piatok, 2. septembra 2016

Zhrnutie augusta

Prečítané knihy

Tak plán prečítať aj v auguste 10 kníh mi nevyšiel. Prečítala som 9 kníh a na tú jednu už nezostal čas. :/ 
1. Šťastná sedmička je výnimočná kniha o výnimočnom dievčati Willow. Vďaka recenzii, ktorú napísala Mony som si Šťastnú sedmičku musela prečítať. O pár dní som do nej už bola začítaná. A kniha sa stala zatiaľ jednou z najlepších kníh roku 2016. V zošite mám z nej vypísaných množstvo skvelých a poučných citátov. Willow je totiž taký malý génius, vďaka ktorému je táto kniha originálna a nezabudnuteľná.
Na začiatku augusta vypuklo šialenstvo vďaka knihe 2. Harry Potter and cursed child. Každý to čítal, a tak si Julka povedala: "Chcem to čítať tiež!" Na internete som hľadala a našla som. :D Trochu som sa bála tej angličtiny, ale našťastie som skoro všetkému rozumela (a ak nie, tak som utekala za sestrou). A že to je scenár mi vôbec nevadilo, pretože sa to čítalo prakticky samo.
Potom som nemala, čo čítať, a tak som šla za Lenkou a mohla som si vybrať z pár kníh, čo mi vybrala. Zrak mi padol na knihu 3. Len to nikomu nepovedz. S témou šikany som sa zatiaľ nestretla v žiadnej knihe. To bolo aj jedným z dôvodov, prečo som siahla akurát po tejto knihe. Pred mesiacom som čítala od Miroslavy Varáčkovej knihu Adaptácia a bola som zvedavá, ako si poradí s témou šikany. Myslím, že sa jej to podarilo. Postupne sa to stupňovala a muky, ktoré zažívala hlavná hrdinka si nezaslúžila. Vyčítala som jej, že sa s tým niekomu nezverila. Trochu som aj rozmýšľala, že napíšem článok o šikane, pretože po prečítaní Len to nikomu nepovedz zostalo vo mne veľa pocitov a ja som o nich chcela niekomu povedať. Lenže zákerná príšera Lenivosť nado mnou znova zvíťazila. Tak možno niekedy, ale nič nesľubujem.
4. Šepotáni som čítala ešte pred rokom. Keďže som si však z toho nič nepamätala, rozhodla som sa, že je čas na re-reading. Páčilo sa mi to o trochu menej ako po prvýkrát, ale bolo to aj tak dobré. Ak ste fanúšikmi Alice v krajine zázrakov, tak by sa vám mohol páčiť aj tento reteling.
Katka ma presviedčala ešte dávno-dávno-pradávno, aby som si prečítala 5. Janu Eyrovu. Mňa však kniha absolútne nelákala, ale sľúbila som jej, že si ju prečítam. A keďže som mala cez leto kopu času, rozhodla som sa, že prišiel čas na Janu Eyrovu. Čítalo sa to pomaly (a Janu Eyrovu obviňujem, že som nestihla prečítať 10 kníh), ale čítanie som si užila. Bola to taká detektívka/historický román. A taká kombinácia je asi moja najobľúbenejšia. 
6. První bola pre mňa povinnosťou, keďže prvá dva diely sa mi páčili a sériu som plánovala dočítať. Po prečítaní som na 100% vedela, že to je najlepší diel série. Očakávala som, ako sa to skončí, ale to, čo sa stalo... koniec bol proste nepredvídateľný. Recenzia by mala byť čoskoro. 
So setrami som si z internetového kníhkupectva megaknihy objednávala knížky. V košíku skončili dve knihy a jednou z kníh bola 7. Vymyslela som si ťa. Tá obálka ma zaujala na prvý pohľad. Po prečítaní veľa kladných recenzií som si povedala, že knihu musím mať aj ja. A vôbec ma nesklamala. Začiatok mi prišiel trochu slabý, ale veľmi zaujímavý. Postupne sa to však zlepšovalo a rozhodne neľutujem, že som si ju prečítala.
8. Strážkyňu príbehov som dostala ako recenzný výtlačok od vydavateľstva i527.net. Takéto príbehy väčšinou nečítam, a preto som bola na Strážkyňu príbehov zvedavá. Obávala som sa, že sa mi to nebude páčiť. Obavy však boli zbytočné. Kniha bola úžasná. Po jej dočítaní som mala pocit, že už žiadna kniha sa mi tak veľmi nebude páčiť.
9. Solitaire mi požičala kamarátka z knižnice. Kniha Solitaire je veľmi vychvaľovaná, tak som na ňu mala zálusk. Prvých sto strán... katastrofa. Vôbec sa mi to nepáčilo. Našťastie sa to potom zlepšilo. Trochu mi to pripomínalo knihu Vymyslela som si ťa. Viac ako 3,5 hviezdičiek jej nemôžem dať.

Pribudlo mi...

Od júla do augusta na blogu Mony prebiehala súťaž. Zapojila som sa a nakreslila som do súťaže otrasný obrázok. Nevyhrala som. Ale Mony bola taká zlatá, že mi poslala dve krásne záložky, ktoré som si vôbec nezaslúžila. Ešte raz ďakujem Mony. Ty mi vždy dokážeš spraviť deň krásnym a nezabudnuteľným.
Strážkyňu príbehov som spolu s knihou Nebojácna dostala ako recenzný výtlačok od vydavateľstva i527.net. Strážkyňu príbehov mám už prečítanú a veľmi sa mi páčila. Recenziu už chystám. Nebojácnu nemám ešte prečítanú, ale chystám sa na ňu. Dúfam, že sa mi bude páčiť. 
První mi prišla na začiatku augusta od internetového kníhkupectva megaknihy. Nečakala som, že bude taká dobrá. Najlepší diel z celej série. Recenziu si môžete prečítať TU.
So sestrami som si objednávala knihy z megakníh. Ja som si objednala Vymyslela som si ťa a Amy a Roger na ceste. Vymyslela som si ťa bola skvelá kniha. Amy a Roger na ceste je krásne grafický spracovaná kniha. Už sa teším, keď sa do nej začítam. 
Sabriel som si so sestrou vymenila za lepidlo na textil. :D Dávnejšie som to čítala. Skončila som po stej strán, pretože sa mi to nepáčilo. Tak som si povedala, že môžem dať Sabriel druhú šancu, pretože mám fantasy rada.
Knihu Hrdinovia som dostala od sestry. Povedala mi, že to budeme musieť povinne čítať v prvom ročníku na základnej škole. Sestre to v knihovníčke zavadzalo, tak som ju od tejto knihy odbremenila.
Mama s ocom boli v Bratislave v archíve, pretože si tam oco chcel niečo pozrieť. Potom sa zastavili v Topoľčanoch u starých rodičoch a pobudli tam pár dni spolu s Lenkou a bratom. Zašli aj do kníhkupectva. Lenka mi vybrala knihu Mesto stratených duší a rodičia mi ju kúpili. Spravili mi tým obrovskú radosť. Ďakujem Lenka, že si vybrala práve túto knihu.

6 komentárov:

  1. Pekný súhrn. Podľa mňa aj 9 je super číslo. Šťastnú sedmičku som čítala ešte dávnejšie, ale pamätám si, že sa mi kniha páčila, rovnako ako První. A Hrdinov nijako nepodceňuj. Podľa mňa je správne, že je to v povinnej literatúre.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :) Ja si tiež myslím, že je 9 dobré číslo. V lete som si však dala výzvu prečítať 20 kníh a nesplnila som výzvu, pretože som prečítala 19. :/ Ale nevadí. :) Dobre, budem sa snažiť ich nijako nepodceňovať, aj keď nemať voči povinnej literatúre predsudky je ťažké.

      Odstrániť
  2. Ty ma vždy dostaneš číslom, ktoré ukazuje počet kníh, ktoré si prečítala...že 9! :O Fú, to ja nikdy nedám :D Ale musím povedať, že sa k tebe dostali krásne knihy. Šťastná sedmička, Vymyslela som si ťa boli i pre mňa skvelé knihy :)) Šepotáni sa mi vždy páčila obálka, no Alicu až tak neobľubujem, takže to istí knižnica, v ktorej bude hádam aj Len to nikomu nepovedz, pretože túto knihu si chcem prečítať, len nie som na 100% s ňou stotožnená. Janu Eyrovú mám už dlho v hľadáčiku, len v knižnici ju stále nemajú, tak mi ostáva len čakať :/
    Ktovie, či by mi Strážkyňa príbehov sadla, no som zvedavá na tvoju recenziu :) Nebojácna, ako už vieš, ma sklamala a dnes sa chcem pustiť do recenzie (len dúfam, že ma neprepadne zákerná príšera Lenivosť :D), tak hádam ju do dvoch týždňov budem mať...A čo sa týka obrázku, nebol otrasný, prepánajána :D To mi ver ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď mám chuť čítať a kopu času, tak sa mi s čítaním darí. :) Ty by si to tiež určite dala. :D Áno, mala som veľké šťastie na knihy. Keď sa tak teraz na ne pozerám, myslím, že asi polovička ma dosť emocionálne vyšťavila. :D Ja Alicu milujem. Zatiaľ som videla len jej filmové spravovanie, ale chcela by som si prečítať aj knihu. :) Len to nikomu nepovedz malo viacero chýb, ale vo finále to bola dobrá a poučná kniha. Tak dúfam, že sa ti Jana Eyrová dostane skoro do rúk. Ja nie som až takým fanúšikom klasík, ale občas si rada nejakú prečítam. Jana Eyrová bola skvelá kniha. Veľmi odporúčam.
      Tak to by som už mala s recenziou začať. :D Ja som zvedavá na tvoju recenziu na Nebojácnu. :) Bol otrasný. S tým, že hovoríš, že "mám talent" som sa zmierila a prestala sa s tebou hádať, ale v tomto neustúpim. Obrázok bol strašný.

      Odstrániť
  3. Jana Eyrová je boží! Srdcovka už od střední školy. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, Jana Eyrová je super! :D Že je mojou srdcovkou však povedať nemôžem, pretože mala zopár chýb. :)

      Odstrániť