nedeľa, 23. júla 2017

Čo aktuálne čítam #3 / Frankenstein, Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru, Sempre - Navěky

Naposledy som písala článok do tejto rubriky v decembri, a preto som sa rozhodla, že ju treba trochu oživiť. Málokedy sa stáva, že by som čítala viac kníh naraz. No tentokrát táto situácia nastala. Čítam zároveň tri knihy. Frankenstein od Mary Shelley je klasika, ktorá ma veľmi prekvapila a zatiaľ môžem povedať, že ma baví otáčať nové stránky. Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru do Benjamina Alire Sáenza je YA, ktoré si získalo srdcia mnohých čitateľov. Či si však kniha získala moje srdce? Tak tým si zatiaľ nie som veľmi istá. A poslednou knihou je Sempre - Navěky od J.M.Darhowerovej. O knihe som v blogosfére začula len veľmi málo. No v kníhkupectve ma zaujala a ja som sa preto rozhodla, že jej dám šancu. A vôbec to neľutujem...

Minule som navštívila antikvariát a do oka mi padla kniha Frankenstein od autorky Mery Shelley. Je to klasika, o ktorej som vedela, že si ju asi nikdy neprečítam. Ale keď som ju tak tam videla stáť na poličke, musela som si ju zobrať. Je to vlastne skrátená verzia knihy po anglicky. Vľavo sú kapitoly v angličtine a vpravo je ich preklad. Keď som z antikvariátu odchádzala, bola som smutná, že tam je aj ten slovenský preklad. No teraz som zaň rada, pretože neviem, či by som bez neho zvládla knihu prečítať. O knihe som vedela len to, že hlavná postava sa volá Viktor a že z hliny vymodeluje človeka a pomocou blesku ho oživí. Také "rozsiahle" boli moje vedomosti, čo sa týkalo Frankensteina. Po začítaní do knihy sa som však zistila, že to je aj o niečom inom. A bola som aj sama prekvapená, ako veľmi ma to začalo baviť. Teraz už len s napätím čakám, ako sa to skončí. Inak tá obálka sa mi veľmi páči.

Kniha Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru od autora Benjamina Alire Sáenza bola v mojej TBR poličke veľmi dlho. Neviem, či som na ňu počula aj niečo iné ako chválu. Dokonca aj na Goodreads má vynikajúce hodnotenie 4,34. Som na strane 197 a zatiaľ som nemala pocti, že by to bolo niečo svetoborné. Je to napísané špecifickým štýlom, ktorý mi na začiatku veľmi nesadol, no postupne ako som knihu ďalej čítala, tak som si k nemu našla cestu. Niečo som od knihy očakávala. Neviem, čo to bolo, no kniha zatiaľ moje očakávania nesplnila. Snáď sa to do konca zlepší. Pevne v to verím.

Šla som do kníhkupectva s cieľom kúpiť si nejakú knihu. Rozhodovala som sa medzi Iskrou v popole a Sempre - Navěky od J.M.Darhowerovej. Ale keďže Isku som už čítala, tak som si vzala Sempre. A stálo to len 4,99€... tak prečo to nezobrať? :D A vôbec to neľutujem. Prečítala som si anotáciu, ktorou ma kniha upútala. Utvorila som si tak o deji určitú predstavu. A musím povedať, že kniha je lepšia ako moja predstava. Je celkom očividné, že sa hlavná hrdinka zamiluje. Ale tento príbeh nie je len o láske. Na obálke píše: Príbeh o spáse, smrti, láske a slobode. Príbeh o tom, čo malo trvať naveky. A je to pravda. Kniha rieši aj zložitejšie problémy, ako sú napr. drogy, či alkohol. Jediný zápor, ktorý som na knihe našla je časté vyskytovanie vulgarizmov. A na to som ja veľmi háklivá. Ale inak za mňa zatiaľ palec hore. 

Čo vy aktuálne čítate?
Čítali ste niektoré zo spomínaných kníh?
Ak áno, čo na ne hovoríte?

2 komentáre:

  1. Vau Julka máš môj obdiv, ja som zatiaľ nečítala (a vlastne si ani netrúfam čítať) viac ako jednu knihu v určitom čase. Mám obavy, že by sa mi to všetko plietlo alebo -čo je viac pravdepodobné -že by som sa nevedela plne sústrediť a myseľ by mi medzi nimi behala hore dole.:) Výsledok by bol v takom prípade katastrofálny pre obe strany.
    Zo spomínaných poznám a mám prečítaného iba Sáenza, pričom sa teda aj ja radím medzi tých, ktorých kniha pohltila.:) Ono, väčšinou to tak zvykne byť, kniha o ktorej počuješ iba samú chválu ti, zo všetkých tých sladkých rečí, napokon nesadne, just ti urobí napriek.:D :) No verím, že sa to Dantemu a Arimu ešte podarí zmeniť.;) Teším sa na recenzie, zatiaľ sa maj krásne.♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čítať viac kníh naraz je dobré, ak chceš prečítať viac kníh ako zvyčajne. :D Aj keď niekedy to nie je pravda. Napríklad aj teraz mám problém sa cez tieto knihy prelúskať. Ja som nikdy nemala problém s tým, že by sa mi niečo plietlo, keď som čítala viac ako jednu knihu v určitom čase. Mám v tom už trochu cvik. :D Ale viem pochopiť, že niekomu by to nemuselo vyhovovať. ;)
      S Všetky skvelé miesta to mám rovnako ako s Arim a Dantem. Toľko to všetci ospevovali, že keď som sa k tomu dostala ja, nebola som vôbec ohúrená, ale naopak sklamaná. Kiežby to tak nebolo. :/ Aj ja dúfam, že Ari a Dante si moje srdce napokon získajú. :) Aj ty sa maj krásne.♥ Prajem ti krásny zvyšok leta s hromadou dobrých kníh. ;)

      Odstrániť