streda, 25. októbra 2017

Zhrnutie júna a júla

Prečítané knihy za jún
Poušť v plamenech ma zaujala už na prvý pohľad obálkou. Ale ani anotácia neznela vôbec odradzujúco. Svet, ktorý je skrížený z westernoviek a z púšte? Povedala som si, že to beriem. A vôbec to nesklamalo. Veľkým plusom tejto knihy je, že dej plynie rýchlo, takže sa ani nenazdáte a kniha bude za vami po dvoch popoludniach. Je vcelku predvídateľná, no ak ste na nenáročné a oddychové čítanie, nebudete s tým mať problém. Sůl moře je kniha, ktorá je prepracovaná do najmenšieho detailu. O tom, koľko si s touto knihou dala autorka práce svedčí aj krásne poďakovanie na konci knihy. A obsah za snahou vôbec nezaostáva. Počuli ste už o potopení lode Wilhelm Gustloff? Dokiaľ som si neprečítala túto knihu, tak som o tom nepočula ani ja. A verte mi, táto námorná tragédia si zaslúži, aby sa o nej hovorilo. Ruta vo mne dokázala vyvolať mnoho pocitov. Keď som sa dozvedela, že Láska mezi písmenky je druhým dielom, veľmi sa mi do nej nechcelo. Avšak potom ako som dostala šancu si ju prečítať, rozhodla som sa, že ju beriem. Na začiatku som si síce pripadala, že som do príbehu bola hodená, no autorky každú drobnosť vysvetľovali a tým mi veľmi pomohli. Nakoniec si ma príbeh získal a ja som bola rada, že som si ho prečítala. 
O autorovi Neilovi Gaimanovi som toho veľa počula. A chcela som aj ja zistiť, čo na ňom ľudia vidia. A po prečítaní Záhrobnej knihy to chápem. Autorov štýl je svojský a nezvyčajný a práve ním ma na začiatku zaujal. Iste si ju v blízkej budúcnosti znovu prečítam. Žiť naplno nepatrí k beletrii, ale k populárno-náučnej literatúre. Myslím, že to bola prvá kniha z tohto žánru, ktorú som celú prečítala. A dosť mi toho dala. Teraz, keď poviem nejakú múdrosť o dospievaní alebo o prvým láskach, tak sa ma sestra spýtam či to mám z tej knihy. :D (Nie, nemám... asi..) Myslím, že tieto knihy by sa nemali prečítať naraz, ale mali by sa čítať postupne. No a ja som ju zhltla za tri dni. A teraz s odstupom času si z nej neviem vybaviť skoro nič. Ale poučila som sa. Učiteľova dcéra bola po veľmi dlhej dobe re-readingom. O knihe som si pamätala jedine to, že sa mi veľmi páčila, a preto som si pomyslela, že by nebolo na škodu si je znova prečítať. K tejto knihe poviem len, že Julie Klassenová je kráľovná historických románov a už sa neviem dočkať, kedy sa pustím do ďalšej knihy od nej.
Prečítané knihy za júl
Vyvolenie som si chcela prečítať vďaka tejto úžasnej recenzii. Avšak hneď ako som sa do knihy začítala, vedela som, že to asi nie je nič pre mňa. A to ma mrzelo najviac. Že sa mi kniha nepáčila tak veľmi, ako som chcela. Od Johna Greena som čítala len Na vine sú hviezdy. Pamätala som si, že ma celkom vtipný štýl písania a chcela som nejakú oddychovku, tak som sa pustila do Poučky o podstate predvídateľnosti Katherín. Myslela som si, že to bude somarina. Som rada, že som sa mýlila. Bolo to napísané vtipne a jednoducho a ja som sa nevedela od čítania odtrhnúť a k tomu som sa ešte aj veľa nasmiala. Za mňa palec hore. Od Amandy Hockingovej som čítala jej sériu Dědička, ktorou si ma získala. Mrazivý oheň je rovnako ako aj séria Dědička zo sveta trolov. No táto séria bola o niečo horšia. No aj napriek všetkým nedostatkom, ktoré kniha mala, by som si chcela druhý diel prečítať, pretože zvedavosť mi nedá inak.
Po Poučke som mala chuť dať si re-reading knihy Na vine sú hviezdy, pretože som chcela knihu, pri ktorej sa zasmejem rovnako ako pri Poučke. Nestalo sa to. Skôr som plakala. A dosť veľa. Ale aj také knihy mám rada, takže mi to vôbec nevadilo. Je to dosť naivná a hlúpa kniha, ale mne sa páči. Vymyslela som si ťa bol znova ďalší re-reading. Bolo to stále rovnako dobré. Alebo možno o trochu viac ako po prvom prečítaní. Keď som ju dočítala, mala som chuť prečítať ju odznova. To hovorí za všetko. A potom som pokračovala ďalším re-readingom. A to knihou Amy a Roger: Na cestě. Je to skvelé čítanie a to pravé na leto. Síce mala občas nudnejšie pasáže, ale dalo sa cez to prehrýzť. 
Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru som si chcela už strašne dlho prečítať. Do polovičky knihy som myslela, že jej dám tak 3,5*. Ale kvôli tej druhej polovici knihy nemôžem dať knihe menej ako štyri a pol hviezdičky. Mám taký pocit, že som knihu milovala už od začiatku, len som o tom nevedela. Rovnako ako aj Ari miloval Danteho, len o tom nevedel. Odporúčam všetkými desiatimi. Táto kniha si zaslúži, aby sa o nej hovorilo. Sempre: Navěky by som asi nemala zaraďovať medzi prečítané knihy, keďže som to ešte ani nedočítala. Bolo to vážne dobré. Vážne. Ani sama neviem, prečo som to nedočítala. Ale určite to v budúcnosti zmením. Frankenstein je klasika, ktorú som si myslela, že nebudem nikdy čítať. Ale keď som v antikvariáte našla skrátenú verziu, rozhodla som sa, že by nebolo na škodu si to prečítať. A aj keď som čítala len skrátenú verziu, aj tak sa mi to zdalo super. Koniec bol trochu morbidný a ja som asi divná, pretože sa mi páčil a dlho som nad ním premýšľala. 

Pribudlo mi...
Lásku mezi písmenky som vyhrala v súťaži na blogu Ellie. Ako som už vyššie spomínala, nie veľmi sa mi pozdávalo, že to je druhý diel série. A mala som k nej skôr skeptický postoj.  Na konci som však mohla povedať,ako veľmi som sa mýlila. Dokonca aj moja sestra, ktorá sa poslednú dobu knihám žánru YA vyhýba povedala, že sa jej veľmi páčila a že sa párkrát pri knihe aj široko usmievala (a to keď to hovorí ona, tak to už niečo znamená..) Odporúčam všetkými desiatimi. Veľmi ti za túto knihu Ellie ďakujem.♥
Tieto dve krásky som dostala ako e-knihy na recenziu od internetového kníhkupectva e-kníh eReading.cz. Ani pri jednej som neoľutovala, že som si ich opýtala. Obidve vo mne zanechali hlboký dojem, ktorý trvá až doteraz. Už sa teším, keď si po rokoch/roku dám ich re-reading. Poušť v plamenech by nemala uniknúť žiadnym fantasy nadšencom a Sůl moře si nájde svojich fanúšikov medzi milovníkmi dejín. A keďže ja patrím do oboch kategórií, nedivím sa, že sa obe zaradili do môjho zoznamu najlepších kníh.
Knihu o dospievaní som dostala od ocka so slovami: "Chceš byť učiteľka, tak aj také by si mala vedieť." A tak som si to prečítala... Psychologička zo mňa teda nebude, ale bolo to celkom poučné a zaujímavé čítanie. Je to síce trošku staršia kniha, no informácie v nej sú stále aktuálne. Ono to je vlastne trošku ako evergreen. Je to staršie, no osloví čitateľov aj v súčastnosti.
Knihy Johna Greena najprv knihomoli milovali, potom ich kritizovali, no a ja som niečo uprostred. Ale ani ja veľmi nemôžem súdiť, keďže od Johna Greena som zatiaľ prečítala Na vine sú hviezdy a Poučku o podstate predvídateľnosti Katherín. Túto knihu som dostala od sestry a som za ňu neskutočne rada. Za mňa palec hore. Piatu vlnu som si kúpila za 7€. Teším sa, že si konečne dám re-reading tejto knihy, pretože čo si pamätám, tak sa mi veľmi páčila.
Tieto dve krásky som dostala ako recenzné e-knihy od eReadingu. Ari a Dante je taká napoly filozofická kniha, ktorá obsahuje kopu myšlienok, nad ktorými stojí za to sa zamyslieť. Od Mrazivého ohňa som čakala, že to bude minimálne také dobré ako autorkina predchádzajúca séria Dědička. No a bohužiaľ nebolo. Trošku pre mňa bola táto kniha sklamaním, no druhý diel by som si napriek tomu chcela prečítať.
Sempre: Navěky mi peňaženku odľahčilo len o 4,99€, čo ma vyšlo za takú 500-stranovú bichľu celkom lacno. Bohužiaľ som ju však nedočítala. Sama neviem prečo. Posolstvo a obsah knihy mi neskutočne sadli, ale predsa len tu boli lepšie knihy, ktoré na mňa čakala. Ale verím, že niekdy v budúcnosti sa do nej znova pustím. Nebudem klamať... Frankenstein ma zaujal najmä obálkou. Ale cítila som v sebe túžbu dozvedieť sa, o čom táto známa kniha je. Prečítať si skrátenú verziu mi úplne stačilo a naplánujem čítať aj normálne celú knihu... a kúpila som ju v antikvariáte za cenu o polovicu menšiu ako Sempre, čo sa mi zdalo za takú tenkú "brožúrku" dosť veľa, ale no čo už...

Aké knihy ste počas júna a júla prečítali vy?
A ktoré knihy vám pribudli do knihovníčky?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára