utorok, 17. januára 2017

Zhrnutie novembra a decembra

Prečítané knihy za november

November bol slabým mesiacom, čo sa prečítaných kníh týka. Asi som mala nejakú krízu alebo ja neviem čo, ale prečítala som len dve knihy. Prvou je kniha Keď ma raz oklameš. To bol už možno môj štvrtý re-reading. V detstve som ju milovala. Zdala sa v mojich očiach dokonalá. No keď som si ju teraz po niekoľkých rokoch znova prečítala, bola som sklamaná. Ten kto tu knihu prekladal musel byť asi slepý, keďže v knihe je množstvo pravopisných a štylistických chýb. Aj dej príbehu sa nevyvíjal podľa mojich predstáv, keďže zbehlo všetko na mňa akosi prirýchlo. V troch vetách zhrnuté to, čo by mohlo byť v pohode na dve strany... Autorka sa proste mohla viac rozpísať. A zmýšľanie hlavnej hrdinky mi tiež tak trochu prekážalo. Dva týždne vo vzťahu a už som zasnúbená? To mi prišlo veľmi divné. Druhou je kniha Posledný žid. Túto knihu mi požičala moja učiteľka angličtiny. Čudujete sa, čo? Pani učiteľka je totiž dosť podobnej povahy ako ja a mám pocit, že sa o svojich knihách nemá s kým rozprávať, tak teraz spolu vedieme dlhé rozhovory o knihách. Ale to som trochu odbočila. Posledný žid sa začal veľmi pútavo, no aj napriek tomu mi čítanie knihy trvalo veľmi dlho. Predsa len je autor Noah Gordon známi svojou krásnou a veľmi obsiahlou slovnou zásobou. To mi trochu robilo problém, ale predsa som si po nejakom čase zvykla. Po dočítaní musím povedať, že to na mňa bolo priveľmi drastické. Pri niektorých scénach som mala chuť knihu zavrieť a už nikdy viac ju neotvoriť. Pri takýchto scénach som si pomyslela: Pani učiteľka, to čo za knihu ste mi dali čítať? Ale inak sa mi páčila. Dala som jej po dlhom rozmýšľaní a rozhodovaní nakoniec 3,5 hviezdičky. Knihu by som odporučila trochu vyššej vekovej kategórií, ako som ja, no ak máte silná žalúdky a milujete historické romány, tak po tejto knihe určite siahnite. 

Prečítané knihy za december

V novembri som začala čítať dve knihy, ktoré som však dočítala až v decembri. Boli to knihy Jar Adely Ostrolúckej a Magnus Bane: Zápisky veľkobosoráka. Jar Adely Ostrolúckej sa mi veľmi páčila napriek tomu, že to je to je povinné čítanie. Uvítala som, že som sa mohla dozvedieť niečo nové z našej slovenskej histórie a uzákonenie spisovnej slovenčiny je obzvlášť zaujímavé. Magnus Bane si ku mne našiel cestu po niekoľkých týždňoch čakania. Vyhrala som ho totiž v súťaži ešte niekedy v júli a dorazil mi až približne v polovičke novembra. No na túto skvelú knihu sa oplatilo čakať. Veď kto by už nechcel čítať knihu v ktorej je Magnus Bane - veľkobosorák Brooklynu hlavnou postavou? Kniha je vlastne súborom poviedok z Magnusovho života. Niektoré sa mi páčili menej iné viac. Pred tým ako som ich začala čítať, tak som spravila obrovskú chybu. Prečítala som si nejaké úryvky z poviedok na internete a veľmi som sa pri nich nasmiala. Keď som však k tým istým situáciám dostala v knihe, nesmiala som sa tak ako pred tým pri ukážkach, len som sa usmiala a to bolo všetko. Obrala som sa tak o úžasný zážitok, ktorý by som s knihy určite mala. Ale dalo mi to jedno veľké ponaučenie. Nikdy nečítať ukážky z kníh, ktoré sa chystám čítať, pretože to nedopadne dobre! Napriek tomu som strhla knihe iba pol hviezdičiek z piatich. Pretože menej ako štyri hviezdičky si táto kniha určite nezaslúži. Aj keď niekedy bol Magnus až preafektovaný. Niečo také podobné som zažila pri Luciferovi zo seriálu Lucifer. Červená kráľovná mi prišla veľmi výnimočná. Ale to bolo ešte pred jej prečítaním a kvôli obálke. Začiatok bol nudný. Viac vám o tejto knihe nepoviem, pretože ak by som niečo povedala, tak by som vám určite niečo prezradila. A to vy na stopro nechcete. The Egg má síce len štyri strany. No autor toho dokázal dosť veľa povedať aj na tak málo stranách. Odporúčam si to prečítať. Určite si vás táto "kniha" získa a vy si budete hovoriť, prečo ste to dokelu nezačali čítať skôr. Chce,a som si počas vianočných sviatkov prečítať aj ja nejakú knihu s vianočno-zimnou tématikou. A tak som siahla po Nech sneží. Príjemne má prekvapila. Ani sa mi nechce veriť, že sa mi to až tak páčilo. Rose pod palbou som si úplne zamilovala. A nie len kvôli prekrásnej obálke. Jej témou je 2. svetová vojna, takže určite nečakajte happy end (nene robím si srandu..:D). Je úžasné, ako kniha dokáže zasiahnuť ľudské city. Myslím, že aj to najtvrdšie srdce by po prečítaní tejto knihy musela zmäknúť. Prečítanie si Finding Cinderella bolo spontánne rozhodnutie. A netrvalo mi to dlhšie ako jeden deň. Bolo to super sladké, oddychové, ale aj dosť šokujúce. A to to malo len 96 strán sa mi zdá. O Dám ti aj slnku ste už určite všetci počuli a teraz prekrúcate oči pri každej kladnej recenzii, ktorú na túto knihe nájdete a pociťujete k nej odpor. Dajte jej však šancu. Nebudete to totiž podľa mňa ľutovať. A ak aj áno, tak ste čas využili aspoň nejako zmysluplnejšie ako pozeraním na obrazovku mobilu. 

Pribudlo mi...

V decembri sa mi pošťastilo vyhrať v jednej súťaži. Ak ste postrehli, tak celá slovenská knižná blogosféra bola plná jedného projektu a to Ocenenia blogerov. Neuveriteľne ma potešilo, keď som vyhrala ako hlasujúci. Nemôžem tomu uveriť. To bol taký narodeninový super darček. a podarilo sa mi vyhrať dve knihy a to Rose pod palbou a fantasy od slovenskej autorky - Tiene nad Velingradom. Rose pod palbou mám už prečítané a niečo o tejto knihe si môžete prečítať v Čo aktuálne čítam?. Tiene nad Velingradom mám naplánované na tento mesiac, no uvidím, či sa mi to podarí prečítať. Ale teším sa na to, keďže so slovenskými autormi mám zatiaľ celkom dobré skúsenosti.
15. decembra som oslávila pätnáste narodeniny (dobre to vyšlo, že?...pätnásť rokov pätnásteho decembra). Od najlepšej priateľky som dostala knihu Hobit. Už som ju čítala. Ale to vôbec nevadí. Pretože po pozretí filmu mám chuť si ju prečítať ešte raz. A predtým keď som ju čítala, tak som ju ohodnotila len dvomi/dvoma hviezdičkami. Dúfam, že teraz sa mi bude páčiť viac. Mesto stratených duší som dostala tiež na narodeniny od kamaráta. Ja tú knihu však už doma mám, ale po česky. Ale to vôbec nevadí. Nevedel o tom a radosť mi spravil aj tak tým, že si na mňa spomenul. :)
Tieto dve krásky mi priniesol Ježiško. O Dám ti aj slnko si môžete prečítať v rubrike Čo aktuálne čítam?. Do série Nástroje smrteľníkov sa pustím hneď po tom, čo si zoženiem štvrtý diel (hrozné... teraz mám už všetky...len štvrtý diel stále nikde). Mesto nebeského ohňa ma veľmi potešilo a som nadšená z toho, že pomaly mám túto série kompletnú, keďže je úžasná.

Aké knihy vám pribudli do vašej poličky read na goodreds za mesiace november a december?
Spravili ste si za tieto dva posledné mesiace radosť tým, že ste si kúpili nejakú knihu?
A posledná otázka: Aké knihy na vás čakali pod vianočným stromčekom?

4 komentáre:

  1. To s pani učiteľkou sa mi veľmi páči :) A za december si toho opäť prečítala hojne :D Mňa Červená kráľovná akosi k sebe ťahá od toho dňa, kedy som na ňu čítala prvú pozitívnu recenziu. Síce je to YA, ale chcem si ju prečítať, na 100%.
    Tiene nad Veligradom ma zas neláka vôbec. Stačila mi na ňu jedna recenzia, ktorá potvrdila moje obavy, a preto sa jej budem oblúčikom vyhýbať...i keď, možno ak by bola raz v knižnici zo zvedavosti by som mohla po nej siahnuť. Treba dať šancu aj slovenským autorom, no i tak v ňu veľmi neverím.
    Ja si už ani nepamätám, čo som za november a december prečítala :D Musím už konečne spraviť Mesiac za nami a zhrnúť tak tri mesiace dokopy, aspoň sa mi konečne vyjasní :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V decembri som prečítala toho celkom dosť, ale to iba kvôli prázdninám. Oni to zachránili. :D Určite si prečítaj Červenú kráľovnú. A ak by sa ti zdal začiatok nudný, tak ju prosím neodkladaj. Potom sa to zlepší.
      Mňa Tiene nad Veligradom lákajú svojou krásnou obálkou. :D Odkladám však čítanie tejto knihy, pretože sa obávam, že sa mi nebude páčiť. :/
      Keď si nepamätáš, čo si prečítala... goodreads vždy pomôže. :D Videla som už článok Mesiac za nami, čítala som ho, no neviem sa nejako donútiť napísať komentár. Ale ja to určite niekedy spravím!

      Odstrániť
  2. Ani ty nemáš štvrtý diel z TMI? :D Ani ja! Ale to preto, že som ho požičala spolužiačke zo strednej, ktorá mi ho nevrátila. To bolo pred tromi rokmi. Takže teraz mám všetko okrem štvorky a nechce sa mi to zase kupovať.
    Ozaj inak, plánuješ čítať aj Lady Midnight?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite je štvrtý diel nejako prekliaty. :D Ja som raz požičala jednej učiteľke zo základky knihu a už som ju nikdy v živote nevidela. :/ Poučila som sa a teraz už veľmi neochotne požičiavam knihy. Lady Midnight si určite plánujem prečítať. Mám aj e-book po anglicky, lenže ja som na tom so svojou angličtinou veľmi biedne, takže by som tých 700 strán nezvládla prečítať. Počkám si radšej na preklad. Najprv som váhala, či si to mám vôbec prečítať. Ale potom som si prečítala tvoju recenziu a bolo rozhodnuté. :D

      Odstrániť