streda, 3. augusta 2016

Zhrnutie júla

Prečítané knihy

V júli som prečítala 10 (a pol) kníh a spolu 2574 strán. Koncom júna mi pribudla Adaptácia a ja som sa do nej hneď pustila. Na naše slovenské pomery to bola dobrá kniha, no neohúrila ma. Pre mňa to je trochu nadpriemerná kniha. Mnohí ju chválili a to tiež bolo dôvodom prečo som si ju prečítala. Jej čítanie neľutujem, no je oveľa viac lepších dystopických kníh. Jiskra v popelu ma zaujala množstvom kladný recenzií a úžasnou českou obálkou (ktorá je podľa mňa krajšia ako tá originálna). Ako som už spomínala v recenzií, myslela som si, že to bude nejaká sladká rozprávka. Mýlila som sa. Bol to temný fantasy príbeh, ktorý si získal moje srdce. Zatiaľ to je pre mňa najlepšia kniha, ktorú som tento rok čítala. Záhrada spiacich bola pre mňa niečo nové. Knihy s témou života v sekte som totiž ešte nečítala, takže som nevedela, čo mám od knihy očakávať. Mala pár záporov, ale celkovo sa mi páčila. Aj keď ten koniec by som si vedela predstaviť aj iný. Ďalej som prečítala celú sériu Kroniky Narnie. Najviac sa mi páčil štvrtý diel a najmenej posledný. Kaspiána som si najviac obľúbila. Zakončenie celej série sa mi vôbec nepáčilo. Dalo sa to vymyslieť aj inak. Nevedela som si predstaviť, ako by sa celá séria mala skončiť, ale takýto koniec nechcem. Alex na ex je posledná kniha. Nedočítala som to. Skončila som na strane 98. Kniha nesplnila to, čo som od nej očakávala. Bola to len ďalšia hlúpa YA. Hlavná hrdinka Alex v podstate nemá mozog. A bolo tam pár nevhodných scén a to rozhodlo, že čítanie knihy definitívne ukončím.

Recenzný výtlačok a kúpená kniha

V júli mi pribudli dve knihy. Prvou je Záhrada spiacich, ktorú som dostala od vydavateľstva fragment. Moju recenziu si môžete prečítať TU. Druhou je Šťastná sedmička, ktorú som si kúpila v kamennom kníhkupectve (tam veľmi často nezavítam). Nakopla ma k tomu krásna recenzia, ktorú napísala Mony. Najprv som si ju chcela objednať z megaknihy. Ale keď som ju uvidela v kníhkupectve (skoro za rovnakú cenu aká je na megaknihy), musela som si ju kúpiť hneď. Práve ju čítam a som skoro na konci, tak dúfam, že sa donútim k napísaniu recenzie, pretože Šťastná sedmička si to zaslúži.

Koľko kníh a aké ste prečítali tento mesiac? 
Pribudli vám nejaké do knihovníčky? 

6 komentárov:

  1. Tak ešte raz, to číslo - 10 a pol - vau!:) Toto by sa mi najskôr nepodarilo, ani keby som okrem čítania nemala nič iné na práci, takže gratulujem a želám príjemné čítanie a veľa dobrých kníh aj v Auguste. ;)
    Taktiež ti pribudli veľmi zaujímavé kúsky, na recenziu Šťastnej sedmičky sa veľmi teším, ja som sa k nej stále nedostala aj keď ako píšeš, naozaj si to zaslúži. :) Uvidíme, zatiaľ sa maj krásne. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne. :) Cez školský rok som na tom bola s čítaním biedne, takže som to musela dohnať. Deväťdesiatka je ešte ďaleko. :D Jedne časť Narnie mala len približne 200 strán, vnútri bolo veľa obrázkov a bolo to jednoducho napísané, takže sa to čítalo celkom rýchlo. Vďaka Narnií mám také veľké číslo.
      Dúfam, že sa jej aj niekedy dočkáš, pretože teraz mám v konceptoch kopu článkov, ktoré chcem napísať a nejako to nestíham. Takže neviem kedy sa dostanem k napísaniu recenzie na Šťastnú sedmičku, ale dúfam, že to bude čoskoro. Ja pri sebe mám počas čítanie dva zošity. Do jedného (takého krásneho oranžového, ktorý som vyhrala v súťaži Mony) si píšem citáty z kníh a do druhého (tiež oranžového :D) moje postrehy z knihy. Lebo k recenzii sa dostanem ktovie kedy a zabudnem polovicu podstatných vecí, ktoré do nej chcem napísať. Na tvoju recenziu sa veľmi teším. Dúfam, že Múza príde čoskoro. Aj ty sa maj krásne. :)

      Odstrániť
  2. Ty si teda prečítala kníh! Ja len štyri a to som celá šťastná, že padlo toto číslo :D Na Iskru v popole sa tak veľmi teším, ale ešte chvíľu musí pobudnúť na poličke, pretože musím dať prednosť asi ešte trom pred ňou :) A na recenziu Šťastnej sedmičky sa už teraz veľmi teším, ako píšeš, tá kniha si to zaslúži...nech ju pozná celý svet! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dala som si výzvu prečítať cez leto minimálne 20 kníh a som celkom na dobrej ceste to splniť. :) Premýšľala som najprv o tridsiatke, ale to by so asi nedala. Štyri je akurát. Veľmi dúfam, že sa ti Iskra bude páčiť a že bude aj recenzia. :) Chcem napísať na Šťastnú sedmičku najlepšiu recenziu na tomto blogu, tak dúfam, že sa mi to podarí. A s tou tvojou ju ani porovnávať nebudem môcť, pretože tvoju nič neprekoná.

      Odstrániť
  3. 10 kníh, tak to je teda niečo ! Som rada, že sa Iskra v popole páčila, ja už moc YA nečítam, ale Iskra sadla aj mne a už sa teším na pokračovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Raz za čas sa stane, aby som prečítala 10 kníh. Naplánovala som si, že musím toľko kníh prečítať v júli. Väčšinou keď si niečo naplánujem, tak mi to nevyjde. Som rada, že toto mi vyšlo. :) Mňa YA zatiaľ baviť neprestalo a dúfam, že ani neprestane, aj keď kvalita a originalita kníh klesá a klesá. Aj ja sa teším na pokračovanie a dúfam, že ho do češtiny (alebo slovenčiny) preložia čo najskôr. Vrhnúť sa na to v angličtine si netrúfam. :)

      Odstrániť