sobota, 19. novembra 2016

Zhrnutie septembra a októbra

Prečítané knihy za september

Mojou prvou knihou, ktorú som v septembri prečítala, bola kniha Mechanický anjel. Sériu Nástroje smrteľníkov určite mnoho z vás pozná. Vyšiel aj film, ktorý sa volá rovnako ako prvý diel série, Mesto kostí. Poznáte však aj sériu Pekelné stroje? Ja som si túto druhú autorkinu sériu chcela prečítať už dávno, lenže nebolo kedy. Mala som pocit, že ju každý len chváli, a preto som pokladala za samozrejmosť niekedy si prečítať aj toto dielo. Lenže po začítaní, nastalo sklamanie. Klamala by som, keby som povedala, že sa mi Mechanický anjel nepáčil. Páčil sa mi, no mal svoje muchy, a to hlavne pár postáv, ktoré som z duše nenávidela. Toto som určite od autorky, s ktorou mám veľmi dobre skúsenosti nečakala. Potom som sa bála pustiť do druhej knihy zo série, Mechanického princa. Nižšie sa môžete dočítať, ako moje stretnutie s touto knihou nakoniec dopadlo. V pasci je v poradí tretia kniha zo série Aljašská odvaha. Napriek tomu, že sú knihy zo série "na jedno kopyto", tak sa mi nesmierne páčia. Ale postrehla som, že s ďalším a ďalším dielom sa kvalita kníh z tejto série zhoršuje, pretože prakticky má každá kniha rovnaký základ a veľa rovnakých čŕt. Amy a Roger na ceste je oddychovka presne robená na leto. Vnútri je kopu krásnych ilustrácií, avšak ani dej za nimi nezaostáva. Aj keď občas som sa stracála v tom, kde sa Amy a Roger na svojich cestách práva nachádzajú. Ale inak veľmi odporúčam. Je to "báječné čtení nejen na léto". Novelu k sérií Trón zo skla: Vrahyňa proti pánovi pirátov som kúpila bratovi k narodeninám. Čiastočne kvôli nemu a čiastočne kvôli tomu, že aj ja som si to chcela prečítať. Bolo to strašne krátke. Mala som o prečítané do troch hodín. Taká super kniha to bola. Nebojácna mi prišla ako recenzný výtlačok od vydavateľstva i527.net. Od tejto knihy som toho veľa neočakávala, no napriek tomu ma prekvapilo, že ma až tak sklamala. Keď sa o nej chcete dozvedieť niečo viac, môžete si prečítať recenziu, ktorú nájdete na blogu.

Prečítané knihy za október

Školu dobra a zla som začala čítať ešte v septembri a dočítala som ju niekde v polovičke októbra. Pre mňa to bolo veľmi zdĺhavé a nezáživno opísané, a to bolo tiež dôvodom, prečo kniha pobudla pri mne tak dlho. Autor píše stále úžasne, no občas sa toho dialo málo a potom zase až veľa. Nebola tam primeraná dávka akcie, dialógov, opisov a monológov. Dlho som rozmýšľala, koľko jej dám hviezdičiek , a nakoniec som sa rozhodla pre 3,5. Ako skala je štvrtým dielom zo série Aljašská odvaha a zatiaľ aj najslabším. V knihe bol akoby začarovaný kruh, ktorý mi prekážal. Hlavné postavy vyšetrovali zločin a chodili vypočúvať rôznych podozrivých. Vždy išli iba do rovnakých troch domov. Boli v nich veľakrát a mňa to štvalo, keďže nerobili nič, len chodili od domu k domu. A čo na tom bolo zaujímavé? V podstate nič. :/ Ten stereotyp ma pomaly prestáva baviť.  Dúfam, že ma piaty diel nesklame, ale bojím sa, že áno. Panstvo Edenbrooke mi sestra vychvaľovala do nebies a "nútila ma" si to prečítať. A tak som si to prečítala. Autorkin štýl bol ľahký, jednoduchý a záživný, takže sa kniha čítala veľmi dobre. Mala aj trošku detektívnejšiu vedľajšiu zápletku, ktorá sa mi veľmi páčila. Inak kniha nebola o ničom inom, len o samej romantike a iba koniec bol trošku akčnejší. No prekvapivo mi to nevadilo. Panstvo Edenbrooke sa mi nakoniec páčilo, no nie až tak, ako mojej sestre. V znamení ametystu som dostala od samotnej autorky Majky Danihelovej (jej blog si môžete pozrieť TU). Chcela by som na túto knihu napísať aj recenziu, keďže bola úžasná (snáď sa k tej recenzií vôbec niekedy dostanem). Poviem vám k nej len toľko: Nesúďte knihu podľa toho, že ju napísal slovenský autor. Pretože ak si toto poviete aj pri tejto knihe, je to vaša chyba a vy prídete určite o veľa. Na Mechanického princa som sa tešila aj napriek tomu, že ma prvý diel neohúril. A bol oveľa lepší ako Mechanický anjel. Trochu som na konci ľutovala, že som Willa tak odsúdila. Jeho osud je rovnako hrozný ako ten Jemov. Pôsobil aj oveľa sympatickejšie ako predtým. Táto kniha si už na 100% zaslúžila päť hviezdičiek. Pri čítaní Mechanickej princeznej som trochu ľutovala, že som túto sériu začala čítať. Nie preto, že by to bolo zlé, ale preto, že to bolo viac ako dobré. Od polovičky knihy som nerobila nič iné, len plakala. Ku koncu som sa už trochu upokojila, a potom ma dostal ten epilóg. Vtedy som bola rada, že som si prečítala sériu Nástroje smrteľníkov, keďže tí, ktorí sériu nečítali, nemajú šancu ten epilóg pochopiť. Šesť hviezdičiek z piatich. Nenašla som nič, čo by som Mechanickej princeznej mohla vytknúť. Pomsta a rozbřesk je trochu iná fantasy, než na akú sme všetci zvyknutí. Už len to prostredie, v ktorom sa dej odohráva je nezvyčajné a originálne. Mám však ku knihe pár výhrad, o ktorých sa však dozviete až v recenzií, ktorá by mala byť dúfam čoskoro. 

Pribudlo mi...

Niekedy koncom septembra som sa zapojila do súťaže Šťastná sedmička, ktorú organizuje internetové kníhkupectvo bux na svojej FB stránke. Do súťaže som sa zapojila kvôli svojej sestre, ktorá sériu Aljašská odvaha miluje. Súťažila som o knihu Ako skala - štvrtý diel série. Prekvapivo som vyhrala! Nemohla som tomu uveriť, keď mi bux napísalo na FB správu. Práve ja som z minimálne sto ľudí vyhrala knihu. Ten pocit šťastia, ktorý som v tejto chvíli pociťovala sa nedá ani opísať. Bola som šťastná aj napriek tomu, že knihu som nevyhrala pre seba ale pre sestru. Myslím si však, že až takú radosť by som nemala, keby som ju vyhrala pre seba. Pretože ja rada robím druhých ľudí šťastných.
Pomsta a rozbřesk mi prišla ako recenzný výtlačok, a to od internetového kníhkupectva albatrosmedia. Čítala som na ňu veľa kladných recenzií. Je to ešte k tomu fantasy žáner, ktorý je jeden z mojich obľúbených žánrov, tak to som ju musela mať. A viac sa dozviete v recenzií, ako som už spomínala vyššie pri prečítaných knihách za október. 

Aké knihy vám robili spoločnosť počas chladných jesenných dní?
Aké poklady sa dostali k vám počas posledných dvoch mesiacoch?

4 komentáre:

  1. Veľmi zaujímavý výber kníh.:) Osobne ma veľmi potešilo, keď som medzi nimi zahliadla aj sériu Pekelných strojov, o to viac, že sa jej napokon podarilo získať aj tvoje srdce.:) Cassandra je jednoducho pani spisovateľka.
    Do série Aljašská odvaha sa ešte len chystám pustiť, i keď, po tom čo som si prečítala tento článok uprednostním asi iné diela, a že ich mám na výber naozaj dosť.:D Napríklad práve spomínané knihy od S.J.Maas. Ešte som o jej knihách nepočula jedno krivé slovo, takže je určite načase zistiť, ako s nimi pochodí u mňa.:)
    Nuž a ak ti môžem odporučiť niečo aj ja, určite to bude kniha Kto je kto v tieňosvete. Pre nás milovníkov Tieňoloveckého sveta je to balzam na dušu a srdce.♥ Niečo neskutočne krásne, určite po tejto knihe siahni.:) Prajem ti príjemný čitateľský zážitok a len knihy, ktoré nebudú sklamaním, ale práve naopak.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Snažila som sa čítať od každého žánru trochu. :) Cassandrine knihy sú jednoducho skvelé. Ja si nemyslím, že chce získať peniaze tým, že napíše kopu kníh o tieňolovcoch. Môže nám totiž o tomto svete ešte veľa toho porozprávať. A máš pravdu. Je to Spisovateľka s veľkým S. :D
      Joj, nechcela som ťa odradiť od série Aljašská odvaha. :/ Je to skvelá séria. Prvý a druhý diel boli úžasné, len postupne sa to nejako zhoršuje. Niekto to tak nemusí vidieť, no mne vadí, že každá kniha zo série je skoro o tom istom.
      Dúfam, že sa ti knihy od S. J. Maas budú páčiť, pretože jej knihy sú jednoducho úžasné. Naopak ja som na ne čítala niekoľko negatívnych recenzií a sčasti chápem, prečo sa niektorým knihomoľom veľmi nepozdával prvý diel. Snáď k nim nebudeš patriť aj ty. :D
      Nedávno mi prišla kniha Magnus Bane: Zápisky veľkobosoráka. Neskutočne sa na ňu teším. Lenže teraz mám toho kopu do školy... ktovie kedy sa k nej dostanem. Určite mám v pláne si prečítať aj Kto je kto v tieňosvete. Ďakujem za tip a aj za krásne prianie. ♥ Aj ja ti prajem kopu skvelých kníh. :)

      Odstrániť
  2. Mne osobne sa Pekelné stroje veľmi páčili. Jednotka mala trochu hroší rozbeh, ale napokon si ma tak či tak získala, pretože Will bol pre mňa úplne perfektná postava. Práve kvôli nemu bola druhá časť mojou najobľúbenejšou knihou zo série. Trojka bola tiež fajn, ale už v živote to nechcem čítať, pretože ten koniec bol hrozný a revala som ako sprostá. :D
    Novelky k hlavným sériám ma inak nikdy nebavili a rovnako je to aj pri ToG. Séria samotná je úplne pecková (aj keď päťku som furt neprečítala a netrpezlivo mi už stojí na poličke), len mňa tie poviedky mimo hlavnú dejovú líniu nikdy akosi nelákali. Jediné, čo som čítala, boli štyri krátke príbehy k Orphan Queen, ale to preto, že to bolo z pohľadu Tobiasa a bolo to super. :D Zrejme aj tieto k ToG sú super... no... neviem. Uvidím, možno sa k tomu raz dostanem, ale zatiaľ ma to aj tak neťahá.
    Ak ide o Školu dobra a zla, jednotku som mala dosť rýchlo prečítanú, ale dvojka sa už brutálne ťahala a k trojke sa mi vôbec sadať nechcelo, čo asi nie je dobré znamenie, ak ma vôbec nezaujíma koniec série. No čo už.

    A veľmi ďakujem za pekné slová k môjmu príbehu, som veľmi rada, že sa ti to páčilo. :) Hádam aj dvojka získa podobné ohlasy.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Netušila som, že Amy a Roger na ceste ukrýva v sebe ilustrácie :) O tejto knihe som už počula, no nikdy ma veľmi nelákala...
    Aljašskú odvahu mám už aj za sebou :D Pre mňa bol najslabším dielom práve ten prvý. V lavíne a V pasci zbožňujem...tie boli napínavé a skvelé. A Ako skala sa mi páčila, aj keď mi prišla oddychovejšia, no nebolo to zlé. Jedine, čo nemám na týchto knihách rada je cca posledných 50 strán. To rozuzlenie a podobne mi príde urýchlené a také, občas až trápne, čo sa týka postáv a ich konaní, či konverzácii...to mi vždy pokazilo dojem z čítania. Ale aj napriek tomu, že sú všetky na jedno kopyto, som prekvapená, že sa mi páčia...autorka má v sebe akési čaro, ktorým si ma pripútala :D Je to fajn séria a už sa teším na posledný diel...
    Panstvo Edenbrooke máme už zabalené pre mamu ako darček, takže si knihu budem môcť prečítať až po Vianociach. No teším sa, som romantička a to bude niečo pre mňa :D
    Pomsta a rozbřesk má krásnu obálku a som vážne zvedavá na recenziu...tá kniha ma láka :)
    Teda, dosť si toho prečítala ;) A mne veru pribudli tiež krásne poklady, dúfam, že sa k článku dokopem...maj sa krásne a prajem ti peknú nedeľu :))

    OdpovedaťOdstrániť