piatok, 14. apríla 2017

Zhrnutie februára a marca

Prečítané knihy za február
Pred rokom v januári som čítala Sklenený trón od Sarah J. Maasovej. Až do februára som sa však k druhému dielu nedostala. Preto, keď sa mi do ruky dostala Polnočná koruna, tak som si musela dať najprv re-reding Skleneného trónu. Veľmi málo som si z knihy pamätala a niektoré veci ma aj prekvapili. Som preto rada, že som sa rozhodla si prečítať Sklenený trón ešte raz, pretože ak by som sa do Polnočnej koruny pustila len s tým málom informácií, ktoré som si zo Skleneného trónu pamätala, tak by som asi toho veľa nepochopila. Maliarovu dcéru som vyhrala na blogu Aly. Bola to moja druha kniha od autorky, ktorá ma na konte myslím už deväť historických románov. Kniha už na začiatku nabrala dosť rýchly spád a pár šokujúcich odhalení. Ak sa do knihy pustite a nie ste fanúšikom práve spomínaných negatív/pozitív, nezatvárajte knihu hneď po druhej kapitole, pretože vám zaručujem, že zvyšok knihy vás ohromí. Polnočná koruna bola lepšia ako Sklenený trón. Bolo tam určite viac akcie a oveľa zamotanejší dej. Vyjasnilo sa pár vecí, ktoré neboli vyjasnené v jednotke a ďalšie otázky zostali nezodpovedané. Čo ma na autorke fascinuje je to, že dokáže dať svojim knihám taký pokojný koniec, no napriek tomu je vo vás hlad po ďalšom diely. Niektoré postavy ma vedeli aj naštvať a medzi ne patrila aj Celeana. Naštvali ma niektoré jej rozhodnutia, ktoré urobila, ale s tým ja už nič nespravím. Neviem sa však dočkať, kedy sa pustím do trojky, pretože mám taký pocit, že bude ešte lepšia ako prvé dva diely tejto série.

Prečítané knihy za marec
Už od Vianoc ma čakali dva resty: Mesto stratených duší a Mesto nebeského ohňa. No nemala som prečítaný ešte štvrtí diel - Mesto padlých anjelov, a preto mi ju kamarátka požičala z knižnice. Túto sériu som prečítala celú približne pred rokom a pol, no ja som toho názoru, že ničomu neuškodí, keď si dáte re-reading obľúbenej série. Ďalej som pokračovala v re-readingu ďalšieho dielu z mojej najobľúbenejšej série detstva. Sériu Anna zo zeleného domu odporúčam každým dievčatám, pretože predsa je to dievčenský román. A Anna Shirleyová je jednou z najlepších ženských hrdiniek. V mnohých ohľadoch mi pripomína aj mňa samú. Anna v Anovlea hovorí o Anniných zážitkoch z roli učiteľky v základnej škole v Avonlea. Anna zo zeleného domu je síce mojím obľúbeným dielom, no aj druhý diel ma dokázal pobaviť, rozosmiať a nostalgicky rozplakať rovnako ako prvý diel. Ďalšia kniha, do ktorej som sa pustila bol prvý diel série Bedári od Victora Huga - Fantine. Film som videla pred rokom. Nebolo to nič pre mňa a absolútne sa mi to nepáčilo. Už po hodine som ho vypla. Pani učiteľka nám v škole túto knihu dala ako povinné čítanie. Nechcelo sa mi do toho a brala som to iba ako povinnosť. Prvá časť Bedárov - Fantine sa delí na osem kníh. Prvá kniha je o dinskom biskupovi Myrielovi. Bola nudná, a tak som čítanie vzdala. Ak sa náhodou do knihy pustite, nerobte to, prosím. Druhou knihou sa to neuveriteľne zlepšilo. Je pravda, že občas tam boli nudnejšie časti plné zbytočných úvah a opisov (musím s hrdosťou priznať, že som ich nepreskakovala), no ja som statočne vydržala a čítala ďalej. Párkrát mi aj z oka spadla slza a ja som cítila, že bedári si ma aj napriek svojim chybám získali. Trochu ma rozladil fakt, že koniec je otvorený. Takže keď sa chcem dozvedieť, čo sa ďalej stalo s Jeanom Valjeanom, musím si prečítať ďalší diel. A to ma mrzí, pretože som to nemala v pláne. No tejto sérií nedokážem odolať napriek tomu, že mám viac povinnosti, málo voľného času a kopu kníh na čítanie. Už sa teším na ďalší diel a na malú Cosette. Na Všetky skvelé miesta som si robila zálusk už veľmi dlhú dobu. Tak trochu som od kniha veľa čakala a myslím, že preto ma aj sklamala. Je to priemerná young adult kniha. Viem, že nesie trošku hlbšie posolstvo, no keby som ja chcela spáchať samovraždu, tak by ma veľmi nepresvedčila nech to nerobím. Potom som si chcela prečítať nejakú jednohubku, a preto som siahla po knihe veľmi vychvaľovanou sestrou - Zmierenie alebo Dobrodružstvo pri obžinkoch od Jána Palárika. Má 60 strán a ja som ju čítala dva týždne. :/ Ale to len kvôli tomu, že som sa musela učiť na chemickú olympiádu. Inak to bola veľmi vtipná kniha napísaná formou scenára a ja som s tým prekvapivo nemala problém. 

Pribudlo mi...
Je známe, že 14. februára je Deň sv. Valentína. Ale vedeli ste, že 14. február je aj Deň darovania kníh? Na počesť tohto dňa sa v mojej škole konala akcia. Bolo to niečo ako výmena kníh. Nejakú knihu ste doniesli a za ňu ste si mohli zobrať ďalšiu knihu. Bol to veľmi dobrý nápad. Ja som si tak zo školy odniesla knihu Třináctý příběh od Diane Setterfieldovej
V marci sme celá rodina odcestovali na západ do Topoľčian, pretože babka s dedkom oslavovali sedemdesiate narodeniny. V Topoľčanoch majú úžasné kníhkupectvo, ktoré sa volá Kniha a má aj internetovú stránku, ak by ste si chceli prezrieť jeho ponuku. Bol tam veľký výber zlacnených kníh a ja som si z kníhkupectva odniesla dve knihy. Jednou z nich bola kniha, ktorú som už dlho chcela, a to Všetky skvelé miesta od Jennifer Nivenovej. Kniha stála len 6€, čo sa mne ako znalcovi cien kníh zdalo málo, takže ma pochopte, že som ju tam nemohla nechať. Druhou knihou bola Záhrobná kniha od Neila Gaimana. Skúste si tipnúť, koľko stala. Ale som si istá, že to neuhádnete. Stále len 10 cenov! To som tam proste tiež nemohla nechať. 
Od babky som dostala knihy: Keď báčik z Chochoľova umrie, Statky - zmätky, Zmierenie alebo Dobrodružstvo pri obžinkoch, Maco Mlieč, (Mamka Pôstková, Horký chlieb) a Marínu. Sú to knihy, ktoré vydal časopis Nový čas a všetky sú v povinnom čítaní na strednej škole, takže sa mi ešte zídu. 

Ktoré knihy robili spoločnosť vám počas uplynulých dvoch mesiacoch? 
Ktoré knihy vám pribudli? 

4 komentáre:

  1. Júj, po dlhej dobe nový článok, tak sa tomu teším ^.^ Dúfam, že škola už trocha ustupuje a dá ti vydýchnuť :D
    Opäť si toho prečítala veľa a ja sa ani nejdem priznávať k tomu, koľko kníh sa podarilo prečítať mne, lebo je to vážne chabé :/
    Maliarovu dcéru si určite chcem prečítať. Momentálne čítam od tejto autorky Učiteľ tanca a je to také, no, nemastné-neslané, čistá oddychovka. Hádam sa to nejak rozbehne, ale zatiaľ som sklamaná. Ale tak sa mi zdá, že je to jedna z prvých autorkiných kníh, takže možno aj preto sa mi zdá taká slabšia.
    Že 10 centov?! O.o No páni, a pritom je to taká nádherná kniha ^.^ Ja ju mám tiež z tohto kníhkupectva, no z ich internetovej stránky, a stála ma 4€. A po dočítaní som si ju úplne zamilovala...a tie ilustrácie!♥^.^♥
    Mne robili spoločnosť najmä recenzné výtlačky :D Dva od vydavateľstva i527.net a dva od zachej.sk. A boli to krásne knihy: Kováčov učeň, Vyvolenie, Láska spod klobúka, Princezná a Curdie (čo je druhá časť rozprávky Princezná a goblin, ktorú mám taktiež prečítanú :))
    Škoda, že si zrušila spoluprácu s i527.net, tieto knihy, čo mi teraz prišli, by si si určite zamilovala ;))
    Dúfam, že ďalšie články pribudnú čoskoro...recenzie, niečo zo života...budem čakať každý deň :D Maj sa krásne a prajem ti nádherné veľkonočné sviatky ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa tak neskutočne zase teším z tvojho komentáru. Zabudla som, aký to je krásny pocit, nájsť si pod článkom komentár. :) ♥ Hej, škola už dáva trochu vydýchnuť. Ešte do 11. mája budem v učebniciach až po uši, no dúfam, že potom vás tu budem zasypávať článkami. :D
      Ani spolovice som toho neprečítala toho, koľko by som chcela, no som rada, že som popri tom učení stihla aspoň toto. Je jedno koľko kníh prečítame, je hlavné, aby sme si ich čítanie užili, takže vôbec nezáleží, koľko kníh si prečítala. ;)
      Škoda, že Učiteľ tanca ťa sklamal. Snáď ťa nesklame aj Maliarova dcéra, ale bude sa ti páčiť.
      Ja som na Záhrobnú knihu pozerala, že či sú normálny, že ju dávajú za takú nízku cenu. Ale kniha je aj trochu poškodená, takže možno aj preto. :/ Hej? Je to nádherná kniha. Tak potom sa neviem dočkať, kedy si ju prečítam. Ale ktovie, kedy príde na rad, pretože mám kopu kníh, ktoré by som si chcela prečítať radšej. Áno, ilustrácie ma úžasné. ♥
      Videla som, že si na knihy pridala recenzie a neviem sa dočkať, kedy si ich prečítam (myslím tvoje recenzie).
      Aj mňa mrzí, že som zrušila spoluprácu s i527.net. Som dilino. :´(
      Chystám článok, v ktorom chcel zhrnúť, čo som robila a kde som bola v prvých troch mesiacoch tohto roka, tak snáď sa k nemu čo najskôr dostanem. :) Aj ty sa máj krásne.

      Odstrániť
  2. Ja som si dávala re-reading Nástrojov v januári, ale vrátane Lady Midnight. A mám takého tušáka, že si LM prečítam ešte raz predtým, ako mi príde dvojka, čoby malo byť už čoskoro. Veľmi sa teším!
    Pokiaľ ide o ToG, tak ja mám za sebou už štyri časti a piata ma zopár mesiacov čaká na poličke, ale stále som sa do nej akosi nepustila. Tak hádam už čoskoro.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, aj ty si si dávala re-reading? :D A štvrtý diel si si požičala z knižnice, či ti ju ten bezcitný človek, ktorému si ju požičala vrátil? Veď, keď sa ti LM páčila, tak tretie prečítanie nebude na škodu.
      Možno aj preto sa ti nechce púšťať do piatej časti ToG, že sa blížiš ku koncu a chápem aké to je rozlúčiť sa s veľmi dobrou sériou. :/

      Odstrániť