sobota, 28. januára 2017

Viac a viac Magnusa! / Magnus Bane: Zápisky Veľkobosoráka - Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson

Obsah
Neopakovateľná príležitosť pre fanúšikov sérií Nástroje smrteľníkov a Pekelné stroje nazrieť do tajomného života Magnusa Banea. V tejto jedinečnej knihe vám prinášame jedenásť príbehov, ktoré poodhaľujú rúško tajomstva, čo zahmlieva štyristoročný život obľúbeného veľkobosoráka Brooklynu. 
Magnus Bane to nemá v živote ľahké, pretože pre bosoráka sú na prvom mieste vždy problémy iných. Jeho život je dlhý, rad jeho mileniek a milencov ešte dlhší. No Magnus má dar, ako byť v pravý čas na správnom - alebo aj nesprávnom - mieste. Francúzska revolúcia, prohibícia v Amerike alebo prvá veľká bitka medzi Valentinom a Tieňolovcami je len zlomok z toho, čo Magnus prežil na vlastnej koži. Za štyristo rokov sa toho nazbieralo toľko, že mu to nikto nikdy neuverí. A týchto jedenásť poviedok... Magnus pravdepodobne preklína toho, kto ich vypustil do sveta.
Každý z vás už musel počuť aspoň okrajovo o najväčšom bosorákovi Brooklynu - Magnusovi Baneovi. Magnus je jedinečná a osobitá postava. Keď som sa dozvedela, že Cassie napísala knihu o ňom a jeho živote, musela som ju mať. Veď uznajte sami... nechceli by ste si prečítať knihu, v ktorej je Magnus Bane hlavnou postavou? 

Magnusov život je veľmi farbistý, akčný, dobrodružný a zaujímavý. A keďže kniha je o jeho živote, tak aj ona je rovnaká ako on. Z toho hneď vyplýva, že pri knihe zaspávať určite nebudeme. Ja osobne som sa pri nej totiž vôbec nenudila. Bola som hladná za otáčaním každej stránky v knihe, aby som sa o Magnusovi dozvedela, čo najviac nových vecí. Je všeobecne známe, že má obnoviteľné zdroje humoru, dobrej nálady, ale hlavne slov. Musí mať vždy posledné slovo a komentuje všetko, čo sa dá. (Hah.. teraz som si uvedomila, že je ako ja :D.... len je iné pohlavie no..) Garantujem vám, že sa pri knihe nasmejete tak, že vás bude až brucho bolieť (čo v mojom prípade neplatilo, ale to som už vysvetľovala, môj dôvod si môžte prečítať na goodreads). 

"Si si vedomý, že predaj alkoholu je momentálne protizákonná," pokračoval Edgar. "Ale predpokladám, že práve preto si to tak užívaš." 
"Každý by mal mať jednu alebo dve hobby," povedal Magnus. "Moje akurát náhodou zahrňujú ilegálny obchod, pitie a bitky. Počul som o horších." 

Keď Cassandra Clare vezme do ruky pero s tým, že ide písať ďalšiu knihu, tak na sto pro viem, že si to budem chcieť prečítať. Cassie má totiž veľmi jedinečný štýl písania, ktorý som si ja zamilovala už pri jej prvej knihe. Ona ma proste talent. Vykresli postavy neskutočným spôsobom a ich charakter prehĺbi pomocou rôznych dialógov. Vymyslí svet, ktorého by chcel byť každý súčasťou. Napríklad zo série Nástroje smrteľníkov mala byť pôvodne trilógia. No autorka si nechala v tretej časti Mesto skla otvorené zadné vrátka (v podobe nenájdenej mŕtvoly Sebastiana), ak by sa rozhodla napísať viac častí. A štvrtým dielom na ten predchádzajúci nadväzuje úžasne. To by sa podľa mňa podarilo len málo autorom (medzi ktorými by určite boli: Christopher Paolini (Eragon ♥♥), Rick Riordan, Richelle Mead).

Kniha je vlastne zbierkou poviedok z Magnusovho života. Prvá poviedka je Čo sa naozaj stalo v Peru. Ako som ju tak čítala, bola som sklamaná, absolútne sa mi nepáčila. Ďalšie poviedky však našťastie situáciu zachránili. Niektoré poviedky boli vynikajúce (napríklad taká Pravá láska (a prvé rande)  je moja najobľúbenejšia) a iné zase priemerné. Občas mi prišlo, akoby autorka nemala doladených zopár detailov, ktoré sa však dali prehliadnuť a nepozornému oku mohli uniknúť. Zabudla som spomenúť ešte to hlavné. Malec! ♥ Tí dvaja sú spolu absolútne úžasní a kjút. Oni dvaja boli čiastočne dôvodom, prečo som si túto knihu chcela prečítať.

Knihu ako celok hodnotím 4,5 hviezdičkami. Myslím, že keby som spravila priemer hviezdičiek, ktoré som dala jednotlivým poviedkam, tak by to bolo trochu menej, no ja som sa rozhodla, že budem hodnotiť knihu ako celok, keďže to je podľa mňa viac fér. A ak ste na to počas čítania recenzie neprišli, tak knihu odporúčam všetkými desiatimi prstami. 

"Koniec koncov," povedal si nahlas a zamával paličkou s rukoväťou v tvare opičej hlavy, "príťažlivé a zaujímavé osoby nepadajú len tak z neba." 

Presne v tej chvíli svetlovlasý Tieňolovec, ktorého si Magnus všimol v Inštitúte, zoskočil z múru, urobil salto vo vzduchu a ladne pristál na ulici pred ním. 
"Nádherné červené brokátové vesty z Bond Street nepadajú len tak z neba!" skúsil Magnus zakričať smerom k nebesám. 

Čítali ste už knihu/zbierku poviedok o Magnusovom živote?
Ak áno, čo na to hovoríte? Ako sa vám to páčilo/nepáčilo?
A ak ste ju ešte nečítali, máte v pláne si ju prečítať?

3 komentáre:

  1. Magnus je moja obľúbená postava z všetkých sérii, lebo proste, je to Magnus ♥ tie jeho hlášky, ten jeho prístup k veciam, ten jeho humor, proste on celý. Rozhodne Magnusa musí prečítať každý čo má aspoň trochu rád TID / TMI :)

    OdpovedaťOdstrániť