štvrtok, 4. augusta 2016

Audiokniha: Brisingr - Christopher Paolini

Obsah

Po bitke na Horiacich plániach si Eragon uvedomí, že ak chce odhaliť Galbatorixovu slabinu a poraziť ho, musí dokončiť svoj výcvik u elfov. Po ceste do Du Weldenvardenu sa zastaví vo Farthen Dure, aby podporil Orika ako Hrodgarovho nástupcu. Eragon potrebuje novú zbraň. Snaží sa počúvnuť radu mačkolaka Solembuma a hľadá zbraň pod koreňmi stromu Menoa. Nájde Eragon zbraň alebo sa na čelo boja proti Galbatorixovi postaví bez meča?

Sériu Odkaz dračích jazdcov milujem. Nebiť kamarátky, myslím, že by som sa do nej nikdy nepustila. A keď som dostala možnosť vypočuť si audioknihy, povedala som si sem s tým. Prvé dve sa mi veľmi páčili, a preto som neváhala a pustila som sa aj do tretej. A sklamaná som teda nezostala. 

Na ďalšie diely z nejakej série sa mi píšu recenzie ťažko. Myslím však, že pri tejto sérií s tým problém mať nebudem, lebo ešte teraz som preplnené pocitmi, ktoré vo mne audiokniha Brisingr zanechala. 

Vždy sa niečo deje! Eragon totiž, ako rada hovorí Safira, priťahuje problémy. Hlavne teda ak nie je s ňou. Jeden problém má za sebou a o pár minút zakopne o ďalší. Tomu teda hovorím šťastie. Ale on si s nimi hravo poradí. Puto, ktoré medzi sebou majú Safira a Eragon je jedinečné a silné. Stáli pri sebe, vedeli, ako sa ten druhý cíti, povzbudili ho, plakali a smiali sa spolu, prežívali spolu všetky útrapy, ktoré im osud postavil do cesty a neraz si navzájom zachránili život. V takýchto chvíľach som si priala, aby som draka mala aj ja. Veľa múdrosti vyšlo z úst Safiri, ale aj z úst ďalších postáv, ktoré boli veľmi výstižné a pravdivé. Často som sa nad nimi pozastavovala a rozmýšľala o nich. 

Pohľad na udalosti nám poskytuje nielen Eragon a Safira, ale aj Roran a Nasuada. Z Rorana sa stal muž, ktorý kvôli tým, ktorých miluje prenesie aj hory. Od prvého dielu prešiel veľkým vývojom, rovnako ako aj Eragon. Nasuada je silná žena, ktorú len tak niečo nezlomí. Pre svoj ľud by obetovala aj svoj život a ak by mohla, tak aj oveľa viac.  

Martin Stránsky si zaslúži veľké vychvaľovanie. Ten jeho hlas absolútne milujem. Myslím, že na Eragona by sa hodil skôr mladší hlas, no aj tento mu perfektne sadne. V audioknihe nie je nijaká hudba, ktorá by mi liezla na nervy a naťahovala dej. Celou audioknihou nás vedie len hlas Martina Stránskeho. Veľmi sa mi páčilo, ako napodobňoval iné postavy, ale výslovnosť mená Angela mu asi nikdy neodpustím, aj keď si už pomaly začínam zvykať.  

Ten koniec ma rozplakal. Kiežby sa to skončilo inak. Ale to by som chcela asi veľa. Ak by som teraz chytila zlatú rybku moje prvé želanie by bolo zmeniť ho

Čože?! Hovoríte, že ste o sérií Odkaz dračích jazdcov doteraz nepočuli?! Ako je to možné? Odporúčam zistiť si o nej všetko, čo sa dá (bez spojlerov) a pustiť sa do prvej audioknihy Eragon. Pre milovníkov fantasy to je povinná jazda. 

Hodnotenie

90%


Za audioknihu veľmi pekne ďakujem audiotéke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára