pondelok, 19. septembra 2016

Vymyslela som si ťa, Solitaire, Mechanický anjel

Vymyslela som si ťa - Francesca Zappia

Obsah
Stredoškoláčka Alex je schizofrenička a každý deň zvádza ťažký boj, aby rozoznala skutočnosť od halucinácie. Napriek ťažkému ochoreniu je Alex pevne odhodlaná zachovať si zdravý rozum a ísť na vysokú školu. Vernými spoločníkmi na jej neľahkej ceste sú fotoaparát, magická guľa a jej mladšia sestra Charlie, ktorá ako jediná pri nej stojí za každých okolností. 
Všetko sa vyvíja nádejne, ale potom sa začne nový školský rok a ona stretne Milesa, chalana, pri ktorom sa jej rozbúši srdce. Je naozaj skutočný? Nevymyslela si ho? Skôr ako spozná pravdu, nájde si nových priateľov, povymetá večierky, zamiluje sa a zažije všetky slasti a strasti tínedžerského života. Alex je naučená žiť vo svojom svete. Zvládne aj ten náš?

Kniha Vymyslela som  si ťa ma na prvý pohľad zaujala svojou krásnou obálkou. Chcela som ju vlastniť aj kvôli zaujímavému a celkom originálnemu nápadu a množstvu kladných recenzií. Kniha sa začala veľmi zaujímavo. Hlavná postava Alex sa s pomocou kamaráta Modroočka snaží vyslobodiť homáre z nádrže. Nepodarí sa jej to však, pretože ju zbadá jej mama. Vtedy jej mama zistila, že Alex je schizofrenička. A tak sa začína príbeh plný tajomstva, záhady, schizofrénie, lásky a kamarátstva.
Vedela som, čo mám od tejto knihy očakávať. Čítala som na ňu toľko recenzií, že som ju ani nemusela čítať. Dúfala som, že ma nesklame a zapíše sa do môjho srdca. A nesklamala ma. Zo začiatku som si nebola istá. Nevedela som, čo si o nej mám myslieť. Postupne si však dobyla moje srdce.
Alex sa snažila správať normálne, aj keď jej v tom prekážala choroba. Skúšala sa preniesť cez to, že nikdy nebude ako ostatní a že s veľkou pravdepodobnosťou skončí v blázinci. Miles mi bol nesympatický a nezískal si moje srdce. Správal sa k Alex nepekne. Potom však svoje správanie vysvetlil a ja som mu to odpustila. Neskôr som sa pri spoločných chvíľach Alex a Milesa rozplývala a usmievala. Boli krásny pár. Väčšinou popri čítaní rozmýšľam, čo napíšem do recenzie. Pri knihe Vymyslela som si ťa som to nerobila. Naplno som si užívala chvíle strávené pri nej, pretože si to zaslúžila. Rozmýšľate nad kúpou knihy Vymyslela som si ťa? Neváhajte, pretože táto kniha stojí za všetky minuté peniaze.
Hodnotenie

/5

91%

Solitaire - Alice Osemanová

zdroj
Obsah
Pokiaľ by vám to napadlo, toto nie je žiadna love story. Volám sa Tori Springová. Rada spím a rada blogujem. Minulý rok – pred tým všetkým, čo sa stalo s Charliem a predtým, než som sa musela vysporiadať s maturitou a prihláškou na vysokú a faktom, že jedného dňa naozaj budem musieť začať s ľuďmi hovoriť – som mala priateľov. Všetko bolo úplne inak, ale to teraz skončilo. Teraz je tu Solitaire. A Michael Holden. Viem, o čo sa Solitaire pokúša, a Michael Holden je mi ukradnutý. Naozaj. Solitaire je skvelý debut mladej Alice Osemanovej, ktorej hlavná hrdinka Tori je cynická až do špiku kostí a autentická stredoškoláčka rovnako ako jej autorka.



zdroj

Na YouTube kanále Ohanamon som dávnejšie videla jedno video, v ktorom vychvaľovala knihu Solitaire a mňa na ňu veľmi nalákala. Už dlho som mala knihu vo svojom wishliste a keď som ju videla v knižnici, rozhodla som sa, že už je čas sa do nej pustiť. A myslím, že ľutujem, že som si ju prečítala.
Začiatok knihy ma vôbec neohúril. Prvými sto stranami som sa prekusávala dva dni. Veľmi nudné a vôbec sa mi to nechcelo čítať. Rozmýšľala som sa, že s čítaním prestanem, ale nakoniec som knihu neodložila. Podobalo sa mi to trochu na Vymyslela som si ťa. Až na to, že to bolo horšie. Šťastie, že sa to po stej strane zlepšilo, pretože by som asi pri nej stratila trpezlivosť. Postupne sa to zlepšovala a koniec už bol úplne super. Len to rozuzlenie sa mi nepáčilo, pretože nebolo také šokujúce aké som očakávala. Hlavná hrdinka Victoria/Tori mala zvlaštné myslenie. Dá sa povedať, že pesimistické. Pozerala sa na svet cez špinavé okuliare. Michael mi prišiel úpne ako Miles z Vymyslela som si ťa. Len bol menej inteligentný. Ale mal podobné vlastnosti. Aj keď sa to po stej strane neuveriteľne zlepšilo, nemôžem dať knihe viac ako 3,5 sovičiek, pretože si to popravde ani nezaslúži.
Hodnotenie

/5

71%

Mechanický anjel - Cassandra Clare

zdroj
Obsah
Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov, ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva temné tajomstvo, a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata, alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a že láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých.



zdroj
Cassandru Clare a jej knihy o tieňolovcoch milujem. Zatiaľ som od nej čítala sériu Nástroje smrteľníkov, ale chcela som si od nej prečítať viac sérií o tieňolovcoch, pretože ich miluje. Počkať... nespomínala som to už? Mechanický anjel ma lákal už dlhú dobu. Po možnosti prečítať si ho som skočila ako vrah na svoju obeť. 
Po dočítaní knihy však musíme povedať, že Mechanický anjel nebol taký dobrý, ako som čakala. Nemohla som sa vyhnuť porovnávaní so sériou Nástroje smrteľníkov. Myslím, že séria Nástroje smrteľníkov si ma získala oveľa viac. V Mechanickom anjelovi mi niečo chýbalo. Neohúrilo ma to.
Tessa bola super hlavná hrsinka. Mala som ju rada. Vedela som sa dobre vcítiť do jej situácie a súcitila som s ňou. Will bol trochu ako Jace. Alebo skôr jeho horšia napodobenina. Bol k Tesse hnusný, nesprával sa k nej pekne. Mal občas veľmi vtipné poznámky, pri ktorých som sa zvýjala od smiechu. Ale inak som ho nenávidela. Tessa si to absolútne nezaslúžila! Jem bol moje zlatíčko ♥. K Tesse bol slušný, milý a priala som mu, aby si získal práve on Tessino srdce (aj keď už viem pár spoilerov :/). A bol tu aj Magnus! Len keby ho bolo viac. :( Objavil sa len na chvíľu, ale aj tak všetkých okúzlil a ohúril teda mňa určite, neviem, ako sú na tom ostatný.
Kniha bola trošku aj ako detektívka a to sa mi páčilo. Detektívky veľmi nečítam, ale keď je v knihe tajomstvo a záhada, tak sa mi na 100% páči. Zatiaľ ma žiadne taká kniha nesklamala. Až do času, ktorý prišiel na načítanie Mechanického anjela. Vo finále sa mi to páčilo, ale trochu ma to sklamalo (to slovo som už asi použila dvadsaťkrát....prepáčte), niečo mi chýbalo a proste to nebolo také, ako som si predstavovala. Čo ma trochu naštvalo bolo to, že sa kniha prakticky končí v polovici vety. Will príde za Magnusom a niečo od neho chce....a....koniec. Posledná kopitola so neskončila vôbec otvorene, ale epilóg áno. Chýbali mi to trochu tie šokojúce odhalenia a infarkty, ktorá nam Cassandra tak rada robí.

Hodnotenie
/5

80%

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára