi priateľmi sú Herondaleovci? :D Si fanúšikom kníh Cassandri Clare? Čítala si všetky knihy, ktoré u nás od nej vyšli? Môžeš si Selekciu požičal z knižnice a potom neriskuješ, že zbytočne za ňu vyhodíš peniaze, ak sa ti nebude páčiť. :) A keď si náhodou získa tvoje srdce rovnako ako moje, potom budeš mať v knihovníčke krásny poklad. Na tie obálky je radosť sa pozerať. To je vždy tak. Musíme sa rozhodnúť, ktorú knihu chceme/budeme čítať a k niektorým sa vôbec nedostaneme. A život je krátky na prečítanie všetkých kníh. Ďakujem za milé slová. :)

      Odstrániť