štvrtok, 22. decembra 2016

Čo aktuálne čítam? #1 / Rose pod palbou

Rozmýšľala som a napadlo mi, že by nebolo na škodu niečím oživiť blog. A čo tak rubrikou Čo aktuálne čítam? Pôjde vlastne iba o to, že vás trochu zoznámim s knihou, ktorú čítam a poviem vám k nej nejaké svoje dojmy. Dúfam, že túto zmenu a nový druh článkov uvítate. Ale určite nebudem na blog pridávať článok o každej knihe. Predstavím vám knihu aktuálne čítanú len vtedy, ak si nájdem čas na to, aby som napísala článok do tejto rubriky. Veľmi ma to mrzí a dúfam, že to pochopíte, ale myslím si, že teraz cez zimno-vianočné prázdniny tu bude článkov kopu. Ale no uvidíme...

Knihou, ktorú práve čítam je Rose pod palbou. Je to voľné pokračovanie knihy Krycí jméno Verity, ktorú som však nečítala. Povedala som si, že to nevadí, keďže to je voľné pokračovanie. Asi som sa nemýlila, keďže si myslím, že na seba tieto dve knihy nenadväzujú. Aspoň ja som nepostrehla tú spojitosť. Ale nemôžem veľmi súdiť, keďže nemám Krycí jméno Verity prečítané. Autorka Elizabeth Weinová má k lietaniu blizký vzťah. Preto vznikla táto kniha. Odrazil  sa v nej jej koníček - lietanie.

Hlavná postava Rose je pilotkou. Pracuje pre Pomocné letecké zbory. Jej úlohou je transport lietadiel. Pri lete z Paríža naspäť do Anglicka stretne lietajúcu bombu. A namiesto toho, aby ušla, tak sa snaží lietajúcu bombu zničiť. Pri tom ju chytia nacisti a pošlú ju do Ravensbrücku - ženského koncentračného tábora, kde každý deň je bojom o prežitie.

Som na strane 137 a zatiaľ som sa dočítala iba o tom, čo nájdete v predchádzajúcom odseku. Zo začiatku sa mi do tejto knihy nechcelo púšťať, pretože som si všimla, že autorka používa cudzie slová a zložité súvetia. Preto ani čítanie nie je veľmi jednoduché. Trvá mi dlho, kým dočítam jednú stranu. Aspoň, že sú kapitoly celkom krátke. Ale mala by som skôr povedať denníkové záznamy, keďže formou denníkových záznamov je kniha napísaná. V knihe sa prelína minulosť s prítomnosťou, keďže keď sa niektoré situácie stali, tak nemala pri sebe hlavná postava Rose papier a pero. A tak písala o svojich zážitkoch, až keď sa k písacím pomôckam dostala. A to bolo až keď sa dostala z koncentračného tábora. A tak sú niekedy spomienky na krutú minulosť prerušované tým, ako do hotelovej izby vtrhne chyžná alebo zazvoní telefón. Charakteristiky a opisy sú presné, keďže si viem presne predstaviť to, čo nám autorka chce povedať. Len občas boli v knihe hluché miesta, ale to bolo kvôli tým zložitým vetám. Trochu, ale iba trošilinku mi dej pripomína V odtieňoch sivej od Ruty Sepetysovej. Ale to mi príde možno iba kvôli tomu, že tieto dve knihy sú jediné o druhej svetovej vojne, ktoré som doteraz čítala. Zabudla som ešte spomenúť obálku. Pôvodná obálka alebo aj obálky iných krajín sa mi nepáčia. Potešilo ma, že si CooBoo dalo tú prácu s tým vytvoriť novú obálku, keďže je úžasná a zachytáva tému a aj hlavnú myšlienku dokonale. Môj dojem z knihy je zatiaľ dobrý. Možno také štyri hviezdičky, ale uvidím po prečítaní. Ale myslím si, že to nakoniec bude trochu viac.
Čítali ste knihu Rose pod palbou?
A aký je váš názor na ňu?

2 komentáre:

  1. Tá kniha ma ihneď zaujala v predchádzajúcom tvojom článku, kde na fotkách vyzerala skvelo. Ani som nevedela, že je to voľné pokračovanie knihy Krycí jméno Verity (túto knihu si chcem veľmi prečítať). Tak som teda zvedavá na recenziu, kniha vyzerá veľmi sľubne, presne tento tip kníh mám rada ;)
    Maj sa krásne a prajem nádherné Vianoce♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táto kniha má takú nádhernú obálku, ktorá dokáže zaujať na prvý pohľad a fotiť ju je radosť. Ani ja som netušila, že to je pokračovanie knihy Krycí jméno Verity. Zistila som to až potom, ako som ju už držala v rukách. Ale nevadilo mi to. Recenziu písať nebudem, keďže už som niečo o knihe prezradila práve v tomto článku, takže sa mi zdá zbytočné písať o tom istom v recenzií. Rose pod palbou si nezaslúži nálepku Young adult, keďže ostatné YA knihy (ale určite nie všetky) sú oproti tomuto odpad (jemnejšie vyjadrenie som v tej svojej dutej hlave nenašla). Ak sa ti náhodou pripletie táto knihy do cesty, tak jej daj určite šancu. :) Myslím, že to neoľutuješ.
      Aj ja ti prajem ešte raz krásny zvyšok vianočných sviatkov. ♥♥♥

      Odstrániť