utorok, 7. marca 2017

Knihy, ktoré mi poslednú dobu padli do oka #1

Každý z nás má nejaký zoznam kníh, ktorý by si chcel prečítať. Náš to-read zoznam sa mení rôzne. Záleží to od viacerých faktorov. Napríklad, či vychádzajú knihy, ktoré by sme si chceli prečítať, či máme pomalé alebo rýchle čítanie, nedostatok financií,... Kedysi som na blog pridávala rubriku On my wishlist, v ktorej som vám ukazovala knihy, ktoré som si chcela prečítať. Zdala sa mi však zbytočná, a tak som s tým prestala. No nedávno som si uvedomila, že nebola až taká zbytočná ako som si myslela. Trochu som aj vďaka tej rubrike mala zoznam kníh, ktoré by som si chcela prečítať. Rozhodla som sa preto, že s touto rubrikou znovu začnem, no trošku inak ako vtedy. Takto vám ukážem nejaké novinky, poviem približne o čom sú, a prečo by som si ich chcela prečítať. Ako hovorím, nelíši sa to veľmi od rubriky On my wishlist, no dúfam, že túto zmenu uvítate.
Tieto dve knihy sú novinky v knižnom svete. Témou knihy Probuzení Simona Spiera je LGBT. S takouto knihou som sa stretla zatiaľ len raz, a to pri knihe Dám ti aj slnko od Jandy Nelsonovej. Chcela by som si však trochu rozšíriť obzory a počula som na ňu zatiaľ celkom kladné ohlasy, a preto sa táto kniha nachádza na mojom to-read liste. Knihu Siréna napísala Kiera Cassová, autorka série Selekcia, ktorú som si zamilovala. A autorka je práve dôvodom, prečo by som si Sirénu chcela prečítať. Trošku k tomu prispel aj fakt, že kniha je o morským pannách (myslím), ktoré mám už odmalička rada a aj anotácia znie veľmi zaujímavo, čo ma v mojom rozhodnutí podporuje.
************************************************************************************************
Probuzení Simona Spiera - Becky Albertalli:
Šestnáctiletý Simon už nějakou dobu ví, že je gay, ale ještě není připravený sdělit to okolnímu světu. Jedinou výjimkou je tajemný Blue, se kterým si Simon už několik měsíců vyměňuje e-maily a jejich vzájemné pouto sílí. Jenže pak citlivá korespondence padne do nesprávných rukou a Simon se stane obětí vydírání: buď udělá, co se po něm chce, i když se mu to příčí, nebo riskuje, že si tajné e-maily přečte celá škola. V sázce je však ještě mnohem víc – plachého Bluea by nechtěná publicita mohla vyděsit a Simon už by nikdy nezjistil, kdo Blue ve skutečnosti je… 
Siréna - Kiera Cassová:
Oceán zachránil Kahlen pred smrťou. Je to už dávno, no odvtedy mu slúži ako siréna. Svojím spevom láka neznámych do hlbín mora, aby tak splatila dlh. Navzdory tomu, že jej jediné slovo môže zabiť, nedokáže odolať pevnine. Pozoruje ľudí, túži sa s nimi zhovárať, smiať sa a žiť slobodne medzi nimi. Kahlen je odhodlaná „odpykať si trest“ v samote… až kým nestretne okúzľujúceho a starostlivého Akinliho. Zosobňuje všetko, po čom kedy túžila. Nesmie s ním však prehovoriť. Všemožne sa snažia komunikovať, úžasne si rozumejú a ich vzťah rýchlo prerastá do priateľstva. Či chcú, alebo nie, spútava ich láska... Oceán však má svoje pravidlá a žiadna siréna by sa nemala zamilovať do človeka. Kahlen musí Akinliho opustiť. Človek nesmie poznať morský svet sirén. Avšak po rokoch poslušnosti sa Kahlen rozhodne nasledovať hlas svojho srdca.
Cassandre Clare by mala v slovarte vyjsť nová séria Tajomná temnota, a to konkrétne na jar prvý diel, ktorý nesie názov Polnočná dáma. Keď táto kniha vyšla v angličtine, čítala som na ňu samé kladné recenzie. Jednou z nich bola aj Majkina recenzia, ktorá ma skoro presvedčila, aby som si knihu prečítala hneď v angličtine a nečakala na preklad. Ale iba skoro. Pretože ja na tom so svojou angličtinou nie som veľmi dobre a Lady Midnight by som sa prekúsavala veľmi dlho, polovičke by som nerozumela a čítanie by som si neužila. Som preto rada, že preklad tu už zachvíľu je, pretože to čakanie je strašné. Maľovanie, obrazy a kresby rada obdivujem, aj keď sama kresliť neviem. A kniha Warren Trinásty a Vševediace oko je plná krásnych ilustrácií. Je ti vlastne rozprávka pre deti, v ktorej ide o boj dobra so zlom. Ak by ste o nej chceli vedieť viac, určite si pozrite Petrinu audiorecenziu, ktorou ma na knihu dokázala nalákať.
************************************************************************************************
Polnočná dáma - Cassandra Clare
Sedemnásťročná Emma Carstairsová nikdy nezabudne na deň, keď zomreli jej rodičia. Pred piatimi rokmi bola len bezbranné dievča a svetom zmietala vojna. Bytosti z temnoty dychtili po krviprelievaní a ich zasvätení nepriatelia Tieňolovci boli takmer vyhubení. No Emma stále neverí, že brutálna vražda jej rodičov bola predzvesťou Temnej vojny. Teraz, po piatich rokoch, sa z Emmy stala bojovníčka, Tieňolovkyňa telom i duchom, najlepšia spomedzi svojich rovesníkov. V srdci však prechováva veľké tajomstvo – city k Julianovi Blackthornovi, k jej parabataiovi... city, ktoré prísne pravidlá Tieňolovcov výslovne zakazujú. V Dolnosvete spôsobí rozruch séria tajomných vrážd v Los Angeles. Mŕtve telá však majú niečo spoločné s mŕtvolami Emminých rodičov – ich pokožku zdobia zlovestné prastaré symboly. Emma chce zistiť viac, potrebuje vedieť, kto má na svedomí jej rodičov. Dokonca aj keď tým uvalí do smrteľného nebezpečenstva Juliana. Emma stojí pred ťažkým rozhodnutím - či jej záleží viac na pomste, alebo na budúcnosti s Blackthornovcami.
Warren Trinásty a Vševidiace oko - Tania del Rio
Zoznámte sa s dvanásťročným Warrenom Trinástym, prekliatym viktoriánskym hotelovým poslíčkom, ktorý má hrozitánsku smolu... neopúšťa ho však optimizmus, usilovnosť a zvedavosť. Jedinou pýchou a radosťou osiroteného Warrena je ich rodinný hotel, no odkedy sa do jeho vedenia dostala teta Anaconda, všetko sa zhoršilo.
Anaconda verí, že záhadný poklad, známy ako Vševidiace oko, je ukrytý niekde na ich pozemku, a urobí všetko preto, aby ho našla. Ak chce Warren zachrániť rodinné dedičstvo, musí poklad nájsť prvý. Čo ak ho hoteloví čudáci a strelení hostia predbehnú?

Ja omaľovánky väčšinou nevyfarbujem. Raz som dostala antistresové omaľovánky, vyfarbila som prvý obrázok a prestala som s tým. Zaberá to veľa času a čo z toho vy potom máte? Jedine tak bolesť ruky a chrbtice. No Relaxačné omaľovánky Mesačné kroniky a Selekce omalovánky vyzerajú tak kúzelne, že by som ich chcela aj ja vlastniť. Veď predsa takéto skvelá doplnky mojich obľúbených knižných sérií by som si nenechala ujsť.
Marrisa Meyerová píše úžasné retelingy a jej sériu Mesačné kroniky by ste si mali všetci prečítať. Teda, ak máte radi rozprávky. Hvězdy nad hlavou je zbierka poviedok k práve spomínanej sérií. A keďže táto séria je mojou srdcovkou, nemôžem si nechať ujsť príležitosť, prečítať ďalšiu jej knihu, ktorá, ako verím sa Mesačným kronikám bez ťažkostí vyrovná. Krvavé ostří je poviedková kniha k sérií Sklenený trón, takže pre mňa to je povinnosť. A ak máte aj vy radi túto sériu, tak to je povinnosť aj pre vás. Pretože... Sarah J. Maas.
************************************************************************************************
Hvězdy nad hlavou - Marissa Meyerová:
Jak se Cinder ocitla pod ochranou Michelle Benoitové? Co přimělo Winter k rozhodnutí nikdy nepoužít svůj měsíční dar? A co vedlo k uvěznění Cress v satelitu a k Vlkovu postavení alfy v královnině armádě? Fanoušci Měsíčních kronik v této knize najdou devět povídek, v nichž si mohou přečíst o minulosti svých oblíbených postav. Soustředí se na klíčové momenty raného života hrdinů, které ovlivnily jejich budoucí život.
Krvavé ostří - Sarah J. Maas:
Celaena Sardothien je nejobávanější zabiják v celém království. I když pracuje společně s ostatními zabijáky sídlícími v Tvrzi vrahů, důvěřuje jen sama sobě a svému příteli Samovi. Když ji její intrikující mistr, Arobynn Hamel, pošle na různé mise, které ji zavedou na vzdálené ostrovy i na nepřátelskou poušť, začne jednat nezávisle na jeho rozkazech – ale tím zároveň zpochybňuje i svoji vlastní věrnost. A během svých výprav zjišťuje, že k Samovi cítí mnohem víc než jen obyčejné přátelství. Ovšem tím, že jedná, jak jí napovídá srdce, a vzpírá se příkazům, se ocitá ona sama i Sam ve smrtelném nebezpečí. Arobynn je nelítostný a zradu nikdy neodpouští. A zná za ni jen jediný trest – smrt.
Tato pětice novel odehrávajících se před dějem Skleněného trůnu nabízí pohled do dřívějšího života Celaeny – a je to opravdu fascinující čtení.

Tak a na záver ešte jedna otázka: Ktoré knihy v poslednej dobe padli do oka vám? 

1 komentár:

  1. Polnočná dáma <3 <3 je fakt super, že to vyjde aj u nás. :D Ale ja by som nevydržala čakať :D :D :D Už sa teším na dvojku!

    OdpovedaťOdstrániť