pondelok, 17. júla 2017

Filmové tipy #3 / Láska stojí za všetko...

Originálny názov: Everything, Everything
Hodnotenie na imdb: 6,3/10 (3080)
Hodnotenie na csfd: 63%
Moje hodnotenie: 4/5*

Obsah
Madeline má sedemnásť a veľa číta. Nič iné totiž robiť nemôže. Jej imunita nedokáže bojovať s vonkajším svetom, a preto je stále zavretá doma vo svojej sterilnej izbe. Spoločnosť jej robí len matka a ošetrovateľka. Všetko sa ale zmení v okamihu, keď sa do susedného domu nasťahuje nová rodina a s ňou aj chalan Olly. Keďže sa nemôže so záhadným susedom stretnúť, začnú si písať emaily. Madeline si tak behom krátkeho času uvedomí, že jej život nie je skutočný, a preto naberie odvahu všetko risknúť.


Môj názor
Včera som šla do mesta s priateľom a so zámerom navštíviť kino a pozrieť si najnovší film Everything, Everything (Slovenský preklad: Láska stojí za všetko). Keď som pozrela trailer, tak som mala pocit, že mi vyzradil polovičku deja (čo bola aj pravda) a že mi na to do kina ani netreba ísť. Ale aj tak som chcela ísť. Knihu som mala v svojom TBR zozname už asi odvtedy odkedy vyšla. Mala som v pláne prečítať si najprv knihu a až potom si pozrieť film. No kniha by mi vyzradila koniec. A ja som chcela byť v kine prekvapená.
A aj som bola. Počas celého filmu som rozmýšľala, ako by sa to mohlo skončiť. No tak, ako sa to skončilo... to by mi v živote nenapadlo. Na filme mi prekážali titulky. Preklad toho, čo povedali herci bol strašný. Viac som pozerala na hercov ako na titulky. Proste mi ich tam netrebalo. Stačili by mi aj anglické titulky. Ale chápem, že nie všetci ovládajú angličtinu dobre (jemine, to vyznelo tak, akoby moja úroveň angličtiny bola C2 :D.. čo vás môžem uistiť, že nie je...bohužiaľ :/). Vo filme hrajú dve hlavné postavy veľmi známi herci. Hlavnú postavu - Maddy hrá herečka Amandla Stenberg, ktorú môžte poznať napríklad z prvej časti Hunger Games, kde hrala maličkú Rue. Hlavnú mužskú postavu Ollieho, do ktorého už po zhliadnutí traileru vieme, že sa zamiluje Maddy, hrá herec Nick Robinson, ktorý hral napr. v najnovšom Jursom parku alebo v Piatej vlne. Za mňa to je veľmi dobrý výber hercov. Vedeli sa vžiť do svojej role. Nadchlo ma prostredie filmu, pretože vyzeralo krásne a ako z rozprávky, ale zato nie veľmi realistické. V pozadí filmu hrala krásna hudba. Takže za výber hudby palec hore pre tvorcov filmu. Ale čo ma zase až tak veľmi nenadchlo, bolo to, že niekedy za mi zdalo, akoby hudby bolo viac ako dialógov. Celkovo film hodnotím ako nie veľmi reálny, ale milý, pekný a hodný zamyslenia. Ak by som si mala vybrať, bez váhania by som si ho pozrela znovu.
Varovanie: Ak si chcete prečítať knihu skôr, ako si pozriete film, neodporúčam vám pozrieť si trailer, pretože vám vyzradí tri-štvrtiny deja. 

2 komentáre:

  1. Taktiež som sa rozhodla poctiť naše kiná svojou prítomnosťou, keďže tento film bol v mojom prípade dlho očakávaným a kamarátka sa na neho vytešovala tuším ešte viac. Nakoniec to skončilo tak, že kamarátka aj baba po mojej pravej strane si išli oči vyplakať a ja som tam len tak sedela, ako nejaká chladnokrvná beštia.:D Neviem, proste ma nejako nedokázal chytiť za srdce. Nehovorím že bol zlý, pretože to bol naozaj krásny príbeh a ten koniec som rovnako ako ty nečakala a fakt prekvapil, no aj tak ...myslím, že v mojom prípade by kniha zaujala viac a je mi ľúto, že som sa k nej nedostala skôr.:/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj u mňa bol tento film dlho očakávaný. Premiéru mal v USA ešte v máji a keď potom to u nás nešlo, tak som začala byť zúfala, že to možno ani nepôjde. Som veľmi rada, že to nakoniec dávali. Ja aj priateľ sme mali obaja v očiach slzy. Sme rovnaké citlivky no... :D Joj, a chladnokrvná beštia určite nie si. :D Chápem, že ťa nezasiahol. Nebolo to zase až také srdcervúce, že by som nemohla prestať plakať a dusila by som sa slzami. :/ Hej, ten koniec bol šokujúci. Veľa veci som vo filme dokázala predvídať, ale toto som fakt nečakala. Ja neľutujem, že som knihu nečítala skôr, pretože som nechcela vedieť, ako sa to skončí. Tak dúfam, že sa k nej dostaneš teraz. ;)

      Odstrániť