streda, 7. júna 2017

Ste pripravení vydať sa na dobrodružstvo s Modrookým banditom? / Poušť v plamenech - Alwyn Hamilton

Originálny názov: Rebel of the sands
Hodnotenie na Goodreads: 3,96 (20 645)
Moje hodnotenie: 4,5/5*

Obsah
Amání je neohrozená pištoľníčka a osud púšte jej leží v rukách. Púštnemu národu zeme Mirádži vládnu smrteľníci, ale v divokých, holých pustinách sa stále potulujú mystické stvorenia z dávnych povestí a niekde vraj stále čarujú aj samotní džinovia. Na mestečku Prachov  nič mystické ani magické nie je a Amání sa už nemôže dočkať, až z neho zmizne. Ak tu zostane, jej osudom je skončiť vydatá alebo mŕtva, takže sa Amání chce z Prachova dostať s pomocou svojej ostrej mušky. Keď sa na streleckej súťaží stretne s Jinom, tajomným a neskutočne príťažlivým cudzincom, usúdi, že našla ideálnu únikovú cestu. Ale za celé roky, kedy fantazírovala o úteku z domova, sa jej určite nesnívalo, že odtiaľ utečie pred vražednou sultánovou armádou s uprchlíkom hľadaným za velezradu na mýtickom koni. A určite nečakala, že sa do toho uprchlíka zamiluje... alebo že jej mladík pomôže odhaliť mocnú pravdu o tom, kto Amání skutočne je.

Alwyn Hamilton

Alwyn Hamilton se narodila v Toronte (Ontario) a strávila svoje detstvo cestovaním medzi Európou a Kanadou, dokiaľ sa jej rodičia neusadili vo Francúzsku. Vyrastala v Beaune (malé mesto ve Francúzsku). Študovala dejiny umenia v Anglicku na King College v Cambridge University. V súčasnej dobe žije v Londýne.




Postavy
Hrdinkou našej knihy, na ktorú sa dej hlavne zameriava, je šestnásťročná Amání. Dospievajúce dievča, ktoré netúži po inom, ako opustiť svoje rodné mesto Prachov, v ktorom jej prakticky nič nezostalo. Amání, inak prezývaná aj Modrooký bandita, je ambicióznym dievčaťom, ktoré vie, po čom túži. V knihách sme už mali veľa cieľavedomých hrdiniek, ktoré však veľa tárali a na skutky nejako nezostal čas. Amání bola iná. Netvrdím, že nemala svoje chvíle a že sa občas nesprávala ako pojašené hrdinky young adult kníh. No vedela nakopať do zadku každého, kto by na jej milovaných položil ruku. Odvaha, bojovnosť, prežitie za každú cenu, no aj obetavosť a láskovosť... tieto vlastnosti jej neboli cudzie. Ďalšou postavou, ktorú som si ja osobne veľmi obľúbila bol Jin, nazývaný aj Východný had. Na začiatku som mala ohľadom neho isté podozrenia, ktoré sa aj čiastočne naplnili. V knihe sa vôbec nespomína, koľko má Jin rokov. Môj odhad je, že ma okolo dvadsaťjeden rokov (a to mi pre šestnásťročné dievča príde trošku veľa... ale ja viem... je tam iný svet a prostredie.. a v knihe je všetko možné). Humor za každých okolností, úsmev, ktorý keď vám venuje, tak sa cítite ako roztopená čokoláda, láskavé srdce a pekný vzhľad :D. Čo viac by ideálny knižný hrdina mohol mať? A Jin mal všetko z toho. A takúto postavu si proste nejde neobľúbiť. Mohla by som ho dostať na Vianoce, Ježiško?
Môj názor
Debutujúci román od autorky Alwyn Hamilton ma okúzlil najmä svojím nevšedným prostredím. S veľmi podobným prostredím sme sa už mohli zoznámiť v knihách ako je Iskra v popole alebo Pomsta a rozbřesk. Atmosféra plná piesku a prachu v sebe ukrýva akési kúzlo a príbehy, v ktorých sa nachádza sú zväčša originálne. A ani v tomto prípade to nebolo inak. Živo som si vedela predstaviť prostredie, ktoré autorka skvelo opísala pomocou vcelku jednoduchej slovnej zásoby, v ktorej sa však vyskytovalo aj pár nových výrazov, ako aj v každom fantastickom svete. Bez nich by to nebolo ono. Autorka má môj obdiv, keďže na to, že to je jej prvá kniha, tak to zvládla napísať ako autorka, ktorá má za sebou už minimálne päť úspešných kníh. Preto sa ani nedivím, že má táto kniha veľký úspech.

Prvé, čo vás na knihe zaujme je jednoznačne obálka. Dokážem si predstaviť, aká musí byť naživo krásna. Chcela by som ju držať v ruke a nadchýnať sa nad jej nádherou. A dokonale vystihuje atmosféru celého príbehu. Videla som už aj obálky, ktoré vyšli v iných krajinách a som rada, že mi máme práve tú krásnu originálnu.

Kniha ma prekvapila mnohými vecami. Ale čo ma najviac prekvapilo bolo to, že má tak málo strán. Na začiatku som v tom vôbec nevidela problém. Pomyslela som si, že to aspoň budem mať rýchlo prečítané. No keď už som sa po dvoch dňoch ocitla na konci knihy, musela som svoje rozhodnutie prehodnotiť. Malý počet strán som začal vnímať ako problém, keďže iba tých 290 strán mi nestačilo. Dúfam, že dvojka ich bude mať viac.

Ďalšou vecou, ktorá ma prekvapila, bolo to, že v knihe nie je ľúbostný trojuholník. Neviem prečo, ale očakávala som, že tam bude. Asi pretože je v každej druhej YA knihe. Som rada, že ho tam autorka nedala, pretože si myslím, že by tým knihu trošičku pokazila. Idem sa pomodliť, aby ho nedala do dvojky.

Čo na knihe prekvapujúce nebolo, je zápletka. Kto je trochu dôvtipný, tak mu trošku môže už pri druhej kapitole dôjsť, čoho sa bude týkať. Ja som to trochu tušila a moje tušenie sa v druhej polovičke knihy aj potvrdilo.

Moje hodnotenie
Kniha Poušť v plamenech sa viacerým môže zdať priemerná. Jednoduchý štýl, atmosféra, ktorá sa vyskytovala aj v iných knihách, zápletka, ktorá nie je veľmi prekvapujúca, keďže už na začiatku si môžte tipnúť, o čom bude a dej, ktorý plynie rýchlo. Niekomu môže práve toto prísť, ako dôvody, prečo si túto knihu neprečítať. No ak máte čítaciu krízu alebo si túžite prečítať knihu, ktorú budete mať raz-dva prečítanú, tak vám odporúčam siahnúť po tejto knihe. V tomto vás určite nesklame.

91%

Názory iných blogerov:
„Rebel of the Sands nie je dokonalým príbehom, ale je jasným príkladom toho, ako magicky sa dá napísať aj obyčajný príbeh. Stačí na to len zaujímavé púštne prostredie, k tomu menej frekventované magické bytosti vhodne doplnené úplne novými príšerkami a nejaké to tajné povstanie. K tomu domyslíte jednoduchú, ale stále výživnú minulosť a môžete začať vymýšľať jednotlivé kapitoly, v ktorých sa nič nedeje náhodou. A z toho všetkého vám vyjde možno rozsahom menší príbeh, ktorý ničím nezaostáva za inými epickými fantasy. Hoci na niektorých miestach jasne cítiť, že autorka je stále začiatočník.“ – Lili Darknight

„Poušť v plamenech mě nakonec přesvědčila, že obálka na téhle knize není zdaleka to nejlepší. Je to jízda a já se při jejím čtení neskutečně bavila. Jak jsem začala číst, už bych ji bývala nejraději zhltla celou na posezení. Věřte mi, tohle je prostě kniha, která ve vaší knihovničce nesmí chybět.“ – Deny el Infian

Za poskytnutie eknihy veľmi pekne ďakujem eReading.cz.
Ukážku knihy si môžte zadarmo stiahnuť TU.

"Nepřál sis někdy něco tak moc, že už to je víc než jen přání?" - str.62

4 komentáre:

  1. Julka, ty si ma touto recenziou fakt pobavila :D Parádna je a aj super napísaná! ^.^ Och, a táto kniha nemá v sebe ľúbostný trojuholník? Tak to beriem, konečne niečo originálne :D
    Obálka je vskutku nádherná a aj keď príbeh asi v sebe nenesie nič prevratné (až na ten ľúbostný trojuholník, za čo palec hore (ale naozaj, nech ho nedáva do dvojky! :D) ), tak myslím, že na oddych je ako stvorený :) Popravde by som po knihe nesiahla, YA si už starostlivo vyberám, ale tak, človek nikdy nevie. Ak ju raz zbadám za dobrú cenu, prečo nie, bude nad ňou uvažovať :)
    Skvelá recenzia♥♥♥ Maj sa krásne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rada som ťa pobavila. Juj ďakujem♥ :). Ja som sa fakt divila, keď som knihu čítala, že po dlhej dobe autorka, ktorá si vystačí bez milostného trojuholníka. Normálne som sa počas celej knihy bála, aby to nepokazila. Som sa pozerala na obálku dvojky a nezdala sa mi taká pekná ako obálka jednotky, no teraz v nej vidím isté čaro. Určite sa oplatí nad ňou zauvažovať. ;)
      Ďakujem♥♥♥ Aj ty sa maj krásne. :)

      Odstrániť
  2. Ja som knižku dočítala včera a úplne si ma získala. Som veľmi zvedavá na dvojku, možno by som siahla aj po anglickej verzii, keby som už doma nemala českú. Takto asi počkám, ale dvojka je vraj super, tak sa teším. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Včera si ju dočítala? Takže niekedy v blízkej dome môžem očakávať recenziu? :D Som rada, že si získala aj teba. Aj ja som zvedavá na dvojku. Pozerala som na goodreads, že bude mať dvakrát viac strán ako mal druhý diel, takže som celkom nadšená. :) To čakanie kým vydajú ďalší diel série je vždy utrpenie. :D

      Odstrániť